Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- برخی از رسانه‌های معاند در فضای مجازی از اعدام فردی در مشهد به‌علت نوشیدن الکل خبر دادند.اما واقعیت ماجرا چیست؟

 در پی اخبار برخی از رسانه‌های معاند مبنی بر اعدام فردی در مشهد به‌علت نوشیدن الکل ،مدیریت روابط‌عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان‌رضوی در اطلاعیه‌ای ابعاد این پرونده را روشن کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

سوابق نشان می‌دهد فردی که اعدام شده، دارای ۲۰ سابقه محکومیت کیفری قطعی در سال‌های ۹۵ تا ۹۷ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرد در سال ۷۵ به دلیل ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر به ۱۵ ماه حبس، جزای نقدی و شلاق محکوم می‌شود، اما این پایانی بر خلاف‌کاری‌های وی نبود. او ۲ بار در سال ۷۷ و دو بار نیز در سال ۷۸ به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر به زندان می‌رود. در سال ۷۹ بزهکاری‌های این فرد ادامه می‌یابد و در سال ۷۹ بار دیگر به زندان می‌افتد. در سال ۸۰ نیز همین فرد بار دیگر در زندان بوده است.

محکومیت این فرد در سال ٨۶ به جرم ضرب و جرح عمدی تائید و در همان سال بار دیگر به‌علت شرب‌خمر راهی زندان می‌شود. او بعد از آزادی بار دیگر به بزهکاری‌هایش ادامه می‌دهد و در سال ۸۸ بار دیگر به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر و در سال ۸۹ به علت شرب خمر زندان و شلاق محکوم می‌شود.

محکومیت‌های متعدد این فرد در سال‌های ۸۹، ۹۰، ۹۱ و ۹۲ نیز به‌علت ارتکاب جرایم مربوط به موادمخدر و شرب‌خمر ادامه می‌یابد.

در سال ٩۴ نیز به جرم نوشیدن و نگهداری مشروبات الکلی به ۱۱ ماه حبس محکوم می‌شود. این فرد در سال ۹۶ هم بار دیگر به علت نگهداری مشروبات الکلی به ٨ ماه حبس محکوم می‌شود. او بار دیگر در سال ٩٧ در حالی که مست بوده بر روی موتورسیکلت درحال رانندگی پر خطر و بدون گواهینامه دستگیر می‌شود، حتی نامبرده در مقاطع مختلف زمانی به اتهاماتی مانند: آدم‌ربایی، تهدید، اعمال منافی عفت و سرقت نیز تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

نهایتاً حکم فرد موصوف پس از طی تشریفات کامل قانونی به‌مرحله اجرا در می‌آید. بدیهی است اتخاذ رویه‌های ناصواب و نادیده انگاشتن اصول اخلاقی و تقطیع واقعیت در زمینه انتشار این‌گونه اخبار با اهداف مغرضانه، نمی‌تواند حقیقت را از چشم تیزبین افکار عمومی پنهان کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ارتکاب جرایم مربوط فرد در سال محکوم می شود بار دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر جودو خراسان رضوی درگذشت

به گزارش قدس خراسان، حسن دوشنگی اظهار کرد: مرحوم دهقان همچنین مدرس دفاع شخصی بود و چندین سال نیز ریاست هیات جودو خراسان رضوی را بر عهده داشت.

وی ادامه داد: آیین وداع و تشییع پیکر آن مرحوم ساعت ۱۲ و نیم امروز در صحن کوثر حرم مطهر رضوی برگزار و در قطعه نام آوران بهشت رضا به خاک سپرده می‌شود.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه مرحله دوم یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی
  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • ببینید | زیاده‌روی در نوشیدن آب ممنوع
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • چرا نباید در نوشیدن آب زیاده‌روی کرد؟ + فیلم
  • دادگستری گیلان: قضات از بازداشت‌های غیرضروری اجتناب کنند
  • پدر جودو خراسان رضوی درگذشت
  • ارجاع هزار و ۸۰۰ فقره پرونده به آزمایشگاه اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی
  • هواشناسی خراسان رضوی در پی وزش باد شدید هشدار سطح زرد صادر کرد