Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سفر به سوریه با «علی ایوب» وزیر دفاع این کشور دیدار و طرفین در زمینه گسترش‌ همکاری‌های نظامی توافقنامه امضا کردند.

بر اساس این گزارش، توافق‌نامه همکاری ایران و سوریه بر گسترش همکاری‌های نظامی و امنیتی در زمینه‌ فعالیت نیروهای مسلح و ادامه هماهنگی‌ها تأکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گفتگوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با وزیر دفاع سوریه دو طرف اوضاع سوریه را مورد بررسی قرار دادند و برضرورت خروج نیروهای بیگانه‌ای که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شدند تاکید کردند.

سرلشکر باقری در این دیدار با تاکید بر اینکه سامانه‌های پدافند هوایی سوریه را در راستای تحکیم همکاری‌های نظامی میان دو کشور، تقویت خواهیم کرد، گفت:ترکیه کمی در اجرای تعهدات خود در قبال تفاهمات صورت گرفته در آستانه مبنی بر خارج کردن گروه‌های تروریستی از سوریه تأخیر داشته است.

وی افزود: ترکیه باید بداند که حل مشکلات امنیتی کشور از طریق مذاکره و ایجاد تفاهم با طرف سوری و نه از طریق حضور نظامی در خاک سوریه صورت می‌پذیرد.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین تأکید کرد:‌ مردم و کشورهای منطقه از حضور آمریکا استقبال نمی‌کنند و پاسخ ما به یاوه‌گویی‌های آمریکا ادامه دارد.

سرلشکر باقری در پایان تاکید کرد: توافق امضا شده اراده ما را برای همکاری مشترک در زمینه مقابله با فشارهای آمریکا بالا می‌برد.

علی ایوب در این دیدار با بیان اینکه اگر دولت آمریکا می‌توانست ایران، سوریه و محور مقاومت را به زانو در بیاورد، یک لحظه هم درنگ نمی‌کرد، گفت: هر چه هزینه پایداری بالاتر برود با این حال، کمتر از هزینه تسلیم شدن است.

وی همچنین در ارتباط با تحریم آمریکا علیه سوریه موسوم به «سزار» گفت: قانون سزار با سوری‌ها می‌جنگد در [تهیه] خوراک، دارو و غذای کودکانشان. تلاش می‌کنیم با تبعات این قانون مقابله کنیم.

وزیر دفاع سوریه افزود: اسرائیل شریک قوی آمریکا در جنگ علیه سوریه است. گروه‌های تروریستی بخشی از تجاوزات اسرائیلی‌ها هستند.

وی تأکید کرد: ارتش سوریه که از سال ۲۰۱۱ ایستادگی کرده و ساختار سوریه را حفظ کرده است و بدون شک پیروز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرلشکر باقری آمریکا نیروهای مسلح رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایادی استکبار در صورت تجاوز به حدود جمهوری اسلامی با پاسخ محکم و مقتدرانه کشورمان مواجه می‌شوند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، امیرسرتیپ سیروس امان‌اللهی امروز در جمع خبرنگاران با تبریک عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح در پاسخ به تعرض رژیم‌صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق اظهار داشت: این اقدام، پاسخ غرورآفرین نظام جمهوری اسلامی را در برابر استکبار جهانی نشان داد و امید است که به زودی شاهد پیروزی جبهه مقاومت باشیم.

وی در ادامه با تبریک روز ارتش و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای نیروهای مسلح به ویژه ارتش و یاد امام خمینی(ره) تصریح کرد: بی‌تردید تشکیل ارتش جمهوری اسلامی، خط بطلانی بر توطئه‌های دشمنان کشید و خدمات آنها به عنوان ذوالفقار ولایت پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چشم‌گیر بوده و پس از دوران دفاع مقدس نیز ارتش جمهوری اسلامی برای رفع بحران‌ها در کشور تلاش کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا با اشاره به برنامه‌های روز ارتش گفت: تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، دیدار با نمایندگان ولی‌فقیه در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها، رژه یگان‌های پیاده و موتوری و دیدار با خانواده معظم شهدا در این هفته پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت و نوسازی مساکن کارکنان نیروهای مسلح به ویژه ارتش در دستور کار قرار دارد افزود: در این راستا نیز خوشبختانه اقدامات مطلوبی در این حوزه انجام شده و ۲۳ هزار واحد سازمانی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۱۳ هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده و ساخت و نوسازی سایر واحدها نیز به زودی انجام می‌شود.

امیر امان‌اللهی در ادامه با اشاره به اینکه سفارتخانه و کنسولگری هر کشوری جزو خاک آن کشور محسوب شده و در صورت تجاوز به آن به هر نحو، عکس‌العمل کشورهای دنیا را به همراه دارد بیان کرد: رژیم صهیونیستی سال‌ها به مسلمانان ظلم کرده و دنیا نیز می‌داند که سال‌ها است مردم مظلوم فلسطین از طریق این رژیم مورد ظلم و تعدی واقع شده و حق آنها ضایع شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی باید پیش‌بینی پاسخ محکم از سوی جمهوری اسلامی را می‌کرد، پس نیروهای مسلح مأموریت خود را انجام دادند و بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، دوران بزن در رو تمام شده و بنابراین با این اقدام کشورمان، سیلی سنگینی به گوش اسرائیل نواخته شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا تصریح کرد: بی‌شک ایادی استکبار باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که اگر کسی قصد تجاوز به حدود کشورمان را داشته و خواهان ضربه به منافع مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد، با پاسخ محکم و مقتدرانه آن مواجه خواهد شد.

وی در ادامه نیز بیان کرد: خوشبختانه در پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، بسیاری از مردم کشورهای دنیا با هر تفکری و حتی آنهایی که در داخل کشور وابستگی به نظام نداشتند، خرسند و شاد شدند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • مخبر: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • ایادی استکبار در صورت تجاوز به حدود جمهوری اسلامی با پاسخ محکم و مقتدرانه کشورمان مواجه می‌شوند
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • تداوم یاوه گویی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • تداوم یاوه گویی‌های نتانیاهو علیه ایران