Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@16:28:39 GMT

جزئیات مربوط به خبر اعدام یک مجرم مشهدی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۱۴۹۲

جزئیات مربوط به خبر اعدام یک مجرم مشهدی

روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی در خصوص تقطیع خبر اعدام یک مجرم مشهدی در رسانه‌ها و فضای مجازی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 

به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه متن این اطلاعیه بشرح زیر است:

۲۰ مورد محکومیت طی ۲۲ سال از مواد مخدر تا تعقیب به دلیل تهدید به ⁧ آدم ربایی

در حالی که برخی از رسانه‌های معاند در فضای مجازی از اعدام فردی در مشهد به علت نوشیدن الکل خبر می‌دهند که آنان در این پرونده ناگفته‌های فراوانی را نادیده می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما واقعیت ماجرا چیست؟

سوابق نشان می‌دهد فردی که اعدام شده، دارای ۲۰ سابقه محکومیت کیفری قطعی طی سال های ٩۵تا ٩٧ بوده است.

۲۰ سابقه محکومیت کیفری فرد اعدام شده در مشهد

این فرد در سال ۷۵ به دلیل ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر به ۱۵ ماه حبس، جزای نقدی و شلاق محکوم می‌شود اما این پایانی بر خلاف کاری های وی نبود. او دو بار در سال ۷۷ و دو بار نیز در سال ۷۸ به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر به زندان می رود. در سال ۷۹ بزهکاری های این فرد ادامه می‌یابد و در سال ۷۹ بار دیگر به زندان می‌افتد . در سال ۸۰ نیز همین فرد بار دیگر در زندان بوده است.

حکومیت این فرد در سال ٨۶ به جرم ضرب و جرح عمدی تایید و در همان سال بار دیگر به علت شرب خمر راهی زندان می شود. او بعد از آزادی بار دیگر به بزهکاری هایش ادامه می‌دهد و در سال ۸۸ بار دیگر به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر و در سال ۸۹ به علت شرب خمر به زندان و شلاق محکوم می‌شود.

مواد مخدر و شرب خمر در سوابق فرد اعدامی محکومیت‌های متعدد این فرد در سال‌های ۸۹، ۹۰، ۹۱ و ۹۲ نیز به علت ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر و شرب خمر ادامه می‌یابد.

در سال ٩۴ نیز به جرم نوشیدن و نگهداری مشروبات الکلی به ۱۱ ماه حبس محکوم می‌شود . این فرد در سال ۹۶ هم بار دیگر به علت نگهداری مشروبات الکلی به ٨ ماه حبس محکوم می‌شود. او بار دیگر در سال ٩٧ در حالی که مست بوده بر روی موتورسیکلت درحال رانندگی پر خطر و بدون گواهینامه دستگیر می شود. حتی نامبرده در مقاطع مختلف زمانی به اتهاماتی مانند : آدم ربایی، تهدید، اعمال منافی عفت و سرقت نیز تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

جزئیات مربوط به خبر اعدام یک مجرم مشهدی

نهایتا حکم فرد موصوف پس از طی تشریفات کامل قانونی به مرحله اجرا در می آید. بدیهی است اتخاذ رویه های ناصواب و نادیده انگاشتن اصول اخلاقی و تقطیع واقعیت در زمینه انتشار اینگونه اخبار با اهداف مغرضانه، نمی‌تواند حقیقت را از چشم تیز بین افکار عمومی پنهان نماید."

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اعدام مشهد دادگستری خراسان رضوی آدم ربایی نوشیدن الکل پارسی خبر ارتکاب جرایم مربوط فرد در سال محکوم می شود بار دیگر مواد مخدر شرب خمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوش کُن‌هایی که جانتان را می‌گیرند!

متخصص روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نسبت به سوءمصرف مخدرهای توهم‌زا هشدار داد و گفت: اگر فردی بیماری زمینه‌ای مربوط به روان داشته باشد، بیماری او با مصرف مواد روان‌گردان و توهم‌زا تشدید شده و می‌تواند تبدیل به مشکلی حاد و خطرناک شود.

به گزارش فارس، زندگی با وجود اعتیاد به مواد مخدر و الکل هیچ وقت ساده نیست. سلامت روان و سوءمصرف مواد مخدر دو امری هستند که هرگز در کنار هم اتفاق نمی‌افتند. تاثیر مواد مخدر بر سلامت روان به دو دسته بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می‌شود.

 مواد مخدر مانند الکل، روانگردان‌ها و هروئین می‌توانند بر خلق و خوی مصرف کننده تاثیر بگذارند. مصرف آنها با تحریک برخی احساسات و خنثی کردن برخی دیگر همراه است. شاید به همین دلیل است که برخی از افراد به آنها رو می‌آورند.

تغییر خلق و خو و رفتاری که در اثر مصرف مواد مخدر به وجود می‌آید، در نتیجه تغییر مغز است و فراموش نکنید که مغز سلامت روان شما را کنترل می‌کند. مواد مخدر بر هورمون‌های مغز و در پی آن بر پیام‌های صادره از مغز تاثیر می گذارد.

اثر کوتاه مدت مصرف مواد مخدر بر سلامت روان می‌تواند چیزی شبیه به لذت بردن و شادی باشد. پس از مصرف مواد مخدر در کوتاه مدت احساس عجیب و خوشایندی خواهید داشت. 

جمال شمس،استاد روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، درباره اثرات مخدر‌هایی که مورد سوءمصرف قرار می‌گیرند مواردی را مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه مخدرها با توجه به اثراتی که دارند به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند، افزود: برخی از این مواد محرک‌ و دسته‌ای دیگر مضعف‌های سیستم عصبی هستند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه برخی از مخدرها مثل تریاک، هروئین، گل، حشیش یا ماری جونا دسته‌ای خاص هستند خاطرنشان کرد: دسته‌ای دیگر از این مواد، توهم زا‌ها هستند که شخص زمانی که این مواد را استفاده می‌کند دچار اختلالات حسی، شنوایی یا بینایی می‌شود.
 
استفاده از توهم‌زاها، ارتباط شما با واقعیت را قطع می‌کند.

شمس با اشاره به اینکه دسته اصلی مواد توهم‌زاها  "ا ل اس دی" است توضیح داد: LSD روانگردانی است که باعث توهم دیداری و شنیداری می‌شود. این ماده وابستگی روانی شدید ایجاد کرده و اعتیاد آور است، زمانی که فرد این مخدر را مصرف می‌کند درک و شناختی که از واقعیت و محیط پیرامونی خود داشته، به کلی تغییر پیدا می‌کند، مسئله اینجاست که این حالات برای برخی خوشایند است، به شکلی که پاسخ شرطی از مغز می‌گیرند و به این مواد اعتیاد پیدا می‌کنند.

متخصص روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه توهم‌زاها انواع مختلف دارند، خاطرنشان کرد: به طور مثال برخی از افراد از کتامین(Ketamine) استفاده می‌کنند، این ماده یک داروی تجویزی است که عمدتا برای القا و حفظ بیهوشی استفاده می‌شود، این دارو بیهوشی تجربه‌ای را القا می‌کند که حالتی شبیه خلسه را در مصرف‌کننده ایجاد می‌کند.

وی درباره توهم‌زاهایی که پایه گیاهی دارند و مورد سوءمصرف قرار می‌گیرند نیز مواردی را مطرح کرد و گفت: در چند سال اخیر موادی با عنوان قارچ یا اصطلاحا ماشروم مورد سوء مصرف قرار می گیرد، این مواد در واقع گیاهانی هستند که پرورش داده می‌شود و پس از مصرف اثر توهم زایی داشته و اختلالات حسی ایجاد می‌کنند.

شمس نسبت به مصرف موارد مخدر خصوصا توهم‌زاها هشدار دارد و افزود: توهم‌زاها همانند سایر مواد مخدری که مورد سوءمصرف قرار می‌گیرند بر عملکرد و سیستم روان اثر دائمی دارند، این مواد و یا داروهای توهم‌زا مثل سایر موادی که مورد سوء مصرف قرار می‌گیرند بر سیستم روان اثر دارند و تغییرات پایداری در مغز ایجاد می‌کنند، این تغییرات باعث می‌شود که شخص مصرف را ادامه داده و این ادامه مصرف و اثرت مخرب و گاهی مادام‌العمر را با او به همراه خواهد داشت.

عضو هیأت علمی دانشگاه به نشانه‌های استفاده از توهم‌زاها در مصرف کنندگان این مواد اشاره کرد و گفت: از حرف‌ها، رفتارها و مسایلی که این افراد عنوان می‌کنند می‌توان متوجه شد که این فرد در عالم دیگری به سر می‌برد و سرخوش است یا با خودش صحبت می‌کند، یا اینکه چیزی را می‌بیند که دیگران نمی‌بینند.

مخدرها عمر را کوتاه می‌کنند و زوال عقل به همراه دارند

وی در پاسخ به این سوال که آیا سوءمصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها بر روند طول عمر اثری دارند یا خیر؟، گفت: با توجه به تغییراتی که این مواد در بدن ایجاد می‌کنند اثرات سوء بر بدن دارند؛ به طور مثال ریسک خطر تصادفات منجر به مرگ و میر و یا ایجاد عارضه همیشگی در مصرف کنندگان مواد مخدر به مراتب بیشتر است.

شمس به ارتباط بین استفاده از مواد مخدر با زوال عقل اشاره کرد و افزود: ساده ترین مثال در مصرف‌کنندگان این مواد این است که کسی که این مواد را مصرف می‌کند، بعد از مدتی تمام فکر و زندگی‌اش صرفا مصرف مخدر است، این افراد به تغذیه، رفتارهای غلطی که منجر به کاهش طول عمر می‌شود توجهی ندارند؛ بنابراین مشکلات قلبی، عروقی، ریوی و مغزی بیش از سایرین آنان را تهدید می‌کند.

متخصص روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی هشدار داد: حتی اگر این مواد اثر مستقیم بر سلامت فرد نداشته باشند، به صورت غیرمستقیم اثرات مخرب بهداشتی بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت.
 
شمس درباره روش‌های ترک مواد توهم‌زا توضیحاتی داد و گفت: استفاده از انواع روش‌های روان درمانی غیر دارویی در ترک توهم‌زاها موثرند؛ ضمن اینکه اگر فردی بیماری همراه یا زمینه‌ای داشته باشد، دارو درمانی نیز مورد توجه است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ادامه داد: اثری که سوء مصرف مواد بر بدن دارد به دو دسته تقسیم می‌شود؛ برخی از آثار محسوس و قابل مشاهده‌اند و برخی از مواد غیر قابل مشاهده‌اند و بر ارگان‌های داخلی بدن و سلول‌ها اثر دارند، به زبان ساده‌تر استفاده از هر ماده مخدری  روند مرگ سلولی را تسریع می‌کند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • حال خوش کُن‌هایی که جانتان را می‌گیرند!
  • کشف و ضبط ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر در راه‌های مواصلاتی استان همدان
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد
  • دستگیری ۵۴ خرده فروش مواد مخدر در خدابنده
  • مسئولیت‌پذیر کردن نظام بین‌الملل در مبارزه با مواد مخدر