Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد دولت آمریکا مدعی شد ایران با خودداری از انجام مذاکره مستقیم با آمریکا فرصت‌های خوبی را از دست می‌دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «برایان هوک»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران بار دیگر ادعاهای همیشگی علیه ایران را تکرار کرده است.

هوک در مصاحبه‌ با پایگاه المانیتور گفت ایران با امتناع از گفت‌وگوی مستقیم با ایالات متحده فرصت‌های خوبی را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت امیدوار است چشم‌انداز خوبی درباره تبادل زندانی با ایران و سایر موضوعات وجود داشته باشد.

مقام آمریکایی مدعی شد علی‌رغم پیشنهادات مکرر برای گفت‌وگوهای مستقیم، ایران پای میز مذاکره نیامده است. من پیشنهاد گفت‌وگوی کنسولی با رژیم را مطرح کردم».

برایان هوک همچنین گفته در صورتی که مذاکرات انجام می‌شد ایران می‌توانست پیشنهاد ترامپ درباره «توافق بزرگتر» را مورد بررسی قرار دهد.

او گفت: «این چیزی است که رئیس‌جمهور دوست دارد شاهد آن باشد. او چندین سال در دیپلماسی را باز گذاشت. این نمونه دیگری از فرصت‌سوزی‌های رژیم ایران برای پیشرفت است. رئیس‌جمهور (ترامپ) دوست دارد شاهد حصول یک توافق بهتر باشد و این چیزی است که در بیانیه‌هایش بعد از آزادی مایکل وایت مطرح کرده است.

نماینده دولت آمریکا در امور ایران، علی‌رغم آنکه بخش زیادی از گفت‌وگویش با المانیتور را به تبلیغ درباره ضرورت مذاکره با ایران اختصاص داده در جای دیگری از این مصاحبه گفت: «آمریکا عجله‌ای برای مذاکره ندارد. راهبرد ما علیه ایران کارساز بوده است.»

برایان هوک گفت که در توافق هسته‌ای جدید با ایران حقی برای غنی‌سازی در نظر گرفته نخواهد شد. او در اظهاراتی ادعامحور گفت بدون وجود حق غنی‌سازی راهی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای وجود نخواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم

رهبر انقلاب فرمودند: بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا [کنار بیاییم]؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید؛ توقعات این‌ها تمامی ندارد. این‌ها تبعیت محض می‌خواهند؛ می‌گویند در مقابل ما تسلیم شوید. معلوم است که نظام اسلامی محال است تسلیم چنین زورگویی شود.

 

دیگر خبرها

  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان