Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@21:33:21 GMT

تایید حکم حبس ابد رهبر اخوان‌المسلمین مصر

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۱۵۳۹

دادگاه تجدید نظر مصر حکم حبس ابد «محمد بدیع» رهبر اخوان المسلمین و «خیرت الشاطر» معاون وی و ۴ نفر دیگر از اعضای این جماعت را تایید کرد. 

به گزارش میدل ایست نیوز، دادگاه جنایی قاهره در ماه دسامبر ۲۰۱۸ محمد بدیع، خیرت الشاطر، رشاد البیومی، عبدالرحیم محمد عبدالرحیم، محمود ابوزید و مصطفی فهمی را در پرونده «حوادث دفتر ارشاد» به حبس ابد ( ۲۵ سال) محکوم کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوادث دفتر ارشاد در تاریخ ۳۰ ژوئن سال ۲۰۱۳ در مقابل مقر اخوان المسلمین در المقطم شرق قاهره رخ داده و در یورش نیروهای امنیتی به آن ۹ نفر کشته و ۹۱ نفر دیگر مجروح شدند.

پس از بر سر کار آمدن «عبدالفتاح السیسی» در مصر در پی یک کودتای نظامی، فعالیت‌های حزب اخوان المسلمین در مصر ممنوع شده و بسیاری از اعضای آن به زندان افتادند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مصر حبس اخوان المسلمین معاون نیروهای امنیتی زندان اخوان المسلمین حبس مصر معاون نیروهای امنیتی اخوان المسلمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو دفتر رهبری: برخی مسئولان به دلیل اقدامات نامناسب در برخورد با بی حجابی تذکر گرفتند

عضو دفتر رهبری از تذکر گرفتن برخی مسئولان از دفتر رهبری به دلیل «کارهای بی قاعده» در بر خورد با بی حجابی خبر داد.

به گزارش عصر ایران، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت ‌آیت‌الله خامنه ای در توئیتی در شبکه احتماعی ایکس با ذکر عبارتی از رهبری در مورد کشف حجاب نوشت:

«رهبر انقلاب: کشف حجاب، هم حرام سیاسی و هم حرام شرعی است. منتها دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم؛ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.»

پ ن

بتازگی برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند.

زمینه تذکر به مسئولان چه بود

به گزارش عصر ایران، در روزهای اخیر و در پی اجرای طرح نور و به خیابان آمدن مجدد گشت ارشاد، ویدئوها و روایت هایی از برخوردهای نامناسب و خشن ماموران گشت ارشاد با دختران و زنان به خاطر رعایت حجاب در خیابان های تهران و برخی دیگر از شهرها منتشر شد. 

این رویدادها واکنش منفی صاحب نظران و فعالان سیاسی و مدنی، رسانه ها و حتی اصول گرایان میانه رو را به دنبال داشت که نسبت به فعالیت مجدد گشت ارشاد پس از هزینه هایی که سال 1401 برای کشور به بار آورد و نیز نوع رفتار ماموران با دختران و زنان، بازداشت و انتقال آنها به کلانتری در حالی که قانون عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده و صورت اجرایی نیافته است، انتقاد داشتند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیام قابل‌تامل عضو دفتر رهبری درباره جنجال حجاب | تصویر
  • تذکر مهم به برخی مسئولان بخاطر کارهای بی قاعده در حوزه حجاب
  • عضو دفتر رهبری: برخی مسئولان به دلیل اقدامات نامناسب در برخورد با بی حجابی تذکر گرفتند
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب: برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزهٔ حجاب تذکر دریافت کرده‌اند
  • تذکر مهم دفتر رهبری به برخی مسئولان بخاطر کارهای بی قاعده در حوزه حجاب
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • برادرزاده هنیه هم در غزه به شهادت رسید
  • برادرزاده اسماعیل هنیه هم در غزه به شهادت رسید