Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی گفت:با بروز و شیوع ویروس کرونا، در کشور و به تبع آن در استان و حساسیت مردم به مسائل  بهداشتی بیش از پیش میزان مصرف آب شرب نبست به سال قبل افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ما علیرضا ایمانلو در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه افزود:علی رغم برداشت آب از تمامی ظرفیت های موجود، اعم ازچاهها ، قنات ، سد نهند  وطرح آبرسانی زرینه رود که بصورت فرا استانی و از 200 کیلو متری تبریز تامین می شودمتاسفانه  با توجه به تعمیرات پیش آمده در تصفیه خانه آب زرینه رود و به تبع آن افت میزان ذخایر آب کلانشهر تبریز در بعضی از نقاط مرتفع شهر شاهد افت فشارو با کمبود آب مواجه شده ایم که لازم است شهروندان جهت رفاه حال همنوعان خود در مصرف بهینه آب حساسیت بیشتری را بعمل آورند تا دچار قطعی آب نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس ایمانلو که به همراه معاونان خود درجمع خبرنگاران سخن می گفت درادامه با اشاره به عبوراز این بحران افزود: صرفه جویی 10 الی 15 درصدی در مصرف آب توسط مشترکین و رعایت الگوی مصرف  راه عبور از این مشکل می باشد و ما از شهروندان تقاضا داریم جهت رعایت حال سایرمشترکین توصیه های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا درخصوص آب تامین دچارمشکل نشویم .

مدیر عامل آب و فاضلاب استان افزود : با توجه به اینکه منابع آب در کشور ما محدود می باشد  و حدود 75 درصد آب شرب شهروندان ازمنابع سطحی تامین می شود ضرورت دارد از این نعمت الهی به درستی استفاده نماییم .

وی تصریح کرد : بر اساس آمارهای موجود در 2 ماه ابتدای سال جاری و با بروز  کرونا  37 درصد افزایش مصرف داشتیم که اینک به 18٫5 درصد رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی اظهار داشت:درشرایط کنونی با مصرف غیر استاندارد در بعضی از مناطق که بیش از 180متر اختلاف ارتفاع در آنها وجود دارد  افت فشار آب به عمل میاید که این خلاء موجب نارضایتی می گردد و درصورت رعایت کاهش مصرف 10 الی 15درصدی می توانیم این مشکل را پشت سر بگذاریم .

وی در ادامه با اشاره به آمار مقایسه مصرف آب نسبت به زمان مشابه سال گذشته گفت : امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، حدود 27 درصد افزایش مصرف در تبریز و حدود 5/24 درصد افزایش مصرف در استان را داریم  و کارکنان زحمت کش شرکت آب و فاضلاب استان بصورت شبانه روز و با تمام ظرفیت تلاش می کنند تانسبت به تامین و توزیع آب شرب شهروندان اقدام می نمایند.

ایمانلو همچنین درخصوص میزان پوشش پوشش 82 درصدی شبکه آبرسانی در آذربایجانشرقی افزود: 65 شهروهزار و 500 روستا در استان تحت پوشش شبکه آب هستند که این شرکت در مجموع به بیش از چهار میلیون نفردرسطح استان ارائه خدمات می‌کند.

وی با اذعان به  افراط درمصرف انرژی در کشور و به دنبال آن استان آذربایجان شرقی گفت: در بحث مصرف آب، متوسط سرانه جهانی مصرف آب برای هر نفر دریک شبانه روز حدود 150 لیتر است که این میزان در کشور 220 لیتر بوده و با شیوع بیماری کرونا حتی از این مرز نیز فرا تر رفته و به250 لیتر رسیده که به نوعی نشان از عمق فاجعه در مصرف آب و عدم توجه به سرنوشت نسل های آینده می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تاکید کرد:راه عبور از شرایط فعلی بسیار ساده است و تنها 10 الی 15 درصد صرفه جویی در مصرف می توان  این بحران را مدیریت کرد .

ایمانلو عنوان کرد ،در حال حاضر عمده دغدغه ما رعایت الگوی مصرف است وهم اکنون شرکت آب و فاضلاب استان در تلاش است برای تأمین آب مورد نیاز مردم ازظرفیت های لازم استفاده کند تا در تامین آب مصرفی مشکلی پیش نیاید.

وی تاکید کرد:متأسفانه منابع تأمین آب قابل مقایسه با برق و گاز نیست واگر بدرستی مدیریت نشود افسار از دست ما خارج می شود به طوری که با کاهش مصرف و رعایت استانداردها خیلی از مشکلات در حوزه آب تا حدودی قابل پیشگیری هست .

مدیرعامل آبفای استان خاطر نشان شد ؛ در حال حاضر 55 الی 60 درصد آب تبریز از زرینه رود و مابقی از طریق سد نهند و چاه‌ها تأمین می‌شود که در چند روز آینده، چندین چاه نیز برای افزایش توان پاسخگویی به مصرف، وارد مدار خواهد شد اما در صورت عدم رعایت مصرف و صرفه جویی باز هم پاسخگوی این حجم از مصرف  نخواهد بود.

وی راه چاره عبور ازشرایط کنونی را تصریح درانتقال آب ارس  و قرار دادن آن درمدار خواهند و گفت : البته با افزاش  آمار جمعیت و توسعه شهری شاید این اتفاق هم نقش مسکن را خواهد داشت و درمان اساسی نخواهد بود.

ایمانلو درپایان، با اشاره به ادغام شرکت آب و فاضلاب روستایی و شرکت آب و فاضلاب شهری گفت، استان ما درسطح کشور شاید با جرات بتوان گفت که یکی از استان های برتر در این حوزه بود که با تدابیر و هماهنگی کوچکترین مشکلی در این ارتباط نداشت و به خوبی از پس این اقدام بر آمد .



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، محمدعلی نعمت نژاد در گفت‌وگویی با بیان اینکه برای تامین ۶ هزار و ۵۰ لیتر کسری آب در مشهد، ۱۶ طرح تامین آب برنامه‌ریزی شده، اظهارکرد: به همین منظور بودجه ۴۴ هزار میلیارد ریالی برای اجرای این طرح‌ها تصویب و ابلاغ شده است.

وی افزود: در حال حاضر فقط ۸ درصد از مجموع سدهای خراسان رضوی پرشدگی آبی دارد و با وجود بارندگی‌های امسال نسبت به دوره بلندمدت، ۳۰ درصد کاهش بارندگی در استان داریم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: برای تامین آب شرب تابستانی سایر شهرهای خراسان رضوی، مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه صادر شده است.

نعمت نژاد گفت: در حال حاضر هفت درصد از حجم ذخیره تامین کننده آب مشهد شامل سدهای طرق، دوستی، ارداک و کارده آب دارد که رقم بسیار ناچیزی است و در شرایط سخت آبی قرار داریم.

وی ادامه داد: به طور متوسط هم‌اکنون مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است که این رقم در تابستان به ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در مشهد و استان طی سال آبی جاری از مهر تاکنون نسبت به میانگین درازمدت حدود ۳۰ درصد کاهش دارد و امسال سیلابی برای ورود به سدها نداشته‌ایم.

نعمت نژاد با بیان این مطلب که ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شده است، گفت: با توجه به شرایط خشکسالی با هرگونه انشعاب غیرمجاز برخورد می شود و مدیریت مصرف نیز در این شرایط ضروری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898647

دیگر خبرها

  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • آخرین جزئیات از عرضه پساپ در بورس انرژی اعلام شد
  • پروژه آبرسانی قشلاقات مغان تحویل شرکت آب و فاضلاب می‌شود
  • ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق تسویه شد
  • بازدید از روستای غیر تحت پوشش گله پران شهرستان خوی