Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیقات جدید دانشمندان استرالیایی نشان می‌دهد که ورزش به طور منظم می‌تواند از ایجاد شایع‌ترین شکل سرطان کبد جلوگیری کند.

سرطان کبد چهارمین علت شایع  مرگ و میر در سراسر جهان است و شیوع آن به دلیل وخیم‌تر شدن و افزایش دیابت، در سراسر جهان به سرعت در حال رشد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاقی و دیابت در بین مبتلایان به بیماری کبد چرب متداول است.

سالانه بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به سرطان کبد مبتلا می‌شوند. این بیماری همچنین عامل اصلی مرگ و میر بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سراسر جهان است.

دکتر جفری فارل از دانشکده پزشکی دانشگاه ملی استرالیا که از محققان این مطالعه است می‌گوید: هنوز تعداد بسیار کمی از روش‌های درمانی مؤثر برای سرطان کبد وجود دارد و میزان مرگ و میر بسیار بالا است؛ بنابراین روش‌هایی برای جلوگیری از سرطان کبد به شدت مورد نیاز است.

برخی از اطلاعات جمعیت نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به سرطان کبد در افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند وجود ندارد، اما مطالعاتی باید در مورد اینکه آیا این مبنای بیولوژیک واقعیت دارد یا خیر انجام شود.

بنابراین، به منظور بررسی تأثیر ورزش منظم بر کسانی که بیشتر در معرض ابتلا به سرطان کبد هستند، تیم استرالیایی چگونگی تأثیر میزان ورزش را در موش‌های چاق و دیابتی بررسی کردند.

بیشتربخوانید

سرطان و عوارض ناشی از آن را با ورزش به زانو در آورید

در این تحقیق از جمعیت موش‌هایی استفاده شده است که از نظر ژنتیکی تغیر یافته اند و در بلوغ سنی خود چاق و به دیابت نوع ۲ مبتلا می‌شوند. همچنین در اوایل زندگی به این موش‌ها یک عامل ایجاد کننده سرطان با دوز کم  تزریق شد.

سپس به نیمی از موش‌ها اجازه دسترسی منظم به یک چرخ متحرک داده شد و به نیمه دیگر فرصت ورزش داده نشد و بی تحرک ماندند.

پس از شش ماه، محققان این دو جمعیت را آزمایش کردند و دریافتند که بیشتر موش‌های بی تحرک مبتلا به سرطان کبد بودند و هیچ یک از موش‌های ورزش کننده علائم سرطان کبد را ندارند اما هر دو گروه در  پایان شش ماه چاق بودند.

موش‌های تمرینی در بازه زمانی این آزمایشات به دلیل ورزش مستمر  کاملاً در برابر رشد سرطان کبد محافظت می‌شدند.

به گفته محققان این آزمایش نشان می‌دهد ورزش می‌تواند پیشرفت سرطان کبد در انسان‌هایی که به بیماری کبد چرب و دیابت نوع ۲ مبتلا هستند را متوقف کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درمان سرطان ورزش همگانی کبدچرب سراسر جهان سرطان کبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی روز جهانی قدس پرشور تر از همیشه در سراسر لرستان برگزار می شود

ایسنا/لرستان سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی لرستان گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس پرشور تر از همیشه در سراسر استان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامی امروز ۷ فروردین در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم ۱۲ فروردین و روز جهانی قدس با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: موضوع فلسطین امروز نه تنها مسئله اول جهان اسلام بلکه به مسئله اول تمام جهان تبدیل شده است.
وی ادامه داد: همه ادیان و مذاهب از مردم مظلوم و مقتدر غزه در برابر این رژیم سفاک و کودک کش حمایت می‌کنند.
این مسئول اظهار کرد: روز قدس که از ابتکارات بی نظیر حضرت امام خمینی(ره) بوده امروز به نماد ایستادگی در برابر استکبار جهانی و اسرائیل غاصب تبدیل شده است.
غلامی بیان کرد: این روز امسال با خروش عظیم مردم در سراسر جهان در حمایت از مردم فلسطین و غزه همراه خواهد بود.
وی یادآور شد: مردم استان لرستان نیز همزمان در تمامی شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای پرجمعیت این آیین انسانی را اجرا خواهند کرد.
غلامی افزود: این مراسم در شهرستان خرم‌آباد روز ۱۷ فروردین از ساعت ۱۱ در محل میدان شهدا آغاز و تا مصلی الغدیر ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

۱۲:۱۵

دیگر خبرها

  • فواید ورزش شنا که از آن ها بی خبر بودید
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • اما و اگر‌های روزه‌داری برای دیابتی‌ها
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیری مرموز سرطان
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • عجیب ترین ساختمان ها در سراسر جهان + فیلم
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • راهپیمایی روز جهانی قدس پرشور تر از همیشه در سراسر لرستان برگزار می شود