Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: وزیر علوم گفت که سامانه‌ای می‌تواند توسط سازمان سنجش و وزارت علوم طراحی شود که 50 درصد از داوطلبان از طریق کنکور جذب شوند و این سامانه امکان عملیاتی شدن در طول هفته آینده را دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی پیش آمده در خصوص نحوه و برگزاری کلیه آزمون‌های سراسری در دوران شیوع کرونا گفت: تصمیم ستاد کرونا اولی بر نظرات هر مرجع دیگری است و به همین دلیل به صراحت می‌گویم نظر این ستاد اولی بر نظرات وزارت علوم، سازمان سنجش و کمیسیون آموزش مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در زمان برگزاری آزمون‌های سراسری کنکور برعهده ستاد کرونا است، افزود: اخیراً وزیر علوم اظهارنظری درباره برگزاری آزمون‌های کنکور کرده‌اند که از آن استقبال می‌کنیم به طوری که آقای غلامی گفتند که سامانه‌ای می‌تواند توسط سازمان سنجش و وزارت علوم طراحی شود که 50 درصد از داوطلبان از طریق کنکور جذب شوند و این سامانه امکان عملیاتی شدن در طول هفته آینده را دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 50 درصد باقی مانده داوطلبان هم می‌توانند در آزمون‌های کنکور شرکت نکنند.

کریمی فیروزجایی گفت: هم‌اکنون در کنکور رقابت بر سر 25درصد از صندلی‌های دانشگاه‌ها است و عملاً رقابتی مثل سال‌های قبل وجود ندارد ضمن اینکه دانش‌آموزان می‌توانند براساس سوابق تحصیلی خود در شهرستان یا استان محل اقامت خود تحصیل کنند و اغلب رقابت‌ها مربوط به رشته‌های پزشکی و برخی رشته‌های فنی مهندسی دانشگاه‌های معتبر است.

وی افزود: مصوبات ستاد ملی کرونا برای همه بخش‌های مختلف کشور لازم‌الاجرا است و نحوه برگزاری کنکور و یا به تعویق افتادن زمان آن نیازی  به مصوبه کمیسیون آموزش مجلس ندارد چرا که هرآنچه ستاد کرونا تصمیم بگیرد دولت و مجلس مؤظف به اجرای آن هستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه جان مردم و هموطنان‌مان از هر چیزی مهم‌تر است اصلی مسلم محسوب می‌شود. این در حالی است که تصمیمات ستاد ملی کرونا از قانون هم بالاتر است.

کریمی فیروزجایی با بیان اینکه راه بینابین برای پذیرش داوطلبان کنکور در دانشگاه‌ها مبنی بر اینکه 50 درصد داوطلبان براساس همین روش از گردنه کنکور خارج شوند می‌تواند دغدغه خانواده‌ها را کم کند، خاطرنشان کرد: 50درصد باقیمانده داوطلبان می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلف و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی شرایط برگزاری کنکور در محیطی سالم را ایجاد کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عضو هیأت رئیسه مجلس وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور

ایسنا/اردبیل نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل درحال برگزاری است.

 اسماعیل چمنی رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری در استان اردبیل ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه های امتحانی نوبت اول آزمون سراسری در استان اردبیل از برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل خبر داد و افزود: این آزمون طی دو روز پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح روز پنجشنبه با ۷ هزار ۹۱ داوطلب، گروه آزمایشی علوم ریاضی صبح روز پنجشنبه با یک هزار و ۳۶۱ داوطلب، گروه آزمایشی هنر عصر روز پنجشنبه با ۶۹۹ داوطلب، گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با یک هزار و ۴۰۹ داوطلب و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه با ۱۱ هزار و ۲۵۴ داوطلب در استان اردبیل برگزار می‌شود.

چمنی ادامه داد: مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با حضور ۱۳ هزار و ۱۷۹ داوطلب زن و ۸ هزار و  ۶۳۵ داوطلب مرد جمعا ۲۱ هزار و ۸۱۴ داوطلب در شهرستان اردبیل ۳ حوزه دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه پیام نور اردبیل و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد، گرمی، مشگین شهر و خلخال برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: جلسه هماهنگی آزمون سراسری نوبت اول نیز طی روزهای اخیر برگزار شد و همه تمهیدات لازم برای برگزاری امن، سالم و عدالت محور این آزمون در تمامی حوزه‌های امتحانی اندیشیده شده است.

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری در استان اردبیل تصریح کرد: استانداری، فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی، شرکت توزیع نیروی برق، صدا و سیما و سایر ارگان‌ها در برگزاری آزمون دخیل هستند.

وی با بیان اینکه به منظور رفاه حال خانواده‌های داوطلبان پارکینگ و مساجد دانشگاه‌ها برای استقرار خانواده‌ها آماده شده است، گفت: نتیجه آزمون نوبت اول در قالب کارنامه حاوی نمرات خام داوطلبان خردادماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد. همچنین نوبت دوم آزمون نیز ۷ و ۸ تیرماه سالجاری برگزار و نتیجه آن نیمه دوم مردادماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • توضیحات زلفی‌گل در خصوص تمهیدات آزمون سراسری
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان
  • اینترنت فردا قطع می‌شود؟
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟
  • آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • بیش از ۷۲۰ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ گرفتند
  • فعالیت واحد رفع نقص کارت داوطلبان کنکور سراسری در کیش