Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کنگره این کشور گفت: دولت دونالد ترامپ شاید تا آن حد که ما می‌توانیم و باید برای مقابله با روسیه و دیگر قدرت‌های خارجی از بابت حمایت تسلیحاتی و حمایت‌های دیگر از دشمنان آمریکا در افغانستان تلاش کنیم، تلاش نکرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ان بی سی نیوز، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشستی با کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا درباره تاریخچه حمایت روسیه از طالبان، گفت: روسیه یکی از رقبای آمریکا است که سال‌ها به ارائه آموزش، پول، سلاح، تبلیغات و خیلی چیزهای دیگر به طالبان و شبکه حقانی یک گروه شبه نظامی دیگر افغان پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ارتش آمریکا در عرصه میدانی پاسخ داده است اما مسئله از این بالاتر است.

او عنوان کرد: این مسئله در یک سطح استراتژیک است. ما در سطح استراتژیک چه کاری را می‌توانستیم و یا باید انجام دهیم.

مارک میلی عنوان کرد: سوال کلیدی این است که آیا تحریم‌هایی وجود دارد که باید اعمال شوند، آیا اعتراضات دیپلماتیکی وجود دارند که مطرح شوند و تماس‌های تلفنی برقرار شوند یا فشارهای دیگری اعمالی شود.

او گفت: من می‌توانم به شما بگویم که برخی از این کارها انجام شده است. آیا ما تا آن میزان که باید و یا می‌توانستیم تلاش می‌کنیم، شاید خیر؟ نه فقط این تلاش را در قبال روس‌ها نمی‌کنیم بلکه در قبال دیگران هم نمی‌کنیم اما خیلی از کارها دارند انجام می‌شوند. برخی از آنها بی سر و صدا هستند و برخی از آنها چندان بی سر و صدا نیستند.

علاوه بر میلی، مارک استر، وزیر دفاع آمریکا نیز خطاب به این کمیته شهادت داد. آنها گفتند ارتش آمریکا به دنبال اطلاعاتی در خصوص پول‌های پرداختی روسیه به طالبان به عنوان مشوق کشتار آمریکایی‌ها است اما گفتند که آژانس‌های اطلاعاتی ارتش درباره گزارش‌ها در خصوص این مورد ابراز تردید کردند و هیچ نشانه‌ای در خصوص کشته شدن یک آمریکایی به دلیل وجود یک برنامه به اصطلاح پرداخت پول برای آن ندیده‌اند.

آنها تاکید کردند روسیه سال‌هاست که از طالبان حمایت کرده و اظهارنظر میلی نشان داد که آمریکا تا آن میزان که می‌توانسته برخورد سختی نداشته است.

مشخص نیست که آیا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگوهای متعددش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه این مسئله را مطرح کرده است یا خیر؟

در جلسه استماع میلی و استر چند قانونگذار درباره موضوع ارزیابی اطلاعاتی مربوط به برنامه اعطای جایزه روسیه به طالبان سوال‌هایی را پرسیدند. این نمایندگان گفتند یک گزارش طبقه بندی شده درباره این اطلاعات پیش از جلسه استماع دریافت کرده‌اند.

استر گفت: هیچ گزارش اطلاعاتی که در آن از کلمه جایزه استفاده شده باشد را ندیده است. هر چند که در ادامه تصدیق کرد که این گزارش‌ها به شرح یک سری پرداخت‌های پول پرداخته‌اند.

استر عنوان کرد: هیچ یک از آژانس‌های اطلاعاتی ارتش این ارزیابی اطلاعاتی را تایید نکرده است.

او گفت که در ماه فوریه این مسئله اطلاعاتی را فهمیده و ارتش هم نخستین بار در ماه ژانویه آن را مشاهده کرده است. هر دو نفر گفتند هم ارتش و هم آژانس‌های اطلاعاتی به تحقیقاتشان در این مورد ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ روسيه افغانستان ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

هفته نامه نیوزویک نوشت: سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که هم چنین به عنوان مشاور امنیت ملی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکاخدمت کرده، در گفت‌وگوی تلفنی با این رسانه دیدگاه خود را درباره مسیر احتمالی پایان جنگ اوکراین مطرح کرد.

وی پیش بینی کرد که نیرو‌های روسیه در ماه‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که احتمالا صحنه رقابت بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا خواهد بود، به جنگ ادامه دهند.

این سیاستمدار آمریکایی در این گفتگو هر گونه تهدید روسیه برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را «بلوف» خواند و گفت بعید می‌دانم در این مقطع، استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای جدی باشد.

بولتون خطر واقعی را فقدان مهمات کافی در اوکراین و بن بست در این جنگ توصیف و اذعان کرد که اکنون نیرو‌های روسیه پیشرفت بیشتری داشته اند و این امر در مذاکرات، پوتین را در موضعی قوی قرار می‌دهد.

این مقام آمریکایی گفت: پوتین ممکن است منتظر نتایج انتخابات نوامبر و شخص پیروز در انتخابات بماند. اگر ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان پیروز این انتخابات شود، از آنجایی که فکر می‌کنم پوتین بر این باور است که می‌تواند معامله بهتری با او داشته باشد، ممکن است خواستار آتش بس شود.

وی مدعی شد که اوکراینی‌ها کار برجسته‌ای را در غرق کردن کشتی‌های روسی در دریای سیاه انجام داده اند و این نشان داد که توان دفاع دریایی روسیه ضعیف است، اما آزمون واقعی در جبهه زمینی جنگ است. در این جبهه اوکراین بیشتر در موضع دفاعی قرار داشته است.

بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا پایان جنگ را در آینده نزدیک می‌بیند یا خیر، گفت امیدوار نیست آتش بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برقرار شود.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره کمک بیشتر واشنگتن به اوکراین و مشارکت این کشور در این جنگ از اعضای کنگره خواست به عنوان اولین گام، بسته کمک به اوکراین را هر چه سریع‌تر امضا کنند.

این مقام آمریکایی با این حال گفت بعید می‌داند که موضوع کمک به اوکراین در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات نوامبر تغییر کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • بازگشت جهانی داعش