Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام افغان تاکید کرد که دولت این کشور روند آزادی زندانیان طالبان را از سر خواهد گرفت اما هنوز هیچ توافقی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی نشده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جاوید فیصل» سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفت که کابل با امید پیشرفت در روند صلح در نظر دارد تا شمار بیشتری از زندانیان طالبان را آزاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون اختلاف نظر درباره آزادی 592 نفر از زندانیان طالبان از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی جلوگیری کرده و کابل دلیل عدم آزادی این زندانیان را مسایل امنیتی و حقوقی عنوان کرده است.

فیصل در توئیتی گفت که دولت افغانستان تاکنون 4 هزار و 19 زندانی طالبان را آزاد کرده اما در مقابل مجموع زندانیان آزاد شده توسط طالبان به نیمی از هزار زندانی که این گروه در توافقنامه قطر متعهد به آزادی آن‌ها شده بود نیز نمی‌رسد.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفت که طالبان فهرست جایگزینی را به دولت تحویل داده و با اظهار اینکه روند آزادی زندانیان طالبان ادامه خواهد یافت، تصریح کرد که مذاکرات بین‌الافغانی باید بلافاصله آغاز شود.

طالبان درباره اینکه آیا به ازای آزادی فهرست جایگزین حاضر به آغاز مذاکرات خواهد شد هنوز چیزی نگفته است.

یک مقام ارشد دولتی اما می‌گوید که هنوز هیچ توافقی برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی صورت نگرفته است. این مقام که نامش فاش نشده به «رویترز» گفت: دولت روند آزادی زندانیان را در روزهای آینده آغاز می‌کند و این روند را تکمیل خواهد کرد حتی اگر طالبان با آن موافقت نکند.

یک منبع دیپلماتیک نیز اظهارداشت که «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان سران طالبان را تحت فشار گذاشته تا در رابطه با مسئله آزادی زندانیان مصالحه کنند.

از سرگیری روند آزادی زندانیان دولت افغانستان توسط طالبانطالبان: آمریکا مسئول عدم آزادی زندانیان ما استاختصاصی| طالبان: مذاکرات بین‌الافغانی در گرو آزادی کامل زندانیان طالبان است

پیش از این اما منابع نزدیک به طالبان تاکید کردند که در صورت عدم آزادی کامل زندانیان این گروه، طالبان وارد مذاکرات بین‌الافغانی نخواهد شد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور افغانستان طالبان بیشتر بخوانید... طالبان خواستار تغییر در فهرست آزادی ۶۰۰ زندانی این گروه شد اشرف غنی: دولت برای جذب طالبان به بدنه نظام کنونی افغانستان تلاش می‌کند جزئیات تازه از چرایی عدم آزادی ۶۰۰ زندانی طالبان توسط دولت افغانستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان آغاز مذاکرات بین الافغانی روند آزادی زندانیان زندانیان طالبان عدم آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند

سازمان پزشکان بدون مرز از آغاز مرحله دوم اخراج مهاجران اهل افغانستان از پاکستان ابراز نگرانی کرده و گفته است بیش‌تر این افراد از دهه‌ها به این‌سو در آن کشور زندگی می‌کردند.

در اعلامیه‌ سازمان پزشکان بدون مرز آمده است: برای بسیاری از افغان‌ها این بازگشت به معنای بسته‌بندی وسایل و حمل آن‌ها با اسب، گاری، ماشین و سفر دسته‌جمعی به کشوری است که در حال حاضر با فقر گسترده، خدمات ناکافی صحی و افزایش محدودیت‌ها برای زنان دست‌وپنجه نرم می‌کند.

مرحله دوم اخراج مهاجران و پناه‌جویان افغان از پاکستان در ۱۵ اپریل سال جاری آغاز شد.

به گفته این سازمان، این مرحله حدود ۸۰۰ هزار دارنده کارت شهروندی افغانستان (ACC) که از سوی پاکستان صادر شده را نیز در معرض خطر اخراج قرار داده است.

بربنیاد آمار نهادهایی بین‌المللی، حدود ۲.۱۸ میلیون پناه‌جوی افغان دارای مدرک، از جمله ۱.۳ میلیون تن دارای کارت راجستریشن و بیش از ۸۸۰ هزار تن با داشتن کارت اقامت موقت در پاکستان زندگی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد
  • (ویدئو) مقام ارشد طالبان از سد کجکی بازدید و پرآبی هیرمند را تایید کرد
  • توسعه اردوگاه پناهجویان اخراجی از پاکستان در گذرگاه «تورخم»
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند