Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:47:34 GMT

سقوط سهام آسیایی با اضطراب در مورد تشدید شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۱۷۵۳

سقوط سهام آسیایی با اضطراب در مورد تشدید شیوع کرونا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که سرمایه‌گذاران به علت رشد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان نگران و محتاط شده‌اند روز جمعه بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه سقوط کردند.

کیشتی سن، اقتصاددان ای‌ان‌زی ریسرچ، گفت: اضطراب ناشی از پاندمی کرونا بر حال‌وهوای بازارهای مالی جهان حکفرما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۱ درصد پایین آمد و نیکی ژاپن ۱.۰۶ درصد سقوط کرد.

در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۱.۹۰ درصد سقوط کرد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ با سقوط سنگین ۲.۱۲ درصدی روبرو شد.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۶۱ درصد افت کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۸۱ درصد پایین آمد.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار در مقابل یوآن چین ۰.۲۴ درصد تقویت شد و به ۷.۰۰۹۱ واحد رسید، در حالی که در مقابل ین ژاپن که سرمایه امنی محسوب می‌شود، دلار ۰.۳۲ درصد تضعیف شده و به نرخ ۱۰۶.۸۳ واحد رسید.

کد خبر 4970262

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا بازار سهام بورس ویروس کرونا قیمت دلار بورس بانک مرکزی ایران قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی تولید نفت وزارت جهاد کشاورزی وزارت راه و شهرسازی بازار سهام قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا امروز پس از ناکامی در بازپس‌گیری مقاومت حیاتی ۲ هزار و ۴۰۰ دلاری، به دلیل پایین آمدن تقاضا در نتیجه کاهش تنش‌ها سقوط کرد. امروز هر اونس طلا با افت قیمت بیش از ۴۸ دلاری به قیمت ۲ هزار و ۳۴۱ دلار رسید.

با کاهش تنش‌ها در منطقه تقاضا برای دارایی امن نیز کاهش پیدا کرده‌ست. از طرف دیگر کاهش انتظارات برای پایین آوردن نرخ بهره توسط فدرال رزرو نیز بر قیمت این فلز گران‌بها تاثیر گذاشته‌است. از طرف دیگر بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به ۴.۶۶ درصد افزایش یافت. بازدهی دارایی‌های نزولی مانند اوراق قرضه ایالات متحده با این احتمال افزایش می‌یابد که فدرال رزرو در کاهش نرخ بهره در مقایسه با سایر بانک‌های مرکزی کشورهای توسعه‌یافته عقب مانده است. بازده اوراق قرضه بالاتر، به نوبه خود، بر دارایی‌های بدون بازده مانند طلا تأثیر می‌گذارد، چراکه طلا را به جایگزینی با حذابیت کمتر برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY)، که ارزش دلار آمریکا را در برابر شش ارز اصلی دنبال می‌کند، در محدوده‌ ۱۰۶.۰۰ تثبیت شد. طلا یک دارایی به دلار است، بنابراین نوسانات دلار بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

در آینده، چشم سرمایه‌گذاران بر روی داده‌های اولیه تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه اول است، که در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد. تخمین زده می‌شود که اقتصاد ایالات متحده ۲.۵٪ رشد کرده باشد. رشد قوی نشان‌دهنده هزینه‌های مصرف‌کننده قوی و تولید بالاتر است که منجر به فشار قیمت‌های بالاتر می‌شود. اعداد تولید ناخالص داخلی بالاتر به فدرال رزرو اجازه می‌دهد تا نرخ بهره را در سطوح بالای فعلی نگه دارد، که در نهایت تقاضای دلار آمریکا را بهبود می‌بخشد.

منبع: fxstreet

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898386

دیگر خبرها

  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • شکست لیورپول: شادترین روز اورتون در یک دهه!
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • یورو رکورد زد
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟