Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات لوازم خانگی به داخل کشور سبب شد تولیدکنندگان داخلی قیمت اجناس خود را افزایش دهند و با این روند نوسانات ارزی حتی تمایلی به فروش محصولات خود ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان،  شرایط تسهیل امر ازدواج در کشور همواره به عنوان مطالبه اصلی مردم از مسئولان بوده ولی متاسفانه چند سالی است که گرانی و تورم، نوسانات قیمت ارز و گرانی مسکن  به شدت موانع بزرگی را برای جوانان ایجادکرده و باعث بالارفتن میانگین سن ازدواج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آشفتگی در بازار خوراک، پوشاک، خودرو، مسکن و از سوی دیگر مشکل اشتغال در کشور دو دلیل اصلی است که سبب می‌شود جوانان نتوانند به این امر نیک، توجهی داشته باشند و جالب است که با این روند قیمت‌ها به شکل روزانه همچون قارچ در حال رشد است و هیچ ارگان و سازمانی متولی ثابت نگه داشتن قیمت‌ها هم نیست.

یکی دیگر از مواردی که خصوصاً در سال‌های اخیر به شدت گران شده  و جوانان توانایی خرید آن را ندارند لوازم خانگی است که امروزه از مهمترین دغدغه‌های نو‌عروسان نیز شده است زیرا جهش چند برابری قیمت در طول چند ماه اخیر، خرید این لوازم برای خریداران تبدیل به رویا شده است.

گزارش| خیانت دولت بابت تخصیص ارز 4200 تومانی به واردات "روغن زیتون" / پشت پرده واردات چه کسانی هستند؟گزارش ویدئویی| ورزشگاه 15 هزار نفره زنجان 15 ساله شد/ آیا زیتون زنجان به ثمر می‌نشیند؟گزارش ویدئویی| در رثای طلبه‌ای که گره‌گشای مشکلات مردم بود/ چرا امام جمعه فقید قیدار محبوب شد؟

با یک حساب سرانگشتی تهیه جهیزیه برای نو‌عروسان آن هم لوازم ضروری زندگی هزینه‌ای بیش از 150 میلیون تومان را می‌طلبد و با توجه به شرایط بد اقتصادی این امر از عهده بسیاری از خانواده‌های ایرانی خارج شده است با این حال دیگر نمی‌توان امیدی به ازدواج جوانان و زاد‌آوری آن‌ها برای جوان‌سازی آینده کشور و استان داشت.

متاسفانه با وجود اینکه حتی شرکت‌‌های داخلی نیز بعد از سال جدید قیمت کالا‌های تولیدی خود را حدود 50 درصد افزایش داده‌اند اما باز هم به این مبلغ قانع نبوده و از ارائه و فروش محصولات تولیدی شرکت خودداری می‌کنند،  آن‌طور به نظر می‌رسد قصد افزایش قیمتی بسیار بالاتر از 50 درصد را دارند.

یکی از مشکلاتی که امروزه در کشور و خصوصا در استان زنجان مشهود است امتناع کردن فروشندگان از فروش لوازم خانگی است و با این قیمت دلار و ارز معتقد هستند اگر محصولات خود را نفروشند قطعا سود بیشتری شامل حالشان خواهد شد. این روزها خرید لوازم خانگی در استان به یک دغدغه اصلی تبدیل شده است و مردم نمی‌دانند از کدام فروشگاه محصولات خود را خریداری کنند.

اما به راستی چرا شرایط اقتصادی به یک باره این چنین به هم ریخت و اساسی‌ترین کالا‌های زندگی با چنین تورم قیمتی رو‌به‌رو شد؟ دلیل گرانی لوازم خانگی در طول چند ماه اخیر چیست که نه فروشنده راضی به فروش و نه خریدار توانایی خرید آن را دارد؟ پای کدام مافیا در میان است که تورم اینچنین به لوازم خانگی تاخته است؟ آیا با چنین شرایط و اوضاع اقتصادی می‌توان همچنان امیدی به زندگی آینده، ازدواج و یا تشکیل خانواده داشت؟ زوج‌های جوان در این روز‌ها چگونه می‌‌توانند ضروری‌‌ترین مایحتاج زندگی را با چنین قیمت‌های سرسام‌آوری تامین کنند؟ آیا نهاد رسیدگی به این معضل اقتصادی در جامعه فعال خواهد شد و اقدام موثری انجام خواهد گرفت؟!

سید ‌محمد احمدی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی و اداری استان زنجان در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به اینکه لوازم خانگی در استان بعد از سال جدید افزایش قیمت 30 الی 45 درصدی را تجربه کرده است، اظهار داشت: علت گرانی کالا‌ها نبود مواد اولیه است زیرا با توجه به این که مواد اولیه از خارج کشور تهیه می‌شود تحریم‌ها مانع از ورود این مواد به داخل شده است و از سوی دیگر قیمت ارز که به یکباره با جهش چند برابری مواجه شد سبب افزایش قیمت در تمام کالا‌های اساسی مورد نیاز زندگی گشت.

وی افزود: علت گرانی لوازم خانگی خارجی نیز نوسانات ارزی و حذف ارز 4200 تومانی  است که سبب وارد آمدن شوک به بازار قیمت شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی تمایلی به فروش محصولات خود در بازار ندارند و در حال سواستفاده هستند گفت: متاسفانه در زنجان هم برخی از فروشندگان حاضر به فروش محصولات خود نیستند چراکه  معتقدند که با این روند افزایشی قیمت‌ها اگر محصولات خود را بفروشند نه تنها هیچ سودی نکردند بلکه ضرر هم کرده‌اند.

عدم نظارت بر بازار

رئیس اتحادیه لوازم خانگی و اداری استان زنجان با تاکید بر اینکه نظارت جدی بر قیمت لوازم خانگی در بازار انجام نمی‌گیرد عنوان کرد: قیمت لوازم خانگی همچون طلا در هر ثانیه متغیر است و نمی‌‌توان یک مبلغ ثابت را برای آن در این روزها در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه قدرت خرید کالا‌ها و  لوازم خانگی توسط مردم به شدت پایین آمده است تصریح کرد: لوازم خانگی در سطح بازار بسیار کم است، زیرا از یک سو مانع ورود کالا به وسیله قاچاق به کشور شده‌‌اند و از سویی دیگر مواد خارجی وارد کشور نمی‌‌شود و شرکت‌های تولید‌کننده داخلی هم توانایی تامین بازار داخل را ندارند.

با تمام آنچه گفته شد، گرانی در لوازم خانگی کاملاً مشهود است و با وجود اینکه کارخانه‌ها تولید محصول کرده‌اند اما به دلیل رشد روز افزون قیمت‌ها ترجیح می‌دهند کالا‌های تولیدی را به جای عرضه در بازار در انبار احتکار کنند.  اگر نظارت‌ها کافی بود مافیا، دلالان و کاسبان نمی‌توانستند تا می‌توانند این محصولات را احتکار و یا آن را گران بفروشند و نبض قیمت‌ها را در بازار به دست بگیرند.

حال باید فقط منتظر نشست و دید مسئولان که عهده‌‌دار تنظیم بازار در کشور و استان هستند چه راه حلی در پیش خواهند گرفت تا با بهبود شرایط اقتصادی اندکی از دغدغه‌های مردم را کمتر کنند تا شاید شمع امید به روزی بهتر در قلب و فکر مردم روشن شود.

انتهای پیام/ ع

R7707/P/S6,59/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فروش محصولات لوازم خانگی محصولات خود قیمت ها کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۱۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.   به گزارش تسنیم، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا به امروز برای واردات 130 هزار خودرو ثبت سفارش  انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند، خریداری نکنند.   وی افزود: حدود 50 هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد. به حدی خودرو وارد شده که دیگر در بنادر جا نداریم وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.   وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم. افزایش قیمت خورد به دلیل نوسانات دیگر بازار است علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تاثیر می پذیرد.   وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تامین می شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، ساینا، دنا و تارا + جدول
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم