Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی از احیای مجدد داروخانه تاریخی و یکصد ساله این بندر مرزی خبر داد.

غلامرضا مرحبا، لحظاتی پیش در مصاحبه با خبرنگاران، اظهار کرد: داروخانه رازی آستارا با حدود یکصد سال قدمت متعلق به جمعیت هلال احمر و یکی از قدیمی ترین داروخانه های کشور با معماری و بنایی منحصر به فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این داروخانه به زودی با هدف عرضه داروهای خاص و تک نسخه ای احیا خواهد شد، ادامه داد: پس از بازسازی و تجهیز، بیماران برای تأمین این نوع داروها به شهرهای همجوار مسافرت نخواهند کرد.

مرحبا در بخش دیگر سخنان خود به تجهیزات موجود در جمعیت هلال احمر آستارا اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی نجات و یک دستگاه خودروی پشتیبان در آستارا مورد استفاده قرار گرفته است که در جلسه ای که اخیرا با رئیس جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد با اختصاص یک دستگاه آمبولانس جدید به این شهرستان موافقت شد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در حوزه های امداد و نجات و مدیریت بحران اقدامات مهمی انجام می دهد، تصریح کرد: فعالیت این سازمان گسترده است و با توجه به موقعیت توریستی و گردشگرپذیری آستارا، تقویت امکانات هلال احمر در این شهرستان از الزامات است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه در روزهای گذشته جلسه ای با معاون عمران روستایی بنیاد مسکن برگزار شد، توضیح داد: به زودی طرح هادی ۱۰ روستای این شهرستان بازنگری خواهد شد.

وی اضافه کرد: در دو بخش مرکزی و لوندویل آستارا ۴۴ روستا دارای طرح هادی هستند و یکی از مهمترین برنامه های بنیاد مسکن، اجرای این طرح ها با هدف ساماندهی ساخت و سازها و رفاه روستائیان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح هادي داروخانه جمعیت هلال احمر یک دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود

محمد اطهری گفت: با روند نوسازی واحد‌های فرسوده روستایی پیش‌بینی می‌شود جشن نوسازی این واحد‌ها قبل از زمان‌بندی ملی آن تا سال ۱۴۱۰ برپا گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: برای بازسازی و نوسازی واحد‌های فرسوده روستایی و یا ساخت مسکن جدید، تسهیلات بانکی ۳۵ میلیاردریالی با کارمزد پنج درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بیان کرد: متقاضیان ساخت مسکن پس از کسب مجوز از دهیاری‌ها می‌توانند جهت دریافت تسهیلات بانکی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم مراجعه کنند.

اطهری همچنین با اشاره به روند اجرای طرح‌های هادی روستایی، اضافه کرد: تمامی روستا‌های بیشتر و کمتر از ۲۰ خانوار این استان دارای طرح هادی مصوب است و از سال ۱۴۰۰ بازنگری طرح هادی در ۷۹ روستا انجام و امسال نیز بازنگری در طرح هادی ۲۰ روستا جهت توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها انجام می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به بازنگری طرح هادی ۲۰ روستای استان طی سال ۱۴۰۳،تصریح کرد: تأیید کارگروه‌های کارشناسی لازمه هرگونه بازنگری و تغییر در طرح‌های هادی روستایی است و روستائیان می‌توانند نظرات و پیشنهاد‌های خود را در این موضوع از طریق دهیاری‌ها پیگیری کنند.

طبق آخرین برآوردها، جمعیت قم یک میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است. جمعیت شهری استان یک میلیون و ۳۷۵ هزار نفر معادل ۹۵.۸ درصد و جمعیت روستایی نیز ۶۰ هزار نفر معادل ۴.۲ درصد جمعیت کل استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • جسد نوجوان ایرانشهری پس از سه روز پیدا شد
  • زیرساخت‌های جمعیت هلال احمر اردکان نیازمند توسعه
  • اعزام ۱۳ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر بام ایران برای امدادرسانی در چهار حادثه