Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر گفت: کارشناسان این اداره در سه مرحله با حضور در اسکله‌های صیادی شهر بوشهر ضمن گفت‌وگو با صیادان، چالش‌های زیست محیطی و خطرات رعایت نکردن الزام‌های زیست محیطی را به آنان یادآور شدند.

بیشتر بخوانید

محیط زیست بوشهر از تخلیه لاستیک در دریا جلوگیری می‌کند

صادق پورسالم با اشاره به نقش دریانوردان در حفاظت از محیط زیست دریا، افزود: علاوه بر قوانین ملی، کنوانسیون‌های بین المللی مختلفی در دنیا برای بهبود وضعیت محیط زیست دریا‌ها وضع شده که ایران هم عضو این کنوانسیون ‎است و ضرورت دارد همه بهره‌برداران برای حفاظت از این زیست بوم شکننده تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان یکی از علل موثر کاهش ذخایر آبزیان خلیج فارس را عوامل انسانی و افزایش تلاش صیادی می‌دانند و افزایش بی‌رویه ناوگان صیادی، افزایش افسارگسیخته ابزار و ادوات صید و صیادی و استاندارد نبودن آن‌ها را از نظر فنی از دیگر عوامل کاهش میزان ذخایر و گونه‌های با ارزش شیلاتی در خلیج فارس عنوان می‌کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست تور صید اسکله صیادی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ یوسفی گفت: برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، افتتاح چند طرح زیست محیطی، تبلیغات محیطی، حضور در منابر نماز جمعه، سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، پاکسازی جاده‌ها و بازدید علمی دانش آموزان از موزه حیات وحش، قسمتی از این برنامه‌هاست.
او افزود: ۶۸ خانه محیط زیست در استان مرکزی وجود دارد که در طول هفته زمین پاک برنامه‌های ویژه‌ای در راستای مباحث زیست محیطی در این خانه‌ها برگزار می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» به صورت مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در حال برگزاری است.
یوسفی افزود: ۲۰ درصد پسماند‌های خانگی کشور و استان مرکزی پلاستیک‌ها هستند که این آمار بالاست.
او با اشاره به اینکه دستورالعمل نحوه استفاده از پلاستیک ابلاغ شده گفت: امید است این دستورالعمل هرچه زودتر اجرایی شود و «نه به مصرف کیسه‌های پلاستیک» مورد توجه جدی باشد.
یوسفی عنوان کرد: ۹۰۰ تُن پسماند شهری و خانگی روزانه در استان مرکزی تولید می‌شود که ۷۰ درصد آنها قابل بازیافت در منازل هستند.

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت آحاد جامعه در حفظ محیط زیست
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود