Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه قم با اشاره به اینکه اینکه بی‌تدبیری‌ها، نبودن مدیریت صحیح و وجود دست‌های ناپاک مانع تحقق جهش تولید می‌شود گفت: در اینجا نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد در افشای دست‌های ناپاک و برخورد قاطع دستگاه قضایی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم  با اشاره به شعار سال رهبر معظم انقلاب و نقش جهش تولید در اقتصاد و مسائل مرتبط با آن اظهار کرد: جهش تولید نقش مهمی در تحکیم مناسبات سیاسی و روابط کشورها دارد و بر این اساس تقویت توان اقتصادی ایران اسلامی لازمه تعاملات اقتصادی و سیاسی با کشورهای دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت جهش تولید در حوزه‌های مورد نظر از جمله مشکل اشتغال تصریح کرد: اگر جهش تولید تحقق یابد مشکل اشتغال در کشور حل می‌شود.

وی با بیان اینکه با جهش تولید و تقویت عرضه کالاهای داخلی به بازارها به طور طبیعی به نیروی کار بیشتری نیاز است، یادآور شد: در این فرآیند افراد بیشتری به کار گرفته شده و مشکل بیکاری برطرف می‌شود.

آیت الله سعیدی گفت: رهبری فرمودند اگر توانستیم تولید داخلی را رونق دهیم اشتغال به وجود آمده و مشکل بیکاری برطرف شده و یا کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر آثار جهش تولید است خاطرنشان کرد: بیکاری در کنار اعتیاد، طلاق و فقر در ردیف مهمترین آسیب های اجتماعی است و جهش تولید به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کاهش این آسیب‌ها نقش دارد.

امام جمعه قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: یکی از فواید جهش تولید از بین رفتن و کم شدن ناهنجاری‌های اجتماعی است؛ بیکاری موجب فساد و تاخیر ازدواج و اعتیاد است و اگر بیکاری نباشد این مشکلات نیز برطرف می‌شود.

وی کاهش نرخ تورم، شکوفایی منابع تولید، تامین نیازهای بازار داخلی، افزایش درآمدهای دولت، کاهش وابستگی به نفت، جلوگیری از خام فروشی و افزایش صادرات را از دیگر آثار و برکات تحقق شعار سال یعنی جهش تولید دانست.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه آنچه که از این موانع مربوط به داخل کشور می‌شود به علت بی تدبیری‌ها، نبودن مدیریت صحیح و وجود دست‌های ناپاک است افزود: در اینجا نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد در افشای دست‌های ناپاک و برخورد قاطع دستگاه قضایی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت جامعه از نظر شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: باید دستوراتی که در زمینه رعایت مسائل بهداشتی داده می شود جدی گرفته شده و آنچه که مورد تاکید است رعایت شود؛ اگر این بیماری و ویروس شیوع پیدا کند شرایط سخت خواهد شد و امیدواریم که مردم نسبت به رعایت این مسائل توجه لازم را داشته باشند.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید قم جهش اشتغال دست های ناپاک جهش تولید جمعه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۲۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت

به گزارش صدای ایران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بامداد پنجشنبه پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفتگویی درباره نتایج و دستاورد‌های این سفر گفت: بخش اول سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.


رئیس جمهور با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: علیرغم برخی محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان مواجه شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.

رئیسی دیدار‌های صورت گرفته با مسئولان عالی پاکستان را هم عمدتا ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و اظهار داشت: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه پیدا کند. همچنین در حوزه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول هدف‌گذاری شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دیدار‌هایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آنها مصمم بودند کار را به نحوی دنبال کنند که در زمان کوتاهی به حجم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسیم، تصریح کرد: در حوزه کار فرهنگی نیز به دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی قلبی و قبلی تصمیمات خوبی اتخاذ شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت میان دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد. همچنین در مذاکرات صورت گرفته با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.

رئیسی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا، خاطرنشان کرد: اولین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات خوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با تکنولوژی کاملا به‌روز و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی ـ مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشور‌های همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، گفت: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیمات خوبی درباره آنها اتخاذ شد.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشور‌های آسیایی به ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد، افزود: این سفر در مقطع فعلی می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل باشد.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط منطقه، تحولات اخیر و نیز مسئله غزه نَفس برگزاری این سفر چه دستاورد‌هایی داشت؟ گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود. منطقه و جهان این پیام را از این سفر دریافت کردند که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

دیگر خبرها

  • رئیسی: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • رئیسی: این سفر پیام مهمی داشت
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • عده‌ای با پُز روشنفکری مانع تحقق جوانی جمعیت هستند/این قشر به آیندگان ظلم می‌کنند
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه
  • بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید