Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام‌جمعه قم گفت: بخش مهمی از مشکلات و  موانع داخلی کشور به بی‌تدبیری‌ها و سوء مدیریت عده‌ای برمی‌گردد که در این زمینه برخورد دستگاه قضایی با دست‌های ناپاک و مفسدان مهم و تأثیرگذار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قدس، به تفسیر آیات 15 و 16 سوره انفال پرداخت و اظهار داشت: بر‌اساس این آیه، خداوند متعال کسانی که در جنگ حنین جبهه را ترک کردند را به حال خودشان رها کرده و خشم و غضب جهنم را به آنان وعده داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه قم در ادامه با قرائت آیه 96 سوره اعراف گفت: یکی از راه‌های مهم رفع بلا و مشکلات ایمان به خدا و رعایت تقوا و استغفار است که باید همگان به این مهم توجه جدی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به پیش‌رو بودن هفته عفاف و حجاب ابراز کرد: امروز دشمنان با هجمه‌های بی‌امان خودشان در عرصه‌های مختلف من‌جمله عرصه فرهنگی به تبلیغ فساد پرداخته و جوانان را نشانه گرفته‌اند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: مقابله با این اقدامات ناجوانمردانه نیازمند هوشیاری، بصیرت و اقدام به‌موقع است، امروز جوانان ما باید بیش از گذشته تلاش کرده و در فضای مجازی با ارائه تولیدات غنی در عرصه‌های گوناگون، تلاش جبهه‌ای و مجاهدانه ای داشته باشند.

سعیدی توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و خانواده محوری را خاکریز اشاعه فرهنگ شیعه برشمرد و گفت: دشمنان برای تخریب خانواده و ترویج بی‌عفتی در جامعه برنامه‌ریزی گسترده‌ای دارند؛ همچنین در راستای صیانت از عفاف و حجاب، حفظ و حراست شهر مقدس قم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) روز 23 ذی‌القعده روز زیارتی امام رضا(ع) و سالروز شهادت این امام همام روایتی را مورداشاره قرار داد و ابراز کرد: ائمه(ع) علاوه بر اینکه مقرب ما هستند، بسیاری از صفات و رذایل انسان در پرتو این زیارات از بین می‌رود و ما را به راه راست هدایت می‌کنند.

وی به 25 تیرماه روز بهزیستی و تأمین اجتماعی اشاره و بیان کرد: این سازمان با هدف تأمین زندگی خانواده‌های بی‌سرپرست و خودکفایی این خانواده‌ها بنا شده است، امیدواریم مردم از کمک‌های خود به این نهاد دریغ ندارند.

سعیدی با اشاره به مناسبت روز 26 تیرماه سالگرد تأسیس شورای نگهبان گفت: این نهاد، میراث مرارت‌های رادمرد تاریخ معاصر شهید شیخ فضل‌الله نوری و تدبیر امام راحل است، شورای نگهبان با چندوظیفه مشخص و کلیدی خود در مقابل انحراف‌ها و کسانی که می‌خواستند به بدنه نظام نفوذ کنند ایستاده و به همین خاطر شورای نگهبان همیشه خاری بر چشم مستکبران و منحرفان بوده و هست.

برخورد با 4 پرونده مفسدان اقتصادی در استان فارس / برخورد بدون اغماض با زمین‌خواراندر چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی قم چه گذشت؟نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان: قاطعانه با مفسدان اقتصادی برخورد شود

امام‌جمعه قم در ادامه به بی‌احترامی به مقام مرجعیت دینی عراق آیت‌الله سیستانی اشاره  افزود: بی‌احترامی اخیر از سوی یکی از عناصر رسانه‌ای رژیم سفاک سعودی در حالی صورت گرفت که این مرجع تقلید با هدایت‌های خود تمام پروژه‌های آمریکا و صهیونیست‌ها را نقش بر آب کرده و ناکام گذاشتند.

وی ادامه داد: امروز حشدالشعبی در برابر متجاوزان به حریم عراق ازجمله سعودی‌ها ایستاده‌اند و از تمامیت ارضی عراق دفاع کرده و در برابر آمریکا می‌ایستند.

سعیدی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید» گفت: اقتصاد و مسائل مرتبط با اقتصاد امروز نقش مهمی در توسعه و تحکیم مناسبات سیاسی کشورها دارد، اگر جهش تولید تحقق پیدا کند مشکل اشتغال در کشور حل می‌شود چراکه با جهش تولید به‌طور طبیعی به نیروی کار بیشتری نیاز داریم و افراد بیشتری به‌کار گماشته شده و نیروی کار بیشتری نیاز خواهد بود.

امام‌جمعه قم کاربرد دیگر جهش تولید را کاهش آسیب‌های اجتماعی نام برد و گفت: دراین‌باره مقام معظم رهبری یکی از فواید تولید را از بین رفتن مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی برمی‌شمارند، اگر بیکاری وجود نداشته باشد اعتیاد، طلاق و فقر و... از بین می‌رود.

وی کاهش نرخ تورم، تأمین نیازهای بازار داخلی، افزایش درآمد خانوارها، افزایش صادرات، کاهش وابستگی به نفت و جلوگیری از خام فروشی را از دیگر موارد توجه به جهش تولید برشمرد و افزود: آنچه از این موانع به داخل کشور مربوط می‌شود به علت بی‌تدبیری‌ها و سوء مدیریت عده‌ای است که در این زمینه برخورد دستگاه قضایی با دست‌های ناپاک و مفسدان مهم و تأثیرگذار است.

سعیدی در پایان توجه و اهتمام به مسائل بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: توجه به این پروتکل‌ها به نفع همه است چراکه در غیر این صورت شاهد گسترش بیماری در جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/451/ ز

R7854/P/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... درخواست امام جمعه رشت از قوه‌قضائیه برای مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی در استان‌ گیلان امام جمعه کرج:محاکمه مفسدان اقتصادی توسط قوه قضائیه حرکتی امیدبخش در جامعه است برخورد با ۴ پرونده مفسدان اقتصادی در استان فارس / برخورد بدون اغماض با زمین‌خواران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مفسدان اقتصادی امام جمعه قم جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۲۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید صادقی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در طی ۲ سال گذشته با ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران نسبت به تمام مسائل و مشکلات زیر ساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین واحدهای تولیدی، تشکیل پرونده شد و همزمان با انجام بازدیدهای میدانی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و واحدهای فعال و راکد دارای موانع اداری و قضائی، نسبت به برگزاری نشست‌های مشترک با حضور دستگاه‌های اجرایی و صاحبان صنایع اقدام شد.

وی اضافه کرد: در نتیجه پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات هفته‌ای منظم در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی، شاهد اقدامات خوب و شایسته ای توسط دستگاه قضائی استان در راستای امنیت سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاری‌های مشروع بودیم.

صادقی بیان کرد: نقض حکم خلع ید مساحت ۳۶۴ هکتار از اراضی شهرک صنعتی عباس آباد که بیش از ۲۲۰ واحد صنعتی فعال در محدوده اراضی مزبور مشغول به فعالیت تولیدی هستند، از جمله اقدامات ارزشی و ماندگار دستگاه قضائی بود که منجر به ایجاد امنیت سرمایه گذاری و در اقدام مشابه دیگری نیز در شهرک صنعتی دماوند، حکم ابطال سند مالکیت ۲۳ هکتاری شهرک صنعتی مزبور نقض و شرایط لازم برای پذیرش متقاضیان جدید سرمایه‌گذاری فراهم شد.

وی با اشاره به حمایت‌های رئیس کل محترم دادگستری استان تهران و اعضا ستاد استانی اقتصاد مقاومتی از تولید و اشتغال تاکید کرد: رفع مشکل تنش آبی شهرک صنعتی شمس آباد از طریق خط انتقال آب از تصفیه خانه اسلامشهر و رفع مشکل صدور اسناد مالکیت شهرک صنعتی شمس آباد پس از ۱۲ سال وقفه و همچنین صدور بیش از ۲۶۶۰ فقره سند مالکیت تک برگی با همکاری تنگاتنگ مدیر کل محترم ثبت اسناد و املاک استان تهران در مدت ۴۵ روز کاری از اقدامات جهادی در حمایت از تولید بوده است.

صادقی عنوان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی در کنار فعالان حوزه تولید است و تمام اعضا بویژه دادستان محترم تهران، بازرس کل محترم سازمان بازرسی استان تهران با تمام توان تلاش می‌کنند که به تولید و اشتغال کمک نمایند و زمینه رفع مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان را فراهم آورند. آزادسازی بیش از ۹۰ هکتار زمین صنعتی راکد و بلا اقدام در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، ساماندهی وضعیت نقل و انتقال اراضی شهرک‌های صنعتی در اتحادیه مشاورین املاک و دفاتر اسناد رسمی و مبارزه جدی ضابطین و دادستان‌ها با دلالان، نظارت مستمر بر پرونده‌های مرتبط با زمین‌خواری و موضوعات صیانت از بیت المال و اراضی ملی مرتبط با شهرک‌های صنعتی از جمله در شهرک صنعتی پیشوا، شناسایی بیش از ۱۰۰ طرح و واحد صنعتی فعال و دانش بنیان دارای پرونده و مشکلات قضائی مطروحه در محاکم و دستگاه‌های اجرایی و تشکیل پرونده در ستاد اقتصاد مقاومتی برای رصد و پیگیری امور تنها گوشه‌ای از همکارهای مشترک با ستاد اقتصاد مقاومتی بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران از پیگیری ویژه برای حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران خبر داد و بیان کرد: رفع مشکل صدور کارت بازرگانی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از طریق پذیرش دفترچه قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان استثناها، تعیین شعب تخصصی در محاکم تجدید نظر استان تهران برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با فعالین اقتصادی و شهرک‌های صنعتی و راه اندازی ۱۲ مرکز شورای حل اختلاف با تعیین مدیران واحدهای تولیدی به عنوان مسئولین شعبات از دیگر اقدامات حمایتی بوده که تمام رویکردی‌های بیان شده در سال جاری نیز با همت بلند و جهش در تصمیم گیری ها و رفع موانع در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم دنبال خواهد شد.

کد خبر 6080277

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از شعرای استان البرز با امام جمعه کرج
  • کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد
  • کشف ۷۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بیرجند
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است
  • واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند
  • علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند
  • حمایت دستگاه قضایی ایلام از پلیس برای برخورد با بدحجابی در جامعه