Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت، کاغذبازی های اداری را موجب آزار مردم دانست و خاطرنشان کرد: قوه مجریه وظیفه دارد آسیب های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را مدیریت کند. امیدواریم نمایندگان مجلس یازدهم نیز قوانین کهنه و دست و پا گیر را حذف کنند تا مردم زندگی بهتری داشته باشند.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: ایرانیان در دوران باستان نیز یکتاپرست بودند و قدمت حجاب و پوشش در این سرزمین به دوران پیش از اسلام بازمی گردد و زنان ما هرگز کشف حجاب نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش رضاخان در اجرای قانون کشف حجاب در ایران، افزود: بی حجابی و بدحجابی مایه ننگ جامعه اسلامی است و مراجع دینی با فرمان پهلوی مبنی بر کشف حجاب مخالفت کردند، اما با آنان برخورد شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه حجاب یک واجب الهی است، تصریح کرد: افتخار می کنیم زنان و دختران محجبه بسیاری در جامعه داریم، اما وضعیت خیابان های ما نگران کننده است. همچنین در شورای فرهنگ عمومی استان به ادارات و سازمان ها رعایت حجاب اسلامی و خودداری از آرایش زنان را تاکید کرده ایم.

امام جمعه رشت، بی حجابی و پوشش های غیر اسلامی را معلول فرهنگ غربی دانست و عنوان کرد: مردم باید با امر به معروف و نهی از منکر سعی در پاکسازی شهر از زشتی بی حجابی کنند. در این راستا همه مردان و زنان و پدران و مادران مسئولیت دارند و باید نسبت به وظیفه خود در جامعه اسلامی اهتمام ورزند.

وی عفاف و حجاب را عامل تحکیم بنیان خانواده و بهداشت روانی جامعه دانست و اضافه کرد: زنان و دختران عفیف و محجبه ما به تاسی از فرهنگ علوی و فاطمی در همه صحنه های انقلاب و دفاع از ارزش های این کشور و نظام حضور فعال و اثرگذار داشته و دارند لذا باید به ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بپردازیم تا هجمه های دشمنان به فرهنگ جامعه ما خدشه وارد نکند.

آیت الله فلاحتی، کاغذبازی های اداری را موجب آزار مردم دانست و خاطرنشان کرد: قوه مجریه وظیفه دارد آسیب های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را مدیریت کند. امیدواریم نمایندگان مجلس یازدهم نیز قوانین کهنه و دست و پا گیر را حذف کنند تا مردم زندگی بهتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان نیازمند روحیه جهانی برای گذر از شرایط سخت امروز هستند، گفت: متاسفانه برخی از مسئولان تمام مشکلات کشور را به برجام گره زده اند و تشنه قدرت هستند و روحیه انقلابی و جهادی را از دست داده اند و با چشم دوختن به دشمن، در حل مشکلات خودباختگی و انفعال دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان مشکل مسکن را یکی از موانع ازدواج جوانان دانست و تاکید کرد: نمی توانیم جوانان را به سمت ازدواج و تشکیل خانواده و فرزندآوری ببریم، اما فکری برای اشتغال و مسکن آنان نکنیم!

امام جمعه رشت، امام زمان(عج) را حاضر و ناظر بر اهمال انسان ها دانست و یادآور شد: انسان عفیف و با حیا در گام نخست در برابر خدا و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) در پنهان و آشکار حیا و عفاف دارد و مرتکب گناه نمی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماز جمعه عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ در صف اول دفاع از حجاب و عفاف

محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که روز یکشنبه (۲۶ فروردین) برای بررسی مباحث فرهنگی از جمله عفاف و حجاب برگزار شد، گفت: بار‌ها در جایگاه‌های مختلف از کمیسیون فرهنگی مجلس تشکر کردیم چرا که ما را کمک و همراهی کردند.

به گزارش ایسنا، او تاکید کرد: در دوره تصدی‌گری وزارت فرهنگ از پشتیبانی و حمایت این عزیزان برخوردار بودیم، که این حمایت زمان تنظیم بودجه سالیانه، هنگام تدوین برنامه هفتم توسعه و در شورا‌های تخصصی جلوه‌گر بود و برادری را در حق ما کامل کردند.

اسماعیلی افزود: اکنون که در پایان این دوره از مجلس قرار گرفتیم از تک‌تک عزیزان به‌ویژه کسانی که توفیق نداریم در مجلس بعدی در خدمتشان باشیم تشکر می‌کنم و با استفاده از همین فرصت به عزیزانی که در مجلس بعدی حضور دارند تبریک عرض کرده و انشاالله مثل این دوره از حمایت و پشتیبانی آن‌ها در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت‌های قرآنی و دینی بهره‌مند باشیم.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه انشاالله بتوانیم امسال قدم‌های جدی‌تری برای تحقق منویات رهبری برداریم، اظهار کرد: در فتنه فرهنگی سال گذشته، حجاب مورد هجمه قرار گرفت و در همان وقت به عنوان وزیر فرهنگ خودم را موظف دانستم در صف اول دفاع از حجاب و عفاف بایستم.

او با اشاره به اقداماتی که در راستای حمایت از عفاف و حجاب انجام شده، بیان کرد: در جشنواره فیلم فجر، جایزه «گوهر شاد» را به آثاری می‌دهیم که در راستای فرهنگ حجاب عمل کردند.

او همچنین با اشاره به تنبیه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز که یوم‌الله و روز پیروزی سپاهیان اسلام بر جنود شیطان و رژیم کودک‌کش صهیونسیتی است را گرامی می‌داریم. دست انتقام الهی از آستین فرزندان برومند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بیرون آمد و این رژیم سفاک را در بین جهانیان تحقیر و خوار کرد؛ برای این نعمت شکرگزار خداوند متعال هستیم.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به میزان فروش سینما در سالی که گذشت، تاکید کرد: دشمنان قصد داشتند فرهنگ و هنر را تعطیل کنند، ولی ما توانستیم علاوه بر اینکه مانع از رخ دادن چنین اتفاقی شویم سینما را رونق بخشیم.

در ادامه این دیدار معاونان وزیر فرهنگ و نمایندگان حاضر در جلسه نقطه نظراتشان را بیان کردند. جایگاه فرهنگ در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور، غفلت نسبت به موضوع فرهنگ در قیاس با سایر موضوعات، آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی از جمله مواردی بود که مورد اشاره نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، سید علی یزدی خواه، بیژن نوباوه، امیرحسین بانکی‌پور، احمد راستینه، محمدمهدی فروردین، غلامرضا منتظری، حجت‌الاسلام محمد صادق طباطبایی نژاد، محمدرضا مبلغی، سید مجتبی محفوظی، سید احسان قاضی‌زاده، زهره‌سادات لاجوردی از جمله نمایندگانی بودند که در این جلسه حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • اطلاعیه شماره ۲ فراجا در خصوص طرح نور
  • نگاه می‌کنند چه چیزی مردم را آزار می‌دهد تا انجامش دهند | کاظم صدیقی محاکمه نشد، حالا طلبکار شده
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه ۲ عضو جامعه روحانیت مبارز
  • وزیر فرهنگ در صف اول دفاع از حجاب و عفاف
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جامعه را به سوی پویایی می‌برد
  • در اجرای طرح نور؛ پلیس از همکاری مردم قدردانی کرد
  • انتشار اطلاعیه جدید پلیس درباره برخورد با کشف حجاب
  • پلیس از همکاری مردم قدردانی کرد
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با خُلق نیک محقق می‌شود