Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت توانیر، مصطفی رجبی مشهدی افزود: این هفته روزهای گرمی را پیش رو داریم و به همین دلیل رعایت مهمترین نکات مدیریت مصرفی یعنی استفاده از دور کند کولر آبی و تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۴ درجه، بسیار ضروری است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه در هفته پیش رو، سختگیری بیشتری بر مصرف برق دستگاه‌های اداری و نهادها خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغیه‌ها و مصوبات دولت، ادارت باید مصرف برق خود را حداقل ۱۰ درصد کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال از اعتراض برخی مراجعان به ادارت و دستگاه‌هایی خبر داد که دمای سالن‌های خود را چنان کاهش می‌دهند که باعث ایجاد حساسیت و احساس بیماری در افراد می‌شود.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: پایین بودن دمای برخی ادارات و سالن‌های فرودگاهی نیز باعث ناراحتی تعدادی از مردم شده است که در تماس‌های مکرر با ادارات برق کشور به آن اشاره و خواستار پیگیری شده بودند.

وی همچنین با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها در این هفته هوا گرم‌تر خواهد شد از مشترکان خواست که با استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم کولرهای گازی روی ۲۴ درجه، امکان برق رسانی به هموطنان جنوب کشور را نیز فراهم کنند.

سخنگوی صنعت برق در عین حال افزایش مصرف برق و شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف را در هفته جاری غیر ممکن ندانست و در عین حال با اشاره به اینکه تمام نیروگاه‌ها با تمام توان در حال تولید برق هستند، اما همانطور که قبلاً هم عنوان شده است، در صورت عبور مصرف برق از ۶۰ هزار مگاوات، احتمال بروز محدودیت وجود دارد.

رجبی مشهدی ادامه داد: تنها راه پایدار ماندن برق و جلوگیری از بروز خاموشی، استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم کولرهای گازی روی ۲۴ درجه و بهره گیری از دور کند کولرهای آبی است.

سخنگوی صنعت برق همچنین در خصوص افزایش شدید مصرف برق در روز پنجشنبه گذشته نیز گفت: در آخرین روز هفته گذشته (پنجشنبه) و در حالی که ادارات کشور در ساعات بعد از ظهر، در حال تعطیلی کامل قرار داشتند، مصرف برق کشور ناگهان چنان افزایش یافت که از یک روز کاری وسط هفته نیز پیشی گرفت.

رجبی مشهدی افزود: در روز مذکور پیک مصرف برق به ۵۷ هزار و ۶۳۰ مگاوات رسید این میزان تنها ۱۷ مگاوات نسبت بیشترین میزان مصرف برق ثبت شده در سال گذشته فاصله دارد.

سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: در ساعتی که اوج مصرف برق رخ داد، همه ادارت تعطیل بودند و بسیاری از صنایع نیز تعطیلات آخر هفته را می‌گذراندند.

رجبی مشهدی اضافه کرد: نتیجه این مقایسه آن است که مصرف تنها به دلیل استفاده بی رویه و نادرست وسایل سرمایشی افزایش یافته است.

کد خبر 4970343

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت برق شرکت توانیر مصرف برق ویروس کرونا قیمت دلار بورس بانک مرکزی ایران قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی تولید نفت وزارت جهاد کشاورزی وزارت راه و شهرسازی بازار سهام قیمت طلا رجبی مشهدی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه تعداد تعطیلات در ایران با دیگر کشورها / در ساماندهی تعطیلات به افزایش مصرف سوخت و گردشگری خودرو محور توجه شود

گروه اقتصاد و درآمد : در تقویم همه کشورهای جهان، تعطیلات رسمی از مجموع تعطیلی آخر هفته و تعطیلی مناسبتی تشکیل می شود. تعداد تعطیلات آخر هفته و مناسبتی در اکثر کشورهای جهان بین 110 تا 129 روز است، اما این تعداد در ایران با احتساب 26 روز تعطیلی رسمی و 52 روز تعطیلی روز جمعه 78 روز می شود.

ایران از کمترین تعطیلات سالیانه برخوردار است

به گزارش جماران، حتی اگر پنجشنبه های نیمه تعطیل هم به این تعداد اضافه شود، کل تعطیلات ایران به 104 روز می رسد، بنابراین در صورت دو روزه شدن تعطیلی آخر هفته، مجموع تعطیلات در ایران به ۱۲۵ روز خواهد رسید که در این صورت باز هم از تعطیلات بسیاری از کشورها کمتر است. ایران یکی از کشورهایی است که از کمترین تعطیلات سالیانه برخوردار است. هر چند آنچه در تعطیلات در کشور نیازمند توجه است، نه صرفا تعداد تعطیلات بلکه توزیع، پراکندگی و توالی تعطیلات مذهبی، ملی و حکومتی در تقویم کشور است.

مرکز پژوهشهای مجلس، در گزارشی ذیل بررسی شاخصهای مرتبط با تفریح و سفر در میان ایرانیان، به وضعیت تعطیلات در  کشور پرداخته و آورده است: یکی از مبانی مهم برای دسترس پذیر کردن گردشگری، افزایش و توزیع تعطیلات در تقویم کشور است. باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از خانواده ها براساس تعطیلات رسمی برای سفرها برنامه ریزی می کنند. درحالی که با تعطیلی یک روزه و توزیع محدود تعطیلات بلندمدت، امکان برنامه ریزی سفر به شکل محدودی فراهم است.

الگوی پراکنش تعطیلات در سال اصلاح شود

صلاح الگوی پراکنش تعطیلات براساس نیاز اوقات فراغت خانوار اثر معناداری بر سلامت فردی و اجتماعی و بهبود سبک زندگی خواهد داشت. افزون بر این تعطیلات کافی می تواند تغییری مهم برای کاهش مشکلات ناشی از سفر، آلودگی هوا و ترافیک باشد.

گردشگری خدمتی فصلی است و در دوره های اوج، به دلیل سربارهای زیادی که به عرضه کنندگان وارد می کند با کاهش کیفیت تجربه گردشگری همراه است. بنابراین توزیع تعطیلات می تواند فرصت افزایش صرفه اقتصادی برای ارائه دهندگان خدمت و همچنین افزایش افزایش کیفیت سفر برای گردشگران را فراهم می سازد. ساماندهی تعطیلات سبب انتخاب مقاصد متنوع تری توسط خانواده ها خواهد شد.

با تعطیلی دو روز پایان هفته، مقاصد روستایی بیشتر انتخاب می شوند

افزایش تعطیلات چند روزه علاوه بر تمرکز مکانی، تمرکز زمانی سفرها را نیز از بین می برد و ظرفیت بالقوه این بخش را فعال می کند. به عبارتی با تعطیلی دو روز در پایان هفته، مقاصد محلی و روستایی بیشتر انتخاب شده و حتی با وجود عدم اقامت در این مقاصد، درآمدهای جانبی دیگری برای آنها خواهد داشت.

ضرورت توجه به پیامدهای احتمالی اقتصادی، محیطی و اجتماعی افزایش سفرها

بررسی ها نشان داده که افزایش تعطیلات و فارغ شدن از کار، با افزایش تعداد سفر دارای تناسب است. لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری با رویکرد افزایش تعطیلی آخر هفته و کاهش ساعات فعالیت اداری در مجلس در حال رسیدگی است. با وجود این نیازمند پیگیری و ارائه برنامه توجیهی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جهت اثرگذاری آن بر گردشگری داخلی است. این ایده می تواند با نگرش تجمیع تعطیلات و ساماندهی مکانی و زمانی آن تقویت شود. چراکه تعطیلات بیشتر و هدفمند شرط لازم توسعه گردشگری داخلی بوده، اما شرط کافی آن توجه به پیامدهای احتمالی اقتصادی، محیطی و اجتماعی است.

ساماندهی تعطیلات بدون توجه به مصرف سوخت و تقاضای پنهان گردشگری خودرو محور، علیه خود اقدام خواهد کرد

ساماندهی تعطیلات بدون توجه به ابعاد احتمالی ازدحام، مصرف سوخت و تقاضای پنهان گردشگری خودرو محور، در کوتاه مدت علیه خود اقدام خواهد کرد. این موضوع هم برای دولت و هم مردم ایجاد بار مالی و هزینه های جانبی خواهد کرد. چراکه عاملی برای ایجاد اوج تقاضا برای سوخت و حمل ونقل جاده ای است و موجب کاهش کیفیت سفرهای مبتنی بر خودرو خواهد شد. لذا لازم است تا توزیع آن با توجه به ظرفیتهای محیطی، توجه به بعد مسافت و توسعه زیرساختهای تکمیلی در شهرهای ظرفیت دار نزدیک به مراکز جمعیتی صورت گیرد.

           

دیگر خبرها

  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • نگرانی سپاهانی‌ها از تکرار اتفاقات ناگهانی در اهواز
  • هفته بد مشهدی‌ها در لیگ دسته سوم فوتبال
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان
  • شبکه سه پس از «هفت سر اژدها» به مخاطبانش «بدل» می‌زند
  • کاهش وزن ناگهانی سبب این بیماری می‌شود
  • کولر گازی برای کدام مناطق، قبوض نجومی برق را همراه دارد
  • راه‌های برطرف کردن سریع گرفتگی بینی
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می شود
  • مقایسه تعداد تعطیلات در ایران با دیگر کشورها / در ساماندهی تعطیلات به افزایش مصرف سوخت و گردشگری خودرو محور توجه شود