Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قدس، به تفسیر آیات ۱۵ و ۱۶ سوره انفال پرداخت و اظهار داشت: بر‌اساس این آیه، خداوند متعال کسانی که در جنگ حنین جبهه را ترک کردند را به حال خودشان رها کرده و خشم و غضب جهنم را به آنان وعده داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه قم در ادامه با قرائت آیه ۹۶ سوره اعراف گفت: یکی از راه‌های مهم رفع بلا و مشکلات ایمان به خدا و رعایت تقوا و استغفار است که باید همگان به این مهم توجه جدی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به پیش‌رو بودن هفته عفاف و حجاب ابراز کرد: امروز دشمنان با هجمه‌های بی‌امان خودشان در عرصه‌های مختلف من‌جمله عرصه فرهنگی به تبلیغ فساد پرداخته و جوانان را نشانه گرفته‌اند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) ادامه داد: مقابله با این اقدامات ناجوانمردانه نیازمند هوشیاری، بصیرت و اقدام به‌موقع است، امروز جوانان ما باید بیش از گذشته تلاش کرده و در فضای مجازی با ارائه تولیدات غنی در عرصه‌های گوناگون، تلاش جبهه‌ای و مجاهدانه‌ای داشته باشند.

سعیدی توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و خانواده محوری را خاکریز اشاعه فرهنگ شیعه برشمرد و گفت: دشمنان برای تخریب خانواده و ترویج بی‌عفتی در جامعه برنامه‌ریزی گسترده‌ای دارند؛ همچنین در راستای صیانت از عفاف و حجاب، حفظ و حراست شهر مقدس قم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) روز ۲۳ ذی‌القعده روز زیارتی امام رضا (ع) و سالروز شهادت این امام همام روایتی را مورداشاره قرار داد و ابراز کرد: ائمه (ع) علاوه بر اینکه مقرب ما هستند، بسیاری از صفات و رذایل انسان در پرتو این زیارات از بین می‌رود و ما را به راه راست هدایت می‌کنند.

وی به ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تأمین اجتماعی اشاره و بیان کرد: این سازمان با هدف تأمین زندگی خانواده‌های بی‌سرپرست و خودکفایی این خانواده‌ها بنا شده است، امیدواریم مردم از کمک‌های خود به این نهاد دریغ ندارند.

سعیدی با اشاره به مناسبت روز ۲۶ تیرماه سالگرد تأسیس شورای نگهبان گفت: این نهاد، میراث مرارت‌های رادمرد تاریخ معاصر شهید شیخ فضل‌الله نوری و تدبیر امام راحل است، شورای نگهبان با چندوظیفه مشخص و کلیدی خود در مقابل انحراف‌ها و کسانی که می‌خواستند به بدنه نظام نفوذ کنند ایستاده و به همین خاطر شورای نگهبان همیشه خاری بر چشم مستکبران و منحرفان بوده و هست.

امام‌جمعه قم در ادامه به بی‌احترامی به مقام مرجعیت دینی عراق آیت‌الله سیستانی اشاره افزود: بی‌احترامی اخیر از سوی یکی از عناصر رسانه‌ای رژیم سفاک سعودی در حالی صورت گرفت که این مرجع تقلید با هدایت‌های خود تمام پروژه‌های آمریکا و صهیونیست‌ها را نقش بر آب کرده و ناکام گذاشتند.

وی ادامه داد: امروز حشدالشعبی در برابر متجاوزان به حریم عراق ازجمله سعودی‌ها ایستاده‌اند و از تمامیت ارضی عراق دفاع کرده و در برابر آمریکا می‌ایستند.

سعیدی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید» گفت: اقتصاد و مسائل مرتبط با اقتصاد امروز نقش مهمی در توسعه و تحکیم مناسبات سیاسی کشور‌ها دارد، اگر جهش تولید تحقق پیدا کند مشکل اشتغال در کشور حل می‌شود چراکه با جهش تولید به‌طور طبیعی به نیروی کار بیشتری نیاز داریم و افراد بیشتری به‌کار گماشته شده و نیروی کار بیشتری نیاز خواهد بود.

امام‌جمعه قم کاربرد دیگر جهش تولید را کاهش آسیب‌های اجتماعی نام برد و گفت: دراین‌باره مقام معظم رهبری یکی از فواید تولید را از بین رفتن مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی برمی‌شمارند، اگر بیکاری وجود نداشته باشد اعتیاد، طلاق و فقر و... از بین می‌رود.

وی کاهش نرخ تورم، تأمین نیاز‌های بازار داخلی، افزایش درآمد خانوارها، افزایش صادرات، کاهش وابستگی به نفت و جلوگیری از خام فروشی را از دیگر موارد توجه به جهش تولید برشمرد و افزود: آنچه از این موانع به داخل کشور مربوط می‌شود به علت بی‌تدبیری‌ها و سوء مدیریت عده‌ای است که در این زمینه برخورد دستگاه قضایی با دست‌های ناپاک و مفسدان مهم و تأثیرگذار است.

سعیدی در پایان توجه و اهتمام به مسائل بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: توجه به این پروتکل‌ها به نفع همه است چراکه در غیر این صورت شاهد گسترش بیماری در جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه قم مفسدان اقتصادی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرماندار هویزه گفت: شرکت کاغذ پارس در سال ۱۴۰۰ با هدف تولید ظرف‌های سلولزی و یک بار مصرف کاغذی راه اندازی شد.
محسن هویزه افزود: به دلیل عدم نامناسب بودن دستگاه ها، همراهی شرکت‌ها و استقبال از محصولات این شرکت با مشکلات روبرو شد.
وی ادامه داد:در جهت بهتر شدن وضعیت تولید مدیران شرکت کاغذ پارس اقدام به وارد کردن دستگاه‌های جدید کردند که در گمرک در انتظار ترخیص است و نیز  درخواست تسهیلات کرده اند. 
فرماندار هویزه با اشاره به اخراج ۱۰۰ نفر از کارکنان شرکت کاغذ پارس اظهار کرد:مدیران این شرکت علت تعدیل نیرو را مشکلات فنی و اقتصادی بیان کرده اند. 
هویزه گفت: فردا سه شنبه (۴ اردیبهشت) با حضور مدیران هلدینگ، مدیر عامل شرکت کاغذ پارس و جمعی از مسئولان معاونت اقتصادی استانداری و  استانی در شهرستان َسوس بازگشت به کار کارگران اخراجی مورد  پیگیری قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • کشف تعداد ۱۶۶ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در همدان
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی و قضایی از اجرای صحیح قانون
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • ۲ هزار مترمکعب آب در ابرکوه صرفه‌جویی شد
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعب آب در شهرستان ابرکوه
  • بررسی مشکلات ۱۱۹ واحد تولیدی در کمیته سرمایه گذاری