Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه نگاه ایران به رابطه با چین را منافع محور و درازمدت خواند و گمانه‌زنی‌ها و دروغ پردازی‌ها درباره سند جامع همکاری ۲۵ ساله دو کشور را دارای ریشه خارجی برشمرد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی درباره مناسبات تهران و پکن عنوان کرد: نگاه ما به رابطه با چین یک نگاه منافع محور است به ویژه منافع متقابل دو ملت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود:‌ما نگاه کوتاه‌مدت به کشور‌ها به ویژه کشور‌های مهم و آینده‌داری مثل چین نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: به همین خاطر رابطه خود را رابطه جامع و راهبردی تعریف کردیم و سند همکاری‌های ایران و چین که چشم انداز ۲۵ ساله هم دارد، بیانگر همین است که نگاه ما به دوستانمان نگاه درازمدت و راهبردی است.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: البته هنوز مراحل آن طی نشده و این پیش نویس باید در طرف مقابل نیز بررسی و بعد پاراف و امضا شود و در نهایت هم باید به تایید نمایندگان در مجلس شورای اسلامی برسد که آن زمان به قانون تبدیل خواهد شد و ما موظف به اجرای آن خواهیم شد.

موسوی که با خبرگزاری صدا و سیما گفتگو می‌کرد، عنوان کرد: زمانی نهایی شد همه سند می‌تواند منتشر شود و هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

وی گمانه‌زنی‌ها و دروغ پردازی‌ها در این خصوص را دارای ریشه خارجی خواند و گفت: روابط ایران و چین و روابط کشور‌های مستقل دشمنان زیادی دارد. آمریکایی‌ها احساس می‌کنند در فشار حداکثری که علیه ملت ما وارد کرده و به قول بعضی از آن‌ها دنبال ابرفشار حداکثری هستند، این گونه همکاری‌ها به ویژه در حوزه‌های اقتصادی برای آن‌ها گران تمام می‌شود و مطمئن خواهند شد سیاست‌هایشان شکست خواهد خورد به همین خاطر دنبال جوسازی و دروغ پراکنی راجع به این همکاری‌ها هستند که از طریق فشار افکار عمومی ما را این قضیه باز بدارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این درباره متنی که در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی درباره پیش نویس این سند منتشر شده بود، گفت تا قبل از نهایی شدن مذاکرات ایران و چین هیچ متنی اعتبار ندارد و ادعاهایی، چون اجاره جزایر ایرانی در خلیج فارس، انحصار فروش نفت با قیمت‌های پایین، استقرار نیرو‌های مسلح و ... را مضحک خواند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه روابط دیپلماتیک سخنگوی وزارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران بر آمادگی دفاعی در جهت صیانت از منافع

معاون سفارت ایران در روسیه در جریان میزگرد سازمان همکاری شانگهای گفت: اگر رژیم اسرائیل و حامیان غربی آن روند تشدید منازعات را ادامه دهند، ما برای اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود آماده‌ایم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین ملکی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، در جریان میزگرد سازمان همکاری شانگهای، دیدگاه‌های کشورمان درباره تحولات اخیر خاورمیانه و عملیات نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که به مدت 7 ماه است ادامه دارد، گفت: این رژیم با هدف ایجاد زمینه گسترش جنگ و برون‌رفت از بحران غزه، به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق حمله کرد که منجر به شهادت جمعی از دیپلمات‌ها و مستشاران نظامی ایران که به دعوت رسمی دولت سوریه در آن کشور حضور داشتند، انجامید.

ملکی افزود: این حمله از سوی بسیاری از کشورها محکوم شد. ما در این خصوص به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کردیم اما علی‌رغم خواست دو عضو دائم شورای امنیت روسیه و چین، دولت‌های غربی مانع از صدور حتی یک بیانیه ساده شدند. من در اینجا از بیانیه دبیرکل سازمان شانگهای و کشورهای عضو که این حمله را محکوم کردند، تشکر می‌کنم. پس از آن، ایران تصمیم به تنبیه رژیم تروریستی اسرائیل گرفت و در قالب دفاع مجموعه‌ای از حملات را علیه پایگاه‌های نظامی رژیم انجام داد که نتایج موفقیت آمیزی داشت.

معاون سفارت با اشاره به اینکه اقدام ایران یک پاسخ دفاعی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی بود، افزود: اکنون این مرحله از نظر ما پایان یافته است، اما اگر رژیم اسرائیل و حامیان غربی آن روند تشدید منازعات را ادامه دهند، ما برای اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود آماده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با یادآوری عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای از سال گذشته، به زمینه‌های تقویت همکاری‌ها میان اعضای این سازمان پرداخت و بر آمادگی کشورمان را اجرای موثر توافقات امضا شده، بویژه در بخش‌های اقتصادی تصریح کرد. 

میزگرد شانگهای به ابتکار سفارت قزاقستان در مسکو و با همکاری وزارت خارجه روسیه برگزار شد که طی آن معاونین وزارتخانه‌های امور خارجه این دو کشور، بهمراه سفرا و نمایندگان کشورهای شانگهای در مسکو و جمعی از اندیشمندان و صاحب نظران سیاسی این حوزه شرکت داشتند و به بررسی چشم انداز توسعه همکاری‌ها، بویژه در دوران ریاست قزاقستان بر این سازمان پرداختند.

رایزنی امیرعبداللهیان و لاوروف درباره حمله به سفارت ایرانتاکید امیرعبداللهیان  بر حق ایران در پاسخ به حمله اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرر نمی‌کنیم اگر خودمان را برای بدترین سناریو آماده کنیم
  • با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند
  • رسانه‌های عبری: ادعاهای سخنگوی ارتش در خصوص حمله ایران دروغ است
  • شخصیت‌پردازی در فیلم‌های قهرمان‌محور تعیین‌کننده است/ ماندگاری «بوعلی‌سینا» با تصویر امین تارخ
  • تاکید ایران بر آمادگی دفاعی در جهت صیانت از منافع
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها: فقط به فکر منافع خودتانید؟
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آن‌ها فقط به فکر منافع خودشانند
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه : آنها فقط به فکر منافع خودشانند