Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر موضع کشورش در مخالفت با حضور در مذاکرات میان روسیه و آمریکا در خصوص پیمان «استارت جدید»، تلاش‌های واشنگتن برای مشارکت دادن پکن را فریب سیاسی خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز خود تلاش‌های آمریکا برای درگیر کردن چین در مذاکرات در خصوص کاهش سلاح‌های هسته‌ای را «حقه سیاسی» واشنگتن خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آمریکا باید پیشنهاد روسیه را بپذیرد و پیمان کاهش و محدودیت بیشتر سلاح‌های تهاجمی استراتژیک (پیمان استارت جدید) را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، لیجیان افزود: موضع چین کاملاً واضح است. ما مخالف آنچه مذاکرات سه‌جانبه در خصوص کاهش سلاح‌های استراتژیک خوانده می‌شود، هستیم. آمریکا به خوبی از این مسئله آگاه است.

این دیپلمات چینی تاکید کرد: با این حال طرف آمریکایی‌ همچنان به نصیحت کردن ما و حتی تحریف موضع ما ادامه می‌دهد. این نشان می‌دهد که آنچه مذاکرات سه‌جانبه خوانده می‌شود و از طرف آمریکا پیشنهاد شده نه جدی است و نه صادقانه، بلکه فریب سیاسی است.

وی افزود: جامعه بین‌المللی این را به وضوح می‌بیند و آمریکا نمی‌تواند کسی را گول بزند. ما از آمریکا می‌خواهیم به تقاضای روسیه برای تمدید پیمان نیو استارت پاسخ دهد و بر آن اساس، به کاهش بیشتر زرادخانه هسته‌ای خود ادامه دهد تا شرایط برای قدرت‌های هسته‌ای دیگر به منظور شرکت در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای فراهم گردد.

هشتم جولای، «فو کنگ»  مدیرکل دپارتمان کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین اعلام کرد این کشور آماده است در صورتی که آمریکا تسلیحات خود را تا سطح چین کاهش دهد، به مذاکرات خلع سلاح بپیوندد. او همچنین گفت که «تعداد کلاهک‌های هسته‌ای آمریکا ۲۰ برابر زرادخانه هسته‌ای چین است.»

طبق برآورد موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم و فدراسیون دانشمندان آمریکایی، در حال حاضر آمریکا حدود ۵ هزار و ۸۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد.

پیمان نیو استارت در سال ۲۰۱۰ بین آمریکا و روسیه به امضا رسید. این پیمان تا ۵ فوریه ۲۰۲۱ اعتبار دارد مگر آن که سندی جدید برای جایگزینی آن به امضا برسد. این پیمان در صورت توافق دو طرف تنها تا ۵ سال دیگر یعنی سال ۲۰۲۶ قابل تمدید است. مسکو از واشنگتن خواسته تمدید این سند را به تعویق نیندازد و آن را استاندارد طلایی در حوزه خلع سلاح توصیف کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چین آمریکا روسیه خلع سلاح هسته ای خلع سلاح هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضد انقلاب

سالومه سیدنیا، مجری شبکه منحله منوتو طی پستی در شبکه ایکس (توییتر سابق) زنانی که در پروژه‌های ضد انقلابی ذیل شعار "زن زندگی آزادی" فعالیت می‌کردند را فریبکار و حرف‌های این عناصر را غیر قابل باور توصیف کرد و نوشت: 

«متاسفم که این فرقه جنون و دار و دسته‌اش کاری کردند که وقتی بیانیه می‌دهند برامون باور پذیر نیست…»

وی افزود: «پروژه‌هایی مثل سپیده قلیان‌ها و نازیلا معروفیان‌هاتون رو دیدیم… گلرخ ایرایی‌ها و آتنا دائمی‌هاتونم شناختیم …کسانی که خود من سال‌ها با جون و دلم ازشون حمایت کردم…»

جالب است که همه این مواردی که این فرد بدان‌ها اشاره می‌کند پروژه‌هایی برای فریب افکارعمومی بود که در بطن حوادث سال ۱۴۰۱ از سوی رسانه‌های ضدانقلاب مطرح می‌شد و بعضا تا چندماه فضای سیاسی و اجتماعی کشور را درگیر خود می‌کرد، اما وی همه آنان را دروغ و کلک می‌خواند. 

وی تصریح کرد: «اینقدر دروغ گفتید و کلک زدید و خیانت کردین که چاقوهایتان دیگر دسته ندارد… خیانتی که شما به زنان ایران کردید مطمئنم در تاریخ ثبت خواهد شد… شک نکنید نسل‌های آینده از شما همیشه به بدی یاد خواهند کرد …»

این تحرکات سیاسی انقدر نخ نما شده و مصنوعی است که حتی عناصر ضدانقلاب نیز به آن برچسب جعلی و دروغین می‌زنند.

به نظر می‌رسد سیدنیا به صوت اخیر «نرگس محمدی» اشاره می‌کند که بازهم ادعا‌های واهی را علیه نظام جمهوری اسلامی طرح کرده و با مظلوم نمایی مدعی شده که زنان زندانی سیاسی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

جالب است که مجری شبکه من و تو با اشاره مستقیم به اسم افراد آنان را دروغگو خطاب می‌کند؛ لیست اسامی که می‌توان به آن افرادی، چون حسین رونقی، آرمیتا عباسی و خود نرگس محمدی و ... را نیز افزود که رسانه‌های ضدانقلاب با ادعاهایی، چون تجاوز، عدم رسیدگی مناسب به بیماری و ضرب و شتم این افراد فضای مجازی را پر کردند، اما بعد از آزادی و انتشار تصاویر این زندانیان سیاسی که برعکس این موارد را نشان می‌داد افکارعمومی متوجه فریبی که خورده شد و بعضا فعالان مجازی با عصبانیت از این دروغ‌ها یاد کردند که با حربه سوء‌استفاده از عواطف مردم و جریحه‌دار کردن احساسات جامعه سعی کردند به اهداف خود برسند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضد انقلاب
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضدانقلاب+ عکس