Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: نابودی ویروس فساد یک مثلث مبارزه متشکل از مسئولین، دولت، مجلس، قوه قضائیه و مردم دارد که بابد با یکدیگر همراهی و همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲۰ تیر حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، با اشاره به سخن رهبری که فرمودند؛ ویروس فساد در جامعه خطرناک تر از ویروس کرونا است، گفت: نابودی این ویروس یک مثلث مبارزه می خواهد که می تواند فساد را از بین ببرد، یکی از اضلاع آن مسئولین، دولت و مجلس است که باید قوانین مناسب تبیین کنند، ضلع دیگر دستگاه قضائی است که باید با سرعت، قاطعیت و قدرت همان طوری که شروع کرده است ادامه دهد و سوم مردمی هستند که باید با اطلاع رسانی صحیح، فاسد ها را معرفی کنند تا کشور ما در مبارزه با فسادها و رانت ها و رانت خواری هایی که جامعه را دچار مشکل کرده موفق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
امام جمعه شهرستان کهنوج
با بیان این مطلب که یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب ایجاد تحول در ابعاد مختلف است و برای ایجاد تحول باید گام هایی برداشت، خاطرنشان کرد: اولین نکته در ایجاد تحول این است که بپذیریم تحول ضروری است عده ای با شرایط پیشین به هر شکل خو گرفته اند و حاضر به تعمیر آن نیستند و همان را هم بهترین می دانند، دومین نکته مشخص کردن موارد نیاز تحول است زیرا همه چیز که نیاز به تحول ندارد، سومین نکته درگیر کردن کلیه ارکان جامعه در تحول است، تحولی که برخی از ارکان جامعه را درگیر کند قطعا موفق نمی شود و الگوی تحول باید براساس نیاز های ضروری جامعه و کار کارشناسی باشد.

وی با اشاره به این که ویروس کرونا تبدیل به فرصت همدلی و مواسات شد، تصریح کرد: در برخورد با ویروس کرونا ۳ ضلع در کنار هم کار کردند تا این توفیق به دست آمد، اول سربازان و افسران سلامت که جهاد را شروع کردند و در کنار آنها نیروهای مردمی و نیروهای مسلح در این جهاد دلسوزانه و مجاهدانه شرکت کردند و راه را ادامه دادند، دوم مسئولین که با احساس وظیفه ارایش مناسب راهبردی کلیه سعی و کوشش خود را صرف مهار و جلو گیری از گسترش این ویروس کردند و سوم مردمی که انصافا با تمام وجود در این مبارزه شرکت و همراهی کردند.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به این که با کمال تاسف ۲ ضلع از این اضلاع در مبارزه با ویروس کرونا دچار اشکالاتی شده اند، خاطرنشان کرد: یک ضلع مسئولین امر هستند که باید این مبارزه را در سطح ملی و استانی جدی بگیرند و ضلع دوم مردم هستند که با کمال تاسف بعضا این ویروس را دست کم گرفته و فکر می کنند به پایان رسیده است، آمار و تلفاتی که هر روز کاهش پیدا می کرد امروز افزایش پیدا می کند.

خطیب جمعه کهنوج به 21 تیر سالروز تهاجم به مسجد گوهر شاد و کشتار مردم و روز عفاف و حجاب، اشاره کرد و افزود: یکی از پلید ترین توطئه دشمنان اسلام در طول تاریخ معاصر توطئه کشف حجاب است که رضا خان به دستور اربابان غربی خود مخصوصا انگلستان در کشور اجرا کرد.

وی تاکید کرد: تلاش های رضا خان موجب شد تا عده ای از زنان غرب زده به ویژه زنان دربار و دولتمردان به صورت بی حجاب درجامعه و معابر عمومی ظاهر شدند و هدف اصلی آنها از بین بردن ارزش های اسلام و جایگزین کردن فرهنگ غرب و در نهایت از هم پاشیدن خانواده بود.

حجت الاسلام افشارمنش ابراز کرد: متاسفانه امروز وضعیت حجاب در جامعه مطلوب نیست بنابراین از مسئولین تقاضا داریم قانون رعایت عفاف و حجاب را در جامعه جاری کنند.

امام جمعه کهنوج با بیان این مطلب که حجاب اقسامی دارد، اظهار کرد: حجاب لباس و پوشش، حجاب گفتاری و حجاب رفتاری از انواع حجاب هستند که باید رعایت شوند و از عوامل بد حجابی می توان به  خود فرد، خانوادگی، حکومتی و رسانه ای اشاره کرد.

وی در خاتمه در خصوص اثرهای مهم حفظ حجاب، تصریح کرد: اثر فردی مثل مصونیت و آرامش، اثر خانوادگی مثل آسودگی همسر، اثر اجتماعی مثل سلامت نسل و جامعه و همچنین دوری از گناه و فحشا می باشد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز ویروس کرونا حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد

سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد فرماندهی کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند، تشکر می‌کنم.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه‌مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

رادان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزو اولین بخش‌هایی بود که در این موضوع پای کار بود، تقدیر و تشکر می‌کنم.

دیگر خبرها

  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • جنجال فراخوان ایتایی تجمع خیابانی برای حجاب | حجاب محور اختلاف نظر شده است؟
  • مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان
  • سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد
  • رادان: طرح نور را با همراهی دولت وقوه قضائیه ادامه می‌دهیم
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند | دولت با گفتمان ایدئولوژیک، درکی از مشکلات ندارد