Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:49:34 GMT

بدون ماسک، مسافر نمی‌پذیریم

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۳۶۶۱

بدون ماسک، مسافر نمی‌پذیریم

در پی دستور رئیس جمهور که از ابتدای هفته جاری استفاده از ماسک را در کشور اجباری کرد، مسافران برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله هواپیما، قطار، اتوبوس، مینی بوس و تاکسی باید ماسک داشته باشند؛ در غیر این صورت خدماتی به آنها داده نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، شنبه گذشته حسن روحانی - رئیس جمهوری - در جلسه ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: از فردا استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی شلوغ باید اجباری باشد و چنانچه کسی بدون ماسک به دستگاه، نهاد و یا ارگانی برای دریافت خدمت مراجعه کرد، باید از او بخواهند ماسک داشته باشد و حتی باید از حضور کارمندان و کارکنان در ادارات و دستگاه‌ها در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک، جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این راستا، بر اساس آنچه مسئولان دستگاه‌های مختلف زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند، مسافران برای انجام هرگونه سفرهای برون شهری با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باید ماسک داشته باشند و در غیر این صورت به آنها خدماتی داده نخواهد شد.
رضا جعفرزاده- سخنگوی سازمان هواپیمایی - در این باره اظهار کرد: براساس مصوبه بیست  و ششمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که در تاریخ هشتم تیر ماه امسال در حضور رئیس جمهور برگزار شد استفاده اجباری از ماسک در اماکن سرپوشیده مورد تاکید قرار گرفت و سازمان هواپیمایی نیز مسافران، مشایعت کنندگان و مستقبلین را به استفاده از ماسک ملزم کرد.  
وی به ایسنا گفت: تنها راهکار ادامه پروازهای مسافری تشدید اقدامات پیشگیرانه، رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای قانون استفاده از ماسک در همه جاست؛ بنابراین اگر شرکت های هواپیمایی، فرودگاه ها یا هر یک از زیرمجموعه های بخش هوایی در اجرای این قانون تعلل کنند با آن‌ها برخورد می کنیم.
همچنین میرحسن موسوی- معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران- در این باره به ایسنا گفت: گرچه پیش از این نیز استفاده از ماسک را در همه ایستگاه های راه آهن و کوپه های قطار الزامی کرده بودیم و تاکید شده بود که همه از ماسک استفاده کنند اما پس از دستور رئیس‌جمهور برای اجباری شدن ماسک اگر ابلاغیه آن از سوی ستاد مقابله با کرونا به ما برسد قطعا آن را اجرایی می‌کنیم و مجدداً تاکید می‌کنیم تا استفاده از ماسک در همه ایستگاه های راه آهن و قطار اجباری شود.
داریوش باقرجوان -مدیرکل  دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- نیز درباره اجباری شدن استفاده از ماسک به ایسنا اینگونه توضیح داد: با وجود این که در گذشته نیز استفاده از ماسک را تاکید و اجباری کرده بودیم اما با توجه به دستور رئیس جمهور، از این به بعد از پذیرش مسافران بدون ماسک در پایانه‌های مسافربری و ناوگان جاده‌ای بین شهری معذرویم.
به گزارش ایسنا، با توجه به بالا رفتن آمار ابتلا و جان باختگان بیماری کوید ۱۹ در هفته‌های اخیر و این که ویروس کرونا در این زمینه رکورد خود را در ماه‌های نخست ورود به کشور زده است. استفاده از ماسک اجباری است و به نظر می‌رسد باید مردم جدی تر از گذشته به اجرای این پروتکل بهداشتی به ویژه هنگام سفرهای برون شهری توجه داشته باشند چرا که در غیر این صورت نمی‌توانند سفر خود را با وسایل حمل و نقل عمومی انجام دهند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماسك حمل و نقل کروناویروس استفاده از ماسک رئیس جمهور حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل استاندارد استان از صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در یک سال گذشته برای فرآورده‌های تولیدی استان خبر داد و گفت: این پروانه‌ها در زمینه‌های صنایع غذایی، کشاورزی، شیمیایی و مصالح ساختمانی است.
مهدی پژوهش با اشاره به تحقق ۱۰۹ درصد از برنامه عملیاتی سازمان ملی استاندارد در زمینه صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد گفت: سال گذشته اداره کل استاندارد استان ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در زمینه‌های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی صادر کرد.
وی همچنین به تحقق ۱۲۳ درصدی برنامه سازمان در زمینه تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اشاره داشت و گفت: سال گذشته این اداره کل ۴۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در زمینه‌های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی تمدید کرد.
پژوهش خاطر نشان کرد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.
مهدی پژهش از هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهدۀ کالا‌های بدون علامت استاندارد در مراکز عرضۀ استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد تا بازرسی، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: موشک‌ها را باید به فضا پرتاب کنیم، نه به سوی یکدیگر
  • غرق شدن یک کودک ۱۰ ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس
  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  • صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بشنوید/ رضا یزدانی برای «افعی تهران» خواند
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • زلنسکی: بدون کمک آمریکا، شانس پیروزی نداریم
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان