Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@17:54:06 GMT

واکنش لاوروف به ادعای ارتباط روسیه با طالبان

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۳۸۶۵

واکنش لاوروف به ادعای ارتباط روسیه با طالبان

خبرگزاری فارس: خبرگزاری روسی «اینترفکس» به نقل از «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه مسائل سیاسی داخلی آمریکا را پشت پرده گزارش ادعایی رسانه‌ای این کشور در خصوص تبانی روسیه و طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی حاضر در افغانستان دانست. وی گفت: یک دعوای سیاسی داخلی در پس «حدس و گمان‌های ناشایست» در خصوص ارتباط ادعایی مسکو با طالبان در افغانستان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش رویترز، یک ژنرال ارشد آمریکایی روز پنجشنبه گفته بود که آمریکا معتقد است روسیه از نیروهای طالبان در افغانستان در گذشته حمایت کرده اما اطلاعاتی در تایید حملات مستقیم علیه آمریکایی‌ها یا در تایید این مسئله که برای کشتن نظامیان آمریکایی پاداش پرداخت کرده، در دست نیست.

روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش ادعا کرده بود که افسران یکی از ادارات ستاد ارتش روسیه به طالبان در گذشته وعده داده بود که در برابر هر نظامی آمریکایی که در افغانستان بکشند، به آنان پاداش نقدی داده خواهد شد.

این در حالی است که گزارش نهادهای جاسوسی آمریکا حاکی از آن است که ادعای کشتن سربازان آمریکایی توسط طالبان به درخواست روسیه فاقد شواهد کافی است.

«شورای اطلاعات ملی» در آمریکا گزارشی دو نیم صفحه‌ای در این خصوص آماده کرده است که می‌گوید «سازمان اطلاعات مرکزی» و مرکز ملی مبارزه با تروریسم در این کشور، ادعای مطرح شده علیه روسیه را حایز «قابلیت اتکای متوسط» دانسته‌اند.

از سوی دیگر «آژانس امنیت ملی» آمریکا و شماری دیگر از نهادهای جاسوسی این کشور ادعای مطرح شده علیه روسیه را حائز «قابلیت اتکای ضعیف» توصیف کرده‌اند.

با این حال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اظهارنظری جدید گفت آژانس‌های اطلاعاتی این کشور در حال کار بر روی گزارش‌های ادعایی درباره تبانی روسیه و طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان هستند و وعده داد در صورتی که این گزارش‌ها تایید شود، این اقدام بی‌پاسخ نخواهد ماند.

منبع: فردا

کلیدواژه: لاوروف آمریکا طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است

معاون سفارت کشورمان در کابل در دیدار با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان تأکید کرد تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سید حسن مرتضوی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در دیدار با «مولوی  عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان بر تلاش ایران برای ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان تأکید کرد.

مرتضوی با اشاره به افزایش تعاملات منطقه‌ای با محوریت افغانستان اظهار داشت: تهران تلاش‌های خود را برای تکمیل تعاملات منطقه‌ای با کابل بیش از پیش افزایش داده و در این زمینه اقدامات خوبی صورت پذیرفته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران فضایی برای حرکت بر علیه هیچ حکومت و‌کشور همسایه‌ای نیست و در مورد افغانستان نیز مجوزی برای فعالیت علیه این کشور وجود ندارد.

مرتضوی: عناصر مغرض برای تیره کردن روابط ایران و افغانستان تلاش می‌کنندوزیر معارف طالبان خواستار همکاری ایران برای غنای منابع آموزشی افغانستان شدمرتضوی و کرزی بر حل مشکلات افغانستان با تکیه بر ظرفیت داخلی این کشور تأکید کردند

وزیر خارجه طالبان چندی قبل در دیدار با معاون سفارت ایران در کابل تاکید کرده بود  جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت بین‌المللی خود برای برون رفت افغانستان از مشکلات جاری استفاده کند.

«امیرخان متقی» در پایان این دیدار در رابطه با همکاری با جمهوری اسلامی ایران گفته بود: ما دو کشور همسایه هستیم و آمادگی کامل برای ادامه روابط گسترده و آزادنه در همه سطوح را داریم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • ادعای مقامات آمریکایی: تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • ادعای مقامات آمریکایی : تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
  • بلومبرگ: ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است
  • ادعای آمریکا درباره رهگیری چند پهپاد ایرانی
  • ادعای ان‌بی‌سی نیوز: آمریکا برای حمله‌ای بزرگ در اسرائیل آماده می‌شود