Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید حسن عاملی گفت: حل معضلات اقتصادی ما دو رکن دارد؛ اول، تدبیر دولت و مجلس و الان ملت به مجلس امیدوارتر است تا دولت اگر مجلس اینگونه ایام بگذراند مردم از آن ها مأیوس می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: نمایندگان محترم مجلس توجه کنند که ملت ما از بدو شروع به کار مجلس امیدوارانه به اقدامات اقتصادی مجلس چشم دوخته است ولی هنوز طرحی از مجلس دیده نشده است با این که ده‌ها عرصه بسیار حساس اقتصادی شایسته تصمیم فوری مجلس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: همه ما دعا میکنیم که مجلس دچار روزمرگی یا تارک اصول و مشغول فروع و جزئیات نشود. در عرصه اقتصاد حتی یک روز می تواند سازنده باشد و نباید فرصت ها از دست برود.

امام جمعه اردبیل گفت: مجلسیان باید توجه کنند که وثوق مردم به آنها دائمی نیست اگر ملت ما معماری اقتصادی شایسته از مجلس نبینند قطعا سلب وثوق و اعتماد از مجلس خواهند کرد.
وی تصریح کرد: حل معضلات اقتصادی ما دو رکن دارد؛ اول، تدبیر دولت و مجلس و الان ملت به مجلس امیدوارتر است تا دولت. اگر مجلس اینگونه ایام بگذراند مردم از آن ها مأیوس می شوند.
 
آیت الله عاملی ابراز داشت: دومین شرط  همکاری مردم است، مثل این که کالاها و اجناس و خدماتی که متوقف بر دلار نیست قیمت آن را افزایش ندهند. این مطلب ده ها مثال دارد. چرا کارخانه سیمان باید قیمت سیمان را پایاپای دلار بالا ببرد. آیا معدنی که از آن مواد اولیه خود را بر می دارد ربطی به دلار دارد؟ کسی هم نیست آن‌ها را استیضاح بکند؟

وزرات صمت دنبال سر منشا گرانی باشد
 
نمانیده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: امثال تعزیرات و وزارت صمت به جای چسبیدن به کسبه جزء، به مبدا و سرمنشأ بروند یعنی بروند سراغ مراکز تولید که محصولات آنها متوقف بر دلار نیست. قیمت از آنجا که رفت بالا، بر کل بازار و کل کالاها تأثیر می گذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: از بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان تشکر می کنم که امسال ۴۰ میلیارد بلاعوض و ۳۰ میلیارد تسهیلات به عمران و آبادانی شهرستان گرمی اختصاص داد. سال گذشته 10 میلیارد اختصاص داده بود که امسال ۴ برابر کرده‌اندو قرار است با ضمیمه بودجه اختصاصی سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو به این مبلغ آب شرب ۲۱۷ روستای گرمی تامین گردد.

عاملی گفت: ما در ملاقات با مسئول بنیاد علوی که به اردبیل آمده بود پیشنهاد کردیم منطقه خلخال نیز تحت برنامه بنیاد علوی باشد و ما با مکاتبه با رئیس بنیاد مستضعفان این مقصد را دنبال خواهیم کرد. بنیاد علوی در سطح کشور در مناطق محروم حاضر می شود و با فعالیت چند ساله در آن مناطق تحول بزرگ عمرانی درست می کند.

وی با اشاره به اینکه سه نهاد در کشور ما در سازندگی شاهکار کرده اند؛  بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام،  سپاه پاسداران مخصوصاً قرارگاه خاتم الانبیاء اظهار داشت: به همین جهت هر سه نهاد با شدید ترین هجمه دشمن مواجه هستند چون هر سه داغ بزرگی بر دل دشمن نهاده اند و با قدرت تمام کار خود را ادامه می‌دهند.

منافقین به ریش آمریکا می خندند

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات نژادپرستانه دولت آمریکا اظهار داشت: در کل دنیا غیر از شخص ترامپ یک شخص یا یک نهاد یا مجموعه پیدا نشد که از جنایت و روش پلیس آمریکا حمایت کند. اما جای تاسف است که یک مجموعه به ظاهر ایرانی در آمریکا تمام عیار به حمایت از پلیس آمریکا برخاست و این مجموعه همان منافقین هستند که بخاطر مواجبی که از حکومت آمریکا و از سیا می گیرند چاره ای جز حمایت و دفاع از بدترین جنایت و بدترین پلیس دنیا را ندارند.

امام جمعه اردبیل افزود:  آنها یک ساختمان عظیم در آلبانی دارند که هزاران نفر را استخدام و در آنجا برای جاسوسی از ایران و ورود به فضای مجازی ایران و راه اندازی جنگ روانی، شایعه پراکنی و بمباران روحی ملت ما کار می کنند. حقوق این ها از کجا تامین می شود؟ وزارت خزانه داری آمریکا تمام جرائم نقض تحریم ایران را دربست در اختیار آنها قرار می دهد.

 وی تصریح کرد: آنها چندین کانال هوایی دارند که احتیاج به بودجه بسیار هنگفتی دارد سیا و موساد قوی ترین و گران ترین تجهیزات جاسوسی را در اختیار آنها قرار داده اند و عملیات روزانه جاسوسی و استخباراتی آنها از ایران و از ملت ما نشان می دهد که به یک بودجه بسیار عظیم وصل هستند یعنی آمریکا به جدّ، به تلاش آنها امید بسته است.

وی در پایان گفت: من توصیه‌ ای خیرخواهانه به حکومت آمریکا دارم. شما چهل سال از این جانیان حمایت کردید و در بودجه آمریکا برای اینها ردیف سرّی باز کردید آیا می توانید برای این بودجه هنگفت که از مالیات ملت آمریکا تامین می شود یک خروجی عمده و چشم پر کن نشان دهید؟ سردمداران این ها با پول شما چهل سال است که در بهترین ویلا ها در بهترین نقاط آمریکا و اروپا عیاشی می کنند و به ریش شما می خندند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بنیاد علوی ملت ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟

نگاهی به بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور که به تازگی به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، نشان می دهد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ۱۳.۸۹ درصد، دومین دستگاهی است که بیشترین سهم را از مصارف عمومی دستگاههای اجرایی به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بودجه دستگاه‌های اجرایی کشور حدود سه چهارم از کل بودجه سالانه دولت را به خود اختصاص می‌دهد که بر اساس برآورد‌ها این بخش از لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در مقایسه با قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲۹ درصد رشد داشته و به ۲۱۸۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بودجه دستگاه‌های اجرایی شامل ۷۷ درصد از کل بودجه عمومی کشور است که مجموع بودجه دستگاه‌های اجرایی مختلف در قوای سه گانه و سایر دستگاه‌ها را در بر می‌گیرد به طوری که ۷۸.۸ درصد متعلق به قوه مجریه ۱۷ درصد مربوط به سایر دستگاهها، ۳.۹ درصد قوه قضاییه و ۰.۳ درصد سهم قوه مقننه است.

در این میان نگاهی به سهم قوه مقننه از بودجه دستگاه‌های اجرایی بیانگر آن است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش به ترتیب بیشترین سهم را از بودجه دستگاه‌های اجرایی دارند و در مجموع بیش از ۴۲ درصد از بودجه دستگاهی را تشکیل می‌دهند.

سهم ۴۸ درصدی وزارت بهداشت از کل اعتبارات اختصاصی

نگاهی به اعتبارات اختصاصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کل اعتبارات اختصاصی دستگاه‌ها نشان می‌دهد که این وزارتخانه سهم ۴۸ درصدی از کل اعتبارات یاد شده را دارد.

در کنار آن باید توجه داشت که وزارتخانه با ۲۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار، پس از وزارت کار بیشترین سهم را از مصارف عمومی دستگاه‌های اجرایی دارد که ۱۳.۸۹ درصد از کل مصارف دولت را در بر می‌گیرد.

در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، دولت برای وزارت بهداشت بودجه ۳۹۵ هزار و ۳۵۱ میلیارد تومانی در نظر گرفته است که رشد ۲۷ درصدی نسبت به بودجه امسال دارد؛ از این رقم ۲۴۴ هزار و ۹۴ میلیارد تومان سهم اعتبارات هزینه‌ای و ۲۰ هزار و ۹۵۶ هزار میلیارد تومان سهم اعتبارات سرمایه‌ای است که به ترتیب ۱۷ درصد و ۲۰۷ درصد رشد دارد.

نکته قابل تامل اینکه در لایحه بودجه ۱۳۰ هزار و ۳۰۱ میلیارد تومان درآمد اختصاصی برای این وزارتخانه دیده شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۳۷ درصد رشد را تجربه خواهد کرد.

به نظر می‌رسد افزایش بودجه اعتبارات سرمایه‌ای وزارت بهداشت همسو با برنامه دولت سیزدهم است که قصد دارد در سال پایانی دولت، طرح‌های نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان را تکمیل و وارد مدار خدمت رسانی کند چنانچه در دو سال و نیم گذشته توانسته است در مجموع ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت کشور اضافه نماید.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره‌برداری رسیده است، از افتتاح ۹ هزار تخت دیگر در سالجاری خبر داده است.

یکی از نکات مهم در جداول بودجه دستگاه‌های اجرایی، رشد جهشی بودجه برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی است که ذیل وزارت بهداشت تعریف می‌شوند. طبق لایحه دولت، اعتبارات سرمایه‌ای ۴۴ دانشگاه علوم پزشکی در کشور رشد بیش از ۱۰۰ درصد را در سال جاری تجربه خواهند کرد که از جمله می‌توان به دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران، تهران، مرکزی، همدان، تربت حیدریه، نیشابور، آذربایجان شرقی، مراغه، بوشهر، لرستان، اهواز، دزفول، گیلان، کرمان، گلستان، هرمزگان اشاره کرد.

علاوه بر این، اعتبارات سرمایه‌ای صندوق رفاه دانشجویان ۱۸۸۳ درصد، سازمان غذا و دارو ۳۳۷ درصد، سازمان انتقال خون ایران ۲۸۶ درصد و انستیتوپاستور ۲۳۰ درصد امسال رشد خواهد داشت که علت افزایش جهشی اعتبارات عمرانی صندوق رفاه، به برنامه وزارت بهداشت به ساخت خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان باز می‌گردد.

دیگر خبرها

  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند