Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، خبرگزاری روسی «اینترفکس» به نقل از «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه مسائل سیاسی داخلی آمریکا را پشت پرده گزارش ادعایی رسانه‌ای این کشور در خصوص تبانی روسیه و طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی حاضر در افغانستان دانست. وی گفت: یک دعوای سیاسی داخلی در پس «حدس و گمان‌های ناشایست» در خصوص ارتباط ادعایی مسکو با طالبان در افغانستان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش رویترز، یک ژنرال ارشد آمریکایی روز پنجشنبه گفته بود که آمریکا معتقد است روسیه از نیروهای طالبان در افغانستان در گذشته حمایت کرده اما اطلاعاتی در تایید حملات مستقیم علیه آمریکایی‌ها یا در تایید این مسئله که برای کشتن نظامیان آمریکایی پاداش پرداخت کرده، در دست نیست.

روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش ادعا کرده بود که افسران یکی از ادارات ستاد ارتش روسیه به طالبان در گذشته وعده داده بود که در برابر هر نظامی آمریکایی که در افغانستان بکشند، به آنان پاداش نقدی داده خواهد شد.

این در حالی است که گزارش نهادهای جاسوسی آمریکا حاکی از آن است که ادعای کشتن سربازان آمریکایی توسط طالبان به درخواست روسیه فاقد شواهد کافی است.

«شورای اطلاعات ملی» در آمریکا گزارشی دو نیم صفحه‌ای در این خصوص آماده کرده است که می‌گوید «سازمان اطلاعات مرکزی» و مرکز ملی مبارزه با تروریسم در این کشور، ادعای مطرح شده علیه روسیه را حایز «قابلیت اتکای متوسط» دانسته‌اند.

از سوی دیگر «آژانس امنیت ملی» آمریکا و شماری دیگر از نهادهای جاسوسی این کشور ادعای مطرح شده علیه روسیه را حائز «قابلیت اتکای ضعیف» توصیف کرده‌اند.

 با این حال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اظهارنظری جدید گفت آژانس‌های اطلاعاتی این کشور در حال کار بر روی گزارش‌های ادعایی درباره تبانی روسیه و طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان هستند و وعده داد در صورتی که این گزارش‌ها تایید شود، این اقدام بی‌پاسخ نخواهد ماند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رسانه‌های خارجی بامداد جمعه از شنیده شدن صدای انفجارهایی در ایران، عراق و سوریه خبر دادند.

بنا بر گزارش ایرنا، رویترز به نقل از «یک منبع ایرانی» نوشت که یک سامانه پدافند هوایی فعال شده است.

سی.ان.ان نیز مدعی شد که دستکم هشت پرواز مسیر خود را بر فراز ایران تغییر داده‌اند.

شبکه ای.بی.سی نیوز بامداد جمعه به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که موشک‌های اسرائیلی به مرکزی در ایران اصابت کرده‌اند. این خبر را هیچ رسانه معتبری تایید نکرده است.

اسکای نیوز و الجزیره نیز از جمله رسانه‌هایی هستند که به پوشش این خبر پرداخته‌اند.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896913

دیگر خبرها

  • ادعای روزنامه آمریکایی درباره تصمیم انتقال دفاتر حماس از قطر
  • ادعای روزنامه آمریکایی درباره انتقال دفاتر حماس به خارج از قطر
  • تهدید چاد به اخراج نیروهای آمریکایی
  • تحولات اوکراین| طرح ۵ ادعای زلنسکی برای رهبران ناتو
  • تاکید لاوروف بر «اوکراین روسی»
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند