Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل بقایی هامانه، نماینده جمهوری اسلامی ایران در ژنو که در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل حضور داشت، در گفت‌وگویی درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: نشست شورای حقوق بشر در خصوص ترور شهید قاسم سلیمانی بسیار حائز اهمیت بود.

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی یک فرمانده بلندپایه بود و ما حق داریم که پرونده او را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هامانه خاطرنشان کرد: در نشست شورای حقوق بشر هیچ طرف یا دولتی موافق عملیات ترور سردار سلیمانی نبودند و اروپایی‌ها نیز در موضع حمایت از اقدام تروریستی آمریکا نیستند.

سفیر کشورمان در ژنو گفت: از اصول قانون بین المللی این است که اقدامات قضایی باید قبل از انتقال پرونده به داد گاه‌های بین المللی در داخل اجرا شود.

بقایی هامانه همچنین تاکید کرد: ترور سردار سلیمانی از همان لحظه اول به یک مساله جهانی تبدیل شد.

بر اساس این گزارش، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو پیش از این در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرده بود که ترور شهید سلیمانی و همرزمانش یک جنایت شدید بین المللی است که صلح و امنیت بین المللی را به مخاطره انداخت.

اسماعیل بقایی هامانه که مواضع کشورمان را در این نشست شورای حقوق بشر تشریح می‌کرد، ترور سردار سلیمانی و همراهانش را نه تنها نقض صریح اصول بنیادین حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل، بلکه تعدی آشکار به مبانی حقوق بشر و اصول مدنیت دانست که مسئولیت بین المللی آمریکا را آن کاملا محرز است.

تعداد زیادی از هیات‌های دیگر کشور‌ها نیز در این نشست قتل‌های خودسرانه از طریق بکارگیری‌پهباد‌های نظامی را مردود دانستند. کشور‌های چین، سوریه و ونزوئلا نیز به طور صریح اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی را محکوم کردند.

گزارش انی‌یس کالامار گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر به عنوان یک مرجع رسمی سازمان ملل در غیرقانونی ترور شهید سلیمانی و مغایرت آن با منشور ملل متحد، ناخرسندی و واکنش شدید واشنگتن را در پی داشته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با لحنی عصبانی به گزارش خانم کلامار حمله کرده و جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در واکنش به این گزارش بیان نمود که آمریکا از شورای حقوق بشر خارج شده و پاسخگوی سازمان ملل نیست. وزارت دفاع آمریکا نیز با گزارش یادشده مخالفت کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه حاج قاسم سلیمانی نشست شورای حقوق بشر ترور سردار سلیمانی بین المللی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله

دریافت 483 KB کد خبر 6087245

دیگر خبرها

  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد
  • سیاستمدار اسرائیلی: الان وقت جنگ با ایران است؟ / ترور سردار زاهدی یک تصمیم کوته بینانه است
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • آرمین: شرم آور است