Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول روز جمعه در این خصوص گفت: این استاد نقاشی قهوه خانه ای به علت کهولت سن و سکته مغزی در بیمارستان جان باخت.
نادر سعادتی فرد افزود: استاد حبیب نقاش در  سبک نقاشی قهوه خانه‌ای قلم می زد و رنگهای مورد نیاز طرحهایش توسط خود او تولید و ساخته می‌شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت درگذشت این استاد فرهیخته را  به جامعه هنری شهرستان دزفول و خانواده این هنرمند افزود : جزییات و برنامه خاکسپاری استاد نقاش متعاقبا اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حبیب نقاش متولد ۱۳۱۱ در شهرستان دزفول و مسن‎ترین نقاش منطقه و چهره‎ ماندگار دزفول بود ،او تنها بازمانده از نقاشان سنتی قهوه‎خانه‌ای و عاشورایی و نیز نقاشی پشت شیشه در کشور بوده و این هنر ارزشمند را از پدر و پدربزرگانش آموخته بود.

وی بیش از ۴۰ اثر نقاشی در موضوعات مختلف از جمله تلفیق واقعه عاشورا و دفاع مقدس خلق کرده است .

نام خانوادگی استاد نقاش از هنر خانوادگی اش که همان نقاشی است گرفته شده است، خانواده ای که طی چندین نسل هنرمندان زیادی را برای حفظ هنر نقاشی قهوه خانه ای تربیت کرده است. 
آفرینش بیش از ۴۰ اثر نقاشی استاد به سبک قهوه خانه ای پشت شیشه ای و ۴۰ اثر مینیاتوری آخرین بازمانده هنر نقاشی قهوه خانه ای پشت شیشه ای کشور، باعث شد استاد به عنوان چهره ماندگار دزفول در سال ۹۲ معرفی شود. 

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول هنرمندان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول هنرمندان نقاشی قهوه خانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازدواج اسرارآمیز پابلو پیکاسو در هشتادسالگی

پابلوی هشتادساله در برابر شهردار والوریس با ژاکلین که ۳۵ سال دارد و از پنج سال پیش شریک زندگی اوست عقد زناشویی بست. در این مراسم که بیش از پنج دقیقه به طول نینجامید فقط شش نفر حضور داشتند... پابلوی هشتادساله در برابر شهردار والوریس با ژاکلین که ۳۵ سال دارد و از پنج سال پیش شریک زندگی اوست عقد زناشویی بست. در این مراسم که بیش از پنج دقیقه به طول نینجامید فقط شش نفر حضور داشتند

به گزارش خبرآنلاین، پابلو پیکاسو، نقاش معروف اسپانیایی ۹۲ سال عمر کرد. او دوازده سال پیش از درگذشت یعنی در سن ۸۰ سالگی با ژاکلین روک مدل ۳۵ ساله‌اش در کان فرانسه ازدواج کرد؛ ازدواجی که هرچند ۶ نفر بیش‌تر در آن حضور نداشتند و در نهایتِ رعایت جلوگیری از درز کوچک‌ترین خبری به خبرگزاری‌ها انجام گرفت، اما تنها پس از گذشت ۱۱ روز مثل بمب در فرانسه صدا کرد.

با درگذشت پیکاسو در ۸ آوریل ۱۹۷۳ (۱۹ فروردین ۵۲) ژاکلین نتوانست فراغ او را تاب بیاورد و سه سال بعد با شلیک گلوله‌ای به زندگی‌اش پایان داد. روزنامه‌ی اطلاعات روز یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۴۰ چهارده روز پس از پیچیدن خبر ازدواج اسرارآمیز پیکاسو، به نقل از خبرگزاری فرانسه درباره‌ی آن نوشت:

چگونه پابلو پیکاسو نقاش بزرگ معاصر در هشتادسالگی در کان با منشی ۳۵ ساله‌اش ازدواج کرد؟

در نیس اعلام شد که پابلو پیکاسو اسرارآمیزترین ازدواج سال را انجام داده است. وی روز دوم مارس [پنج‌شنبه ۱۱ اسفند ۳۹]با ژاکلین دوک که مدل فعالیت‌هایش بود ازدواج کرد بدون آن‌که کمترین سر و صدایی در این مورد برپا شود و تنها در روز سیزدهم مارس [دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۳۹]بود که خبرنگاران توانستند از این موضوع باخبر شوند.

پابلوی هشتادساله در برابر شهردار والوریس با ژاکلین که ۳۵ سال دارد و از پنج سال پیش شریک زندگی اوست عقد زناشویی بست. در این مراسم که بیش از پنج دقیقه به طول نینجامید فقط شش نفر حضور داشتند: شهردار، پابلو و ژاکلین و شهود ازدواج که عبارت بودند از یک وکیل عدلیه ساکن کان که دوست پابلوست و خانمش و منشی شهرداری والوریس. پابلو پیکاسو مثل همیشه یک لباس پشمی به تن داشت.

دادستان محل به درخواست پابلو پیکاسو با کمال میل قبول کرد که از انتشار خبر جلوگیری کند. بعد از پایان مراسم پابلو و ژاکلین با اتومبیل به ویلای شخصی‌شان که «لاکالیفورنی» نام دارد رفتند. این ویلا در کان واقع می‌باشد.

برای چه پیکاسو مایل بود خبر ازدواجش منتشر نشود؟ علت ساده‌ای داشت؛ پیکاسو مایل نبود این خبر سر و صدایی در اطراف وی به راه اندازد. از این گذشته شهردار والوریس به خاطر داشت که چند سال پیش ازدواج علی‌خان [شاهزاده‌ی پاکستان]و ریتا هیورث [سوپراستار آمریکایی]چه هیاهویی در این شهر کوچک برانگیخت.

پیکاسو موقع خروج از شهرداری گفت:

من مایل بودم بدون وجود روزنامه‌نگاران ازدواج کنم و برای اولین بار موفق شدم.
ژاکلین روک دومین همسر پیکاسوست. پیکاسو اولین بار بر حسب آئین ارتدوکس با اولگا کوکلودا بالرین گروه شهر دیاگیلو ازدواج کرد. اولگا در سال ۱۹۵۶ درگذشت. وی الهام‌بخش پیکاسو در زمانی بود که نقاش معروف به سبک کلاسیک و طبق قواعد مکتب «انگو» نقاشی می‌کرد.

ژاکلین همسر جدید پیکاسو زنی است زیبا با چشمانی درشت و سیاه‌رنگ که قبل از آشنایی با پیکاسو در یک مغازه در شهر والوریس فروشنده بود. وی هنگامی که با پیکاسو آشنا شد از شوهر سابقش طلاق گرفت و پیکاسو نیز روابطش را با یک زن جوان و نقاش به نام فرانسواز ژیلو قطع کرد. ژیلو از پایان جنگ دوم تاکنون همیشه همراه نقاش بزرگ بود.

پیکاسو تابلو‌های متعدی از ژاکلین روک تهیه کرد. چندی نگذشت که بین مدل و نقاش ماجرای عاشقانه‌ای به وجود آمد که به دنبال آن این دو با یکدیگر ازدواج کردند.

دیگر خبرها

  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه‌ گردی در تهران | از موزه استاد انتظامی گرفته تا باغ موزه هنر ایرانی
  • ترتیل و تندخوانی جزء هفدهم قرآن
  • نخستین سالگرد درگذشت استاد سمیعی گیلانی
  • ترتیل و تندخوانی جزء شانزدهم قرآن
  • مراسمی به مناسبت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی برگزار می‌شود
  • ایرانی که عاشق ایران بود!
  • روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده‌اش در غزه
  • ترتیل و تندخوانی جزء پانزدهم قرآن
  • ازدواج اسرارآمیز پابلو پیکاسو در هشتادسالگی
  • تلاوت نقاش‌های معروف در برنامه محفل + فیلم