Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین گفت: این گرانی افسار گسیخته مردم ما را به زحمت زیادی انداخته است و مسئولان و مجلسی‌ها باید برای رفع این موضوع ورود پیدا کنند، اگر قرار است مجلس به دولت تذکر جدی دهد این اقدام باید سریع‌تر صورت بگیرد و امروز حتی برای این اقدام دیر شده است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد، با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: این مناسبت به واسطه کشتار مردمی که در مسجد گوهرشاد مشهد در مقابل نیرنگ استعماری رضاخانِ وابسته به انگلیس قیام کردند صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی می‌خواست عفاف و حجاب را از بین ببرد اما ایستادگی مردم باعث شد رضاخان و حامیانش به شکست مفتضحانه وادار شوند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: مردم ما با ایستادگی در برابر استعمار رضاخانی نشان دادند که زیر بار خواسته‌های استعمار نمی‌روند و اصالت‌های ایمانی خود را حفظ می‌کنند و برای آن ارزش قائل هستند.
 
وی در ادامه با اشاره به شیوع دوباره کرونا خاطرنشان کرد: زمانی که همه ما به خوبی می‌دانیم که این ویروس منحوس در بین مردم وجود دارد و عده زیادی را به مرگ و نابودی دچار کرده و حتی وضعیت استان قزوین را هم دچار مشکل کرده است، همه وظیفه داریم که مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: البته امروز وضعیت استان قزوین در شیوع کرونا بحرانی نیست والا ما مثل اوایل سال نمازجمعه را برگزار نمی‌کردیم؛ ولی هم اکنون طبق نظر کارشناسان نمازجمعه با رعایت فاصله اجتماعی و حفظ مسائل بهداشتی درحال برگزاری است.
 
وی افزود: به لطف الهی اهل مسجد و نمازجمعه مسائل بهداشتی و سلامت را رعایت می‌کنند اما توصیه ما این است زمانی که در فضای عمومی جامعه حاضر می‌شوید هم مسائل بهداشتی را رعایت کنید، با رعایت نکردن مسائل بهداشتی، کادر درمانی و پزشکی استان خود را به زحمت مضاعفی می‌اندازیم.
 
این خطیب جمعه اظهار کرد: چند ماهی است که کادر درمان و پزشکی ما در حال تلاش و زحمت برای درمان بیماران هستند بنابراین همه ما باید کمک کنیم تا برای کادر درمان زحمت ایجاد نکنیم، متدینین، طلاب، دانشجویان و روحانیت ما دوباره برای کمک به کادر درمانی و خدماتی برنامه‌ریزی کنند تا در صورت نیاز آمادگی داشته باشند.
 
وی با اشاره به گرانی افسارگسیخته در جامعه تصریح کرد: این گرانی مردم ما را به زحمت زیادی انداخته است و مسئولان و مجلسی‌ها باید برای رفع این موضوع ورود پیدا کنند، اگر قرار است مجلس به دولت تذکر جدی دهد این اقدام باید سریع‌تر صورت بگیرد و امروز حتی برای این اقدام دیر شده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: مسئولان ما باید درک کنند که مردم در چه شرایط سخت اقتصادی قرار دارند و فشار گرانی و بیکاری و اوضاع نابسامان زندگی آن‌ها را سخت کرده است؛ امیدواریم مسئولان با فعالیت جهادی به داد مردم برسند و وظیفه خود را به درستی انجام دهند.
 
این خطیب نمازجمعه در پایان بیان کرد: هر دستگاهی طبری‌های خود را بشناسند و اجازه ندهد اتفاقاتی رخ دهد که مفاسد برای مردم مشکلاتی ایجاد کند و تلفاتی در این حوزه داشته باشیم و سپس ورود کنند؛ باید به موقع مفسدان هر دستگاهی و مجموعه‌ای شناسایی شوند و طبری‌ها از سوءاستفاده مالی و اقتصادی بازداشته شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسئولان نمایندگان مجلس سوال از رییس جمهور معیشت مردم مسائل بهداشتی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند

غلامرضا بنی‌اسدی روزنامه‌نگار در یادداشتی برای روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مسئولانِ محترم باید همه همت خود را بگذارند برای ارتقای معیشت مردم. همانی را که در دولتِ سابق، خود به مطالبه آن قلم و حتی "قدم" می‌زدند. اولویت نخست را هم به این کار بدهند که بدانند سفره کوچک، پدر خانواده را کوچک می‌کند. این دولت و آن دولت هم ندارد. پدر که کوچک شد نمی‌تواند برای بزرگی و بزرگواری اهل خانه و خانواده‌اش کاری بکند چه رسد برای خانه بزرگتر که اسمش کشور است.

این هم با تغییر رئیس جمهور، تغییر نسبت نمی‌پذیرد. فقر، توفنده‌ترین دشمن زندگی و ایمان است باز هم این جناح حاکم باشد یا آن جناح فرق نمی‌کند. اتفاقا کسانی که خود را نماد دین معرفی می‌کنند اگر کم بگذارند و یا حتی به‌رغم همه توان نتوانند کار را پیش ببرند، ایمان مردم بیشتر آسیب می‌بیند.

پس به صدای بلند باید هشدار داد مسئولان محترم دولت را که حواس‌شان را جمع و تلاش‌شان را افزون‌تر کنند در برابر دشمن غدار که فقر اسم دیگر آن است. بشنوند سخنِ حضرتِ آیت‌الله جوادی آملی را در دیدار مدیرعامل بانک ملی ایران و هیئت همراه را می‌خوانیم که به کلامِ نورانی امام علی (ع) هشدار می‌دهند: "مَا ضَرَبَ الله الْعُبَاد بِسُوطٍ اَوْجَعُ مِنَ الْفَقْرِ؛ هیچ تازیانه‌ای بدتر از فقر نیست. " این اصل اول؛ اصل دوم آن است که اگر کسی این تازیانه را خورد، از این طرف تازیانه به دوشش می‌خورد، از آن طرف دین از عقلش رخت برمی بندد. "

ایشان هشدار می‌دهند که، "حواستان جمع باشد. اگر کسی با دست خالی به منزل برود از خدای سبحان همان لحظه، تقاضای مرگ می‌کند؛ آبروریزی پیش زن و بچه قابل تحمل نیست. " ایشان حتی پاسخ آنانی که مدام "شعبِ‌ابی‌طالب" را به رخ می‌کشند تا به زعم خود مردم را به ضرورت مقاومت همیشگی توجه دهند را هم می‌دهند: در جریان شعب‌ابی‌طالب که مسلمانان، سه سال در محاصره بودند، پیغمبر امتحانش را پس داد، فرمود: "اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی الْخُبْزِ وَ لَا تُفَرِّقْ بَینَنَا وَ بَینَهُ فَلَوْ لَا الْخُبْزُ مَا صُمْنَا وَ لَا صَلَّینَا وَ لَا اَدَّینَا فَرَائِضَ رَبِّنَا عَزَّ وَ جَل؛ خدایا، بین ما و نان ما جدایی نیانداز! " دلیلش را هم کلام نبوی می‌دانند که اگر نان مردم قطع بشود و مردم در اقتصاد آسیب ببینند، سخن از دینداری باقی نخواهد ماند.

این مرجع حکیم، بر کار علمی و درس گرفتن از تجربه دیگران هم تاکید دارند که "چگونه می‌شود که قیمت یک نان را در چندین سال یک جا نگهداشت؟ " ایشان بر اختلاس و ربا هم می‌خروشند و متولیان امر را به ضرورت راه بستن بر این مفاسد می‌خوانند. حضرت آیت‌الله جوادی آملی، اساس و وظیفه همه مسئولین را حفظِ آبروی مملکت می‌دانند. این هم زمانی اتفاق می‌افتد که "کسی با دست خالی به خانه‌اش نرود. " وجود شرایطی چنین هم "به تولید وابسته است.

تولید هم سفارشی نیست. تولید نصیحت نیست، تولید خواهش نیست، تولید علم است و علم است و علم است و علم. " این مرجع تقلید، آنچه "شرطِ بلاغ" است را با مسئولان گفت. حالا این حضرات هستند که از این سخن باید "پند" گیرند. اصلا هم حق ندارند "ملال" گیرند. کسی چنین اختیاری به آنان نداده است. هرچه تا کنون ملال گرفتند و گرفتند و باعث افزایش ملال و تلخ کامی مردم شدند کافی است. باید پند گیرند و به کار بندند تا امور به سامان برسد.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)
  • دیدار مسئولان قزوین از فرمانده سپاه استان
  • مسئولان قزوین امروز میهمان فرمانده سپاه استان شدند