Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد امروز جمعه در جمع نمازگزاران دهدشت گفت:در،روش‌های تصفیه آب یک روش احداث چاه جذبی در منازل و فیلتر آن و روش دیگر جمع‌آوری و انتقال به تصفیه‌خانه است که دنبال ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب دهدشت از طبیعی به مصنوعی هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ فیض‌الله پاسره امروز در جمع نمازگزاران جمعه دهدشت اظهار داشت: تامین، انتقال، توزیع عادلانه آب و  جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب به عنوان رسالت‌های آبفا تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ادامه فعالیت‌های جهاد سازندگی در روستاها و شهرداری بعد از انقلاب خدمات ارزنده‌ای از سوی شرکت‌های آب و فاضلاب ارائه شده است.

پاسره با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ جمعیت روستایی چهارمین استان کشور است، افزود: پراکندگی جغرافیایی خدمات‌رسانی را مشکل کرده است.

وی با اشاره به وجود 365 روستای دارای سکنه در کهگیلویه تصریح کرد: به برکت نظام اسلامی 296 روستا از سیستم آبرسانی برخوردار هستند.

این مسؤول اضافه کرد: جمعیت زیر پوشش خدمات تأسیسات آبرسانی در این شهرستان 94 درصد است.

پاسره با اشاره به شاخص کشوری به لحاظ جمعیت برخوردار از آب سالم، گفت:این شاخص در کهگیلویه با 76/75 درصد از متوسط استانی و کشوری بالاتر است.

وی بیان داشت: آب شهر دهدشت از فاصله 23 کیلومتری توسط دو ایستگاه بین راهی منتقل می‌شود و 230 کیلومتر شبکه آبرسانی اجرا شده است.

پاسره با بیان اینکه آب شرب دهدشت کیفیت مطلوب دارد، اضافه کرد: اما فرسودگی شبکه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی گفت: سال گذشته هفت و نیم کیلومتر از شبکه توزیع آب دهدشت نوسازی شد.

پاسره افزود: آب شرب سوق از مخزن دهدشت تأمین می‌شود اما به خاطر فاصله اجرای شبکه دچار رسوب و انسداد شده است.قول می‌دهیم با پیگیری از وزارت نیرو تصفیه‌خانه برای حذف عامل ایجاد رسوب احداث شود.

این مسؤول به مشکل آب دیگر بخش‌ها اشاره کرد و گفت: در دیشموک و چاروسا بر خلاف دهدشت مشکل زیرساختی وجود ندارد؛ تاسیسات شبکه دارند اما آب پایدار نیست.

پاسره تصریح کرد: مشکل آب دیشموک با حفر چاه جدید به حجم 20 لیتر در ثانیه تا چند سال آینده برطرف خواهد شد. در بلند مدت نیز آب پایدار قرار است از گندمکار تأمین شود.

این مسؤول با قدردانی از پیگیری علمی و تخصصی مشکلات حوزه آب و فاضلاب توسط امام جمعه دهدشت، افزود: تصفیه‌خانه دهدشت از روش طبیعی به مصنوعی ارتقا خواهد یافت.

پاسره با بیان اینکه مصرف آب تولید فاضلاب در پی دارد، افزود: 80 درصد آب مصرفی به فاضلاب تبدیل می‌شود و 99/9 درصد از فاضلاب آب قابل استفاده است تنها یک دهم درصد ناخالصی دارد.

وی به روش‌های تصفیه آب اشاره و تصریح کرد: یک روش احداث چاه جذبی در منازل و فیلتر آن و روش دیگر جمع‌آوری و انتقال به تصفیه‌خانه است. دنبال ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب دهدشت از طبیعی به مصنوعی هستیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تصفیه آب کهگیلویه و بویراحمد طبیعی به مصنوعی تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل آب روستای شعیب نبی شوشتر از زبان اهالی

اهالی روستای شعیب نبی واقع در شهرستان شوشتر استان خوزستان مدت هاست از قطعی مداوم آب و عدم تصفیه آب رنج می‌برند. به همین جهت با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کردند.

متن پیام شهروند خبرنگار

باسلام؛ آب روستای شعیب نبی واقع در شهرستان شوشتر فقط ۲ ساعت صبح و یک ساعت عصر وصل است و ما مجبور هستیم در مخزن‌ها آب ذخیره کنیم اغلب روستا‌های اطراف ما همین مشکل را دارند. تصفیه خانه‌ای که برای این منطقه در نظر گرفته شده است آب را بدون تصفیه و به صورت مستقیم ارسال می‌کنند و ما نیز هنگامی که آب را در مخزن ذخیره می‌کنیم آب بوی نامطبوعی می‌گیرد. خواهش می‌کنم رسیدگی کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزودی تکمیل می‌شود
  • احداث چمن مصنوعی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم با کلنگ زنی ۱۰ چمن ورزشی
  • مشکل آب روستای شعیب نبی شوشتر از زبان اهالی
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • قطعی آب شهر چیتاب کهگیلویه و بویراحمد کی حل می‌شود؟/آبرسانی سیار به مناطق مختلف
  • اکبرپور: ترکمنستان در حد و اندازه ایران نبود
  • «چغازنبیل» بزرگترین اثر معماری شناخته شده از تمدن ایلام میانه
  • توضیحی درباره استشمام بو و طعم نامطبوع آب در بهبهان
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل
  • تامین آب مورد نیاز کشاورزی و آبیاری فضایی سبز با پکیج‌های تصفیه فاضلاب