Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:07:00 GMT

کاهش ۱۵ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۴۳۲۸

کاهش ۱۵ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی عبدی اظهارکرد: تصادفات رانندگی خسارت های زیادی را بر خانواده ها و جامعه وارد کرده و با توجه به اینکه در برخی موارد این خسارت ها قابل جبران نیست، ضرورت دارد راه کارهای موثرتری برای جلوگیری از آن اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: کاهش آمار حوادث رانندگی را نباید در عرصه فعالیت های یک سازمان جست و جو کرد چرا که در این خصوص دستگاه های مرتبط و از همه مهمتر مردم نقش بسزایی دارند و همگی باید مسئولیت خود را به خوبی اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه گلستان بر لزوم توجه به رفع تمامی عوامل موثر در تصادفات از جمله حذف نقاط حادثه خیز تاکید کرد و گفت: نقاط حادثه خیز سهم عمده ای از تلفات رانندگی را به خود اختصاص داده اند که می طلبد مسئولان ذیربط برای حذف آن تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

عبدی در ادامه با اشاره به عملکرد پلیس راه استان طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: با تلاش ماموران طی این بازه زمانی تصادفات فوتی پنج درصد و جان باختگان ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی از کاهش ۲۰ درصدی تصادفات جرحی طی این مدت خبر داد و گفت: تعداد مجروحان تصادفات جرحی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است.

عبدی گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ بیشترین علل وقوع حوادث رانندگی طی این بازه زمانی بوده است.

وی با اشاره به ثبت ۲۱۳ هزار و ۶۵۸ مورد تخلف رانندگی طی این بازه زمانی، خاطرنشان کرد: با توجه به فصل تابستان و افزایش تردد در محورها ضرورت دارد رانندگان نسبت به رعایت قانون بیش از گذشته پایبند باشند.

عبدی در پایان گفت: رانندگان وسایل نقلیه کشاورزی نیز همواره رعایت قوانین رانندگی و عمل به توصیه های پلیس را مد نظر قرار دهند تا شاهد وقوع حوادث دلخراش نباشیم.

کد خبر 4970468

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان علی عبدی نیروی انتظامی گلستان پلیس راه حوادث رانندگی ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام ستاد مقابله با کرونا شهرکرد بیرجند استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای

رییس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی خیلی خوب و دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران خوبمان در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و همچنین پلیس راهور که توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جان‌باختگان در تصادفات جاده‌ای بود که نسبت به سال گذشته اتفاق افتاد.

سردار حسینی تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده‌ای خوشبختانه شرایط نسبتاً خوبی را داشتیم که با همین برنامه‌ریزی و با همین حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب‌تری نسبت به سال گذشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم حتماً باید اقدامات خود در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

وی افزود: انتظار داریم از همه بخش‌هایی که در این موضوع نقش و سهم دارند به ویژه سازمان صداوسیما که امسال را یک سال متفاوت در نظر بگیرند برای اینکه همه این بخش‌ها بتواند در موضوع سلامت مردم در شد آمدی و همچنین در حوزه رانندگی آموزش‌های لازم انتقال پیدا کند.

دیگر خبرها

  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات