Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس صنعت بیمه در رابطه با وضعیت بدهکاران این صنعت اظهار کرد: صنعت بیمه در مرحله اول باید یک خود اصلاحی داشته باشد و بعضی از اشکالات مانند رقابت‌های ناسالم و نرخ شکنی‌ها را برطرف کند؛ درمرحله دوم بیمه مرکزی باید بر روی شرکت‌های بیمه نظارت بیشتری داشته باشد و روابط بین بیمه گزار و بیمه گر را تنظیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پول نیوز، سنگینی سایه بیمه گزاران بدهکار و بدحساب بر شانه‌های نحیف صنعت بیمه، یکی از معضلاتی است که شرکت‌های بیمه را درگیر کرده است. صنعتی که یکی از چالش‌های مهم آن در این بین، کسری ذخایر و در عین حال افزایش مطالبات معوق به واسطه عقد قرارداد با بیمه گزاران پر ریسک بوده است.
رییس کل بیمه مرکزی گفته که هم اکنون سامانه بدهکاران بزرگ در سنهاب بیمه مرکزی راه اندازی شده وجلوی عقد قرارداد بدهکاران بزرگ درصنعت بیمه هم گرفته شده است و افزوده که شرکت‌های بدهکار بزرگ که بدهی خویش رابه صنعت بیمه پرداخت نکنند نمی‌توانند به راحتی با شرکت‌های دیگرعقد قراردادکنند!

از دید غلامرضا سلیمانی، بدهی معوق یک خسران جدی برای صنعت بیمه بوده و شرکت‌هایی که با بدهکاران بزرگ صنعت، پای میز قرارداد می‌نشینند، به این بحران دامن می‌زنند، اما او در عین حال اشاره‌ای نکرده که آیا شرکت‌های بیمه‌ای اکنون لیست بدهکاران بزرگ خود را در سامانه مورد نظر بیمه مرکزی بارگذاری کرده اند یا خیر؟
هر چند که گفته می‌شود که شرکت‌های بیمه‌ای نسبت به افشای نام بدهکاران بزرگ خود در این سامانه حساسیت زیادی داشته و نسبت به اعلام اسامی آن‌ها از خود مقاومت جدی نشان می‌دهند.

دلیل آن نیز هنوزبه خوبی روشن نشده، اما هرچه که هست عدم افشای این اسامی کارکرد سامانه بیمه مرکزی را به چالش خواهد کشید.
از آن گذشته نبود فشار لازم از سوی نهاد ناظر به شرکت‌های بیمه‌ای برای اعلام اسامی بدهکاران بزرگ در سامانه مورد نظر سبب شده تا همچنان فهرست بدهکاران بزرگ در لایه‌ای از انکار مخفی بماند. اما این سوال مطرح می‌شود که چرا برخی ازشرکت‌های بیمه‌ای با وجود آگاهی ازتبعات منفی عقدقرارداد با بدهکاران بدحساب با آن‌ها بر سر میز مذاکره می‌نشینند؟
در همین رابطه حجت بهاری فر مدیرعامل بیمه ما در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: با وجود شرایط اقتصادی و ویروس کرونا در کشور، برخی از مردم از پرداخت حق بیمه خودداری میکنند و یا با تاخیر پرداخت می‌کنند اما حجم بدهکاران به صنعت بیمه حجم کثیری نیست، زیرا در مدت ۳ ماهه ای که به بدهکاران داده شد بسیاری از آن‌ها مطالبات خود را پرداخت کردند و ما بقی هم با فشار شرکت‌های بیمه، برای پرداخت آن اقدام می‌کنند.
وی افزود: سامانه‌ای که به نام سنهاب طراحی شده است بیشتر به دلیل دور زدن و تخلف بیمه گذاران از شرکت‌های بیمه تشکیل شده است، زیرا اگر کسی به یک شرکت بیمه بدهکار است، شرکت بیمه بعدی هم به مشکل آن دچار نشود و در قدم اول تکلیف بدهی قبلی اش را با آن شرکت مشخص کند و بعد بتواند به شرکت دیگری منتقل شود و بیمه نامه جدیدی را خریداری کند.
مدیرعامل بیمه ما بیان کرد: در میان شرکت‌های بیمه رقابتی وجود دارد که شرکت‌های بیمه برای جذب پرتفو بدون تحقیق از بیمه گذار و فقط به دلیل گرفتن پرتفو، به بیمه گذار بد حساب بیمه نامه می‌فروشد که در گذر زمان این موضوع باغث بروز مشکلاتی می‌شود که هم آن شرکت بیمه و هم صنعت بیمه را درگیر خود می‌کند.
این کارشناس صنعت بیمه در ادامه گفت: صنعت بیمه در مرحله اول باید یک خود اصلاحی داشته باشد و بعضی از اشکالات مانند رقابت‌های ناسالم و نرخ شکنی‌ها را برطرف کند؛ درمرحله دوم بیمه مرکزی باید بر روی شرکت‌های بیمه نظارت و هدایت بیشتری داشته باشد و روابط بین بیمه گزار و بیمه گر را تنظیم کند.
بهاری فر عنوان کرد: ناگفته پیداست که تعدادی از مشتریان کلان بدحساب صنعت بیمه شناخته شده هستند، مانند مشتریانی از جنس تولید کنندگان خودرو که برآورد می‌شود بدهی آن‌ها به صنعت بیمه به مراتب بیش ازیک هزارمیلیارد تومان بوده، اما همچنان برخی از شرکت‌های بیمه‌ای برای عقد قرارداد با آنها، اشتیاق زیادی ازخود نشان می‌دهند.   در ادامه ابوطالب قره چماقلو، معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت بیمه تجارت نو گفته است که برای شناسایی مشتریان درشت نیاز به سایت یا ایجاد بانک اطلاعاتی نیست و به سادگی قابل اطلاع رسانی هستند چرا که تعدادشان کم است و البته در صنعت بیمه هم بسیار شناخته شده هستند.
وی اظهار کرده است: شرکت‌های بیمه‌ای حتی اگر این اطلاعات را نداشته باشند می‌توانند هنگام بستن قرارداد، مشخصات شرکت‌های بورسی را روی سایت مربوط به سازمان بورس بررسی کنند، درآنجا مشخص است که کدام شرکت زیان ده است و مسلما بستن قرارداد با این مشتریان نیاز به محاسبه ریسک دقیق مالی دارد.   گفتگو از سحر گلی زاده

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه مرکزی صنعت بیمه ضریب نفوذ بیمه در ایران غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی بدهکاران بزرگ شرکت های بیمه ای صنعت بیمه بیمه مرکزی شرکت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری ۸۰ طرح صنعتی بزرگ در استان قزوین

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: حدود ۲ هزار طرح صنعتی بزرگ در سطح کشور منتخب و هدف‌گذاری شده است که سهم استان قزوین از تعداد به ۸۰ طرح می‌رسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان البرز، محمدمهدی برادران بعد از ظهر امروز در حاشیه سفر یک روزه به استان قزوین و در بازدید از یک واحد نساجی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 2 هزار طرح صنعتی بزرگ در سطح کشور منتخب و هدف‌گذاری شده است که سهم استان قزوین از تعداد به 80 طرح می‌رسد.

وی ادامه داد: طرح های منتخب و هدف گذاری شده ی استان قزوین با سرمایه‌گذاری بیش از 100 هزار میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا بوده و تکمیل آن در دستور کار جدی قرار دادرد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: رکورد اشتغال در بخش صنعت استان قزوبن در سال گذشته شکسته و از مرز 8 میلیون و 400 هزار اشتغالزایی رد شد.

برادران تصریح کرد: امروز تأمین نیروی کار برای واحدهای صنعتی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مشکلات پیش روی تولید به حساب می‌آید. صنعت نساجی کشور پس از استقرار دولت سیزدهم با رشد چشمگیر(18 درصدی) همراه بوده و توانست جای خود را در بازار های جهانی پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • جنجال بزرگ نماوا در سینما؛ واقعا چقدر خرج می‌کنید؟
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • هدفگذاری ۸۰ طرح صنعتی بزرگ در استان قزوین
  • آقای مدیر نماوا ! از حرفهایتان درباره هنرمندان شرم نمی‌کنید؟ (+فیلم)
  • آقای مدیر نماوا ! از حرفهایتان درباره هنرمندان شرم نمی‌کنید؟
  • تصویب دو طرح پژوهشی در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه