Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد علوی سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۱۵ شهر استان در وضعیت قرمز کرونا و ۳ شهر دیگر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

او افزود: زندگی بی معیشت دشوار است، اما معیشت بدون سلامت سخت‌تر به دست می‌آید، لزا از مردم خواهشمندیم به شایعات در خصوص کشف واکسن کرونا توجه نکرده زیرا موثر‌ترین راه برای جلوگیری از انتشار کرونا، رعایت بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی با بر شمردن این نکته که مدتی است آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان کاهش یافته است، بیان کرد: هم اکنون ۷ هفته است که استان ما در وضعیت قرمز کرونا است و ۹۰ درصد شهروندان در معرض ابتلا به ویروس قرار دارند که با توجه به رعایت نکردن دستور العمل‌ها و نکات بهداشتی از جمله نپوشیدن ماسک و حضور در تجمعات احتمالا روند ابتلا به کرونا طی هفته‌های آینده صعودی شود.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: بسیاری از مردم نسبت به شیوع ویروس کرونا و خطرات، هزینه‌ها و عواقب آن برای جامعه، کادر درمانی، کشور و خانواده افراد به خصوص افراد مسن بی تفاوت هستند که این مسئله را می‌توان در بی تفاوتی برخی مسئولان در توجه به بیماری کووید ۱۹ دانست.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس مرکز بهداشت خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد

علیرضا بیگمی متخصص طب سالمندی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: با بالارفتن سن و کاهش ایمنی سلول‌های بدن فرد سالمند با بیماری های مختلفی درگیر می‌شود که روش درست زندگی تا دوران سالمندی می‌تواند تا حدود زیادی از میزان ابتلا به این بیماری‌ها بکاهد.

او تاکید کرد: افسردگی، اضطراب و استرس و آلزایمر ازجمله مشکلات روانی است که برخی از سالمندان در دوران کهنسالی با آن درگیر می‌شوند که این وظیفه اطرافیان است که احساس ناامیدی را در فرد کهنسال از بین ببرند. 

او توضیح داد: افسردگی یک بیماری روانی شایع در بین کهنسالان است که با احساس ناراحتی، ناامیدی و بی ارزشی همراه است. فرد سالمند با بالارفتن سن مدام گمان می‌کند که دیگر مانند گذشته نمی‌تواند برای خودش و خانواده تاثیر گذار باشد به همین دلیل دچار افسردگی می‌شود که این موضوع می‌تواند تاثیر بدی بر روند و کیفیت زندگی فرد سالمند داشته باشد. 

او براین باور است که این افسردگی با خود اضطراب را نیز به همراه می‌آورد و سبب می‌شود فرد سالمند مدام احساس نگرانی، عصبی بود و بی قراری داشته باشد. این اضطراب می‌تواند بر روی خواب، تمرکز و حافظه فرد سالمند تاثیر گذار باشد. 

بیگمی افزود: در دوران سالمندی ما با جنون هذیانی روبرو می‌شویم در این دوران فرد سالمند گاهی بر روی باور‌های غلط و غیر منطقی خودش پافشاری می‌کند که این موضوع می‌تواند می‌تواند مشکلاتی را در روابط اجتماعی و شغلی فرد سالمند ایجاد کند.زیرا دیگران این را نمی‌دانندکه او با یک بیماری روانی دست و پنجه نرم می‌کند و در این مواقع فرد سالمند کمتر از سوی اطرافیان درک می‌شود. 

این متخصص طب سالمندی زوال عقل را نیز در دوران سالمندی شایع عنوان کرده و اظهار کرد: با بالارفتن سن فردی افراد دچار یک اختلال عصبی می‌شوند تدریجا حافظه خود را از دست می‌دهند و قدرت تفکر و حافظه شان دچار مشکل می‌شود در واقع زوال عقل بیماری جدی است که در صورت ابتلای فرد سالمند خانواده نیز درگیر شده و فرد نیاز به مراقب‌های بیشتری پیدا می‌کند. 

عواملی که خطر ابتلا به بیماری‌های روانی را در افراد مسن افزایش می‌دهند

بیگمی گفت: نوع تغذیه نامناسب در طول زندگی می‌تواند ابتلا به موارد مطرح شده را افزایش دهد. سابقه خانوادگی، بیماری‌های روانی در فامیل و برخی از شرایط پزشکی زمینه‌ای، مانند بیماری آلزایمر، می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های روانی را افزایش دهند.

بیگمی بر این باور است که در دوران سالمندی برخی افراد ناچارند دارو‌های مختلفی برای کنترل فشار خون، دیابت و یا چربی خود مصرف کنند که خود این دارو‌ها می‌تواند امکان ابتلا به بیماری‌های روانی را افزایش دهد.

این متخصص طب سالمندی تاکید کرد: با مراقبت‌های جسمی و روانی می‌توان خطر ابتلا به بیماری‌های روانی را در دوران پیری کاهش داد. ورزش، کاهش استرس‌های زندگی و تقویت حافظه با خواندن کتاب یا جدول می‌تواند این مشکلات را در افراد سالمند کاهش دهد.اما از این مهمتر داشتن رژیم غذایی مناسب است چرا که تغذیه می‌تواند بسیار تاثیرگذار عمل کند و در داشتن سلامت عمومی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های روانی کمک کننده باشد. خواب کافی، ارتباط با دوستان و خانواده و کاهش میزان استرس در زندگی برای سالمندان به شدت حیاتی است و می‌تواند در کاهش بیماری‌های دوران سالمندی نقش تاثیر گذاری را ایفا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • ۲۱ توصیه‌ مهم درباره بهداشت دندان
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا