Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بی‌گمان یکی از شاخص‌های تاریخی ایرانی صلح‌ دوستی است و ایرانیان به عنوان مردمانی صلح جو مطرح بوده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سید عباس موسوی عصر امروز در مراسم رونمایی از کتاب «طعنه سیاسی، پایان یک دموکراسی دروغین» با بیان اینکه هر ملتی در صفحات تاریخ خود به چند عامل پیوست خورده است، اظهار داشت: آنها راجع به این عوامل کتاب می‌نویسند، شعر می‌گویند، نقاشی می‌کشند و یا آن را با هنر عرضه می‌کنند تا برای ماندگار کردن شاخص تاریخی خود قدمی برداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بی‌گمان یکی از شاخص‌های تاریخی ایرانی صلح‌ دوستی است و ایرانیان در سراسر تاریخ به عنوان مردمانی صلح جو  و مسالمت طلب مطرح بوده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: مطالعه اخبار ناخوشایند مؤید تروریسم، بنیادگرایی، خشونت‌گرایی، توسعه‌طلبی، نژاد پرستی، نسل کشی و ... است که همه اینها محصول انسان پسامدرن است؛ انسان این عصر سعی می‌کند بودن خود را در نبودن دیگران بجوید، اما چرا هنوز در هزاره سوم تاکید بر هویت خویش باید با نفی هویت‌های دیگری همراه باشد؟ آیا جوامع ما تنها به دلیل تفاوت در دین، نژاد، زبان، ملیت و عقیده تا ابد گرفتار تنش و فوران خشونت‌های مرگبار خواهد بود؟

وی با بیان اینکه نمی‌توان نقش دولت‌ها در سرکوبگری و استعمار طلبی را نادیده گرفت، گفت: این موضوع بیشتر ناشی از عدم درک مقابل است، به عبارتی استفاده از زور، زمانی به بار می‌آید که گفت‌وگو به بن بست برسد. این همه بحران در جهان بیش از آنکه ناشی از نقطه نظرات متفاوت باشد از عدم توانایی انسان‌ها برای رسیدن به تفاهم و درک مشترک نشات می‌گیرد که برای درک مشترک باید به زبان مشترک رسید که همگی از آن به احساس‌های مشترک و مشابه برسند.  

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به سخنان شرم‌آور مقامات آمریکایی علیه سردار سلیمانیواکنش وزارت خارجه به انتشار اطلاعات غلط درباره همکاری‌های ایران و چینمقام وزارت خارجه: برای موفقیت راهی جز ادامه مقاومت وجود ندارد/خالد قدومی: دست جبهه مقاومت روی ماشه است

موسوی تصریح کرد: انسان‌ها در طول تاریخ به دنبال تعریف و معرفی مبانی خود به دیگران بوده‌اند، گاهی این مبانی را دیگران پسندید‌ه‌اند و گاهی نه، و آنجا که بشر به مبانی مشترک دست یافت به صلح رسید و صلح به وجود آمد اما پدیدار نبود.

وی با بیان اینکه اهمیت این امر با درک مبانی مشترک برای رسیدن به صلح مشخص می‌شود و این مهمترین نیاز و حقوق انسان‌هاست، خاطرنشان کرد: صلح بین المللی از مهمترین پیش نیازهای حقوق بشر است و با به خطر افتادن آن تمامی حقوق آزادی انسان‌ها به مخاطره می‌افتد، این موضوع حقوق مدنی و اجتماعی و حتی محیط زیستی را تحت شعاع قرار می‌دهد و جامعه جهانی تلاش می‌کند با شناسایی زندگی و صلح به عنوان حقوق بشری صلح بین المللی را به عنوان تعهد کلی حفظ کند.

انتهای پیام/169/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT11 بیشتر بخوانید... نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه در اصفهان به روایت تصاویر واکنش سخنگوی وزارت خارجه به انتساب انفجار نطنز به رژیم صهیونیستی/ قضاوت درباره حادثه زود است/ منتظر جمع‌بندی نهادهای امنیتی هستیم سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به تسنیم: پیگیری حقوقی پرونده شهادت سردار سلیمانی در دستور کار تمام ارکان نظام است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه وزارت خارجه انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش

به گزارش خبرآنلاین ناصر کنعانی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی و جمهوری‌ اسلامی ایران، مشحون از صفحات زرین ایثار و فداکاری غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در دفاع از مرزهای ایران عزیز، امنیت کشور و تحقق و تثبیت ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و نیز خدمت به ملت بزرگ ایران، هزاران شهید گلگون و سرافراز تقدیم کرده‌اند. ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گرامی باد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896254

دیگر خبرها

  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان
  • سخنگوی وزارت امور خارجه جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • کنعانی جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت