Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام گفت: ۷۹۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت ریالی در واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام انجام شده است و این واحد هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش جماران،‌ قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام ابراز امیدواری کرد: واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام تا یک ماه آینده اماده بهره برداری و افتتاح با حضور رییس جمهوری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تکمیل و بهره برداری از واحد الفین به عنوان یک تحول بزرگ در صنعت پتروشیمی استان و کشور بعد از سال ها از شروع ساخت آن، با اتکا به نیرو و تخصص داخلی یک دستاورد بزرگ برای کشور و استان به شمار می‌رود و افتتاح و شروع به کار آن منجر به توسعه صنعتی و تحول در اشتغال منطقه با ایجاد صنایع پایین دستی مرتبط خواهد شد.

استاندار ایلام یادآور شد: در آینده نزدیک ایلام به عنوان قطب صنعت پتروشیمی در غرب کشور معرفی می شود و با اتمام فاز دوم پتروشیمی های ایلام و ان جی ال دهلران و شروع به کار پتروشیمی شهرهای مهران، هلیلان و دره شهر استان ایلام به عنوان یکی از قطب های اصلی پتروشیمی کشور شناخته خواهد شد.

سلیمانی دشتکی در مورد مهمترین مزیت های راه اندازی واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام، اظهار داشت: راه اندازی واحد الفین در ایجاد سبد محصولات تولیدی، تهیه خوراک پتروشیمی ایلام، صرفه جویی در عدم استفاده از خط اتیلن غرب کشور نقش دارد و از همه مهمتر در زمینه اشتغالزایی نیز با ایجاد صنایع پایین دستی مرتبط موجب بکارگیری نیروی جوان تحصیلکرده استان در این حوزه است.

وی با تاکید بر مسوولیت پذیری اجتماعی کارخانه های بزرگ در استان، اضافه کرد: پتروشیمی ایلام در سال جهش تولید علاوه بر فعالیت در حوزه تولید می تواند در زمینه اشتغالزایی نیز نقش آفرینی کند و همچنین انتظار است در حوزه مدیریتی در این شرکت از افراد توانمند و بومی استان استفاده شود.

 

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا سرمایه گذاری در پتروشیمی ایلام پتروشیمی ایلام سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شرکت پتروشیمی ایلام واحد الفین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند

غلامحسین گرشاسبی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در جریان دیدار رئیس کل دادگستری استان ایلام با کارکنان و بازدید از بخش‌های مختلف پتروشیمی ایلام با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به نام جهش تولید با مشارکت مردم ، اظهار کرد: توجه به شعار سال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نصب العین مجموعه کارکنان پتروشیمی ایلام است.

وی تصریح کرد: بار معنایی بسیاری بزرگی در واژه جهش تولید نهفته است چرا که با توجه به شرایط موجود آنچه از همه ما انتظار می‌رود این است که به صورت ویژه کار کرده و عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام یادآور شد: وقتی جهش در یک زمینه و یا یک تولید روی می‌دهد، باید زمینه ایمن نیز برای این فعالیت هم فراهم شود، اگر بخواهیم زمینه جهادی و توجه به مقوله جهش را عملی کنیم باید زمینه امنیت شغلی و اقتصادی آن هم شکل گیرد.

وی خواستار همکاری بیش از پیش مسئولان استانی با مجموعه پتروشیمی ایلام شد و گفت: برای جهش تولید باید نقاط ضعف را برطرف کرد، امید می‌رود مسئولان استان کمک کنند تا با همراهی و تعامل با یکدیگر بتوانیم در انجام وظیفه خود که همانا افزایش و تنوع تولید و سطح کیفی محصولات است، به درستی عمل کنیم.

گرشاسبی افزود: هیچ سازمان و ارگانی بدون ضعف نیست، مهم‌ترین کار این است که بتوانیم درصدد رفع موانع موجود برآییم و مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام یادآور شد: طی بازه زمانی یک سال و نیم گذشته پتروشیمی ایلام توانست اولین مجموعه ان. جی. ال را در دشت عباس دهلران راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۸۰ هزار تن محصول شامل اتیلن، پلی‌اتیلن سنگین، پروپیلن، بنزین پیرولیز، CFO و DMDS CHAVAR ۶۵ تولید شده است، گفت: در فروردین سال۱۴۰۳ نسبت به فروردین سال ۱۴۰۲ تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام ۳۵ درصد رشد داشته است.

گرشاسبی مطرح کرد: چشم‌انداز ما روشن است و به‌عنوان بزرگ‌ترین صنعت در غرب کشور که در مسیر توسعه قرار دارد، امیدواریم فرصت‌های سرمایه‌گذاری پیش روی ما در استان، بیشتر از گذشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست