Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: با تست اخیر راکت‌های هدایت پذیر ۱۲۲ میلیمتری آرش توسط جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه، دقت اصابت این راکت‌ها به ۷ متر رسیده است.

به گزارش خرداد به نقل از تسنیم، سردار علی کوهستانی مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه از هدایت پذیر شدن راکت های ۱۲۲ میلیمتری آرش خبر داد.
وی افزود: در حوزه توپخانه، یک کار مشترکی را در دقت‌افزایی راکت‌های ۱۲۲ با سازمان تحقیقات هوافضا انجام دادیم که تست میدانی آن، اخیرا با موفقیت انجام شد و راکت‌های ۱۲۲میلی‌متری آرش نقطه‌زن شدند و دنبال آن هستیم تا نمونه‌های تولید محدود آن را نیز بسازیم و در صورت موفقیت برای تولید انبوه تحویل وزارت دفاع دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار کوهستانی تصریح کرد: با این اقدام از این پس راکت های ۱۲۲ میلیمتری آرش با دقت ۷ متر به هدف اصابت می کنند که نسبت به قبل افزایش قابل ملاحظه‌ای است.
درباره راکت ۱۲۲ میلیمتری هدایت پذیر آرشراکت ۱۲۲ میلیمتری آرش ۲۲ کیلومتر برد داشته و وزن کلی آن ۶۴ کیلوگرم است. این راکت از یک سرجنگی ۱۹ کیلویی شدید الانفجار بهره می برد که شعاع اثرگذاری آن ۲۵ متر است.
این راکت که هم اکنون در حجم بالایی در نیروهای مسلح مورد استفاده قرار می‌گیرد، تا پیش از این از دقت کمتری در اصابت به هدف برخوردار بود که موجب می شد برای انهدام یک هدف تعداد زیادی از راکت مورد استفاده قرار گیرد و تعبیه لانچرهای ۴۰ لول برای آن نیز به همین دلیل بوده است. اما با نقطه زن شدن این راکت‌ها، از این پس برای انهدام یک هدف تعداد کمتری راکت مورد استفاده قرار می گیرد که علاوه بر صرفه اقتصادی موجب می شود تا بتوان راکت اندازهایی با لانچر کم تعدادتر و در عوض با قدرت تحرک بالاتر در اختیار داشت که در میادین نبرد امروز بسیار مورد اهمیت است. برچسب ها: سپاه

منبع: خرداد

کلیدواژه: سپاه هدایت پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،

مدیر عامل توزیع نیروی برق شیراز گفت:تاکنون بیست هزار و ۱۷۱ کنتور هوشمند در محدوده عملکرد این شرکت نصب شده است و ۶۵ درصد تعداد اشتراک‌های اداره ها و ۹۰ درصد بار این اشتراک‌ها با نصب  هزار و ۴۷۶ کنتور، هوشمند شده است. 

سلاحی اعلام کرد: همچنین ۱۰۰ درصد اشتراک‌های کشاورزی با نصب ۱۴ هزار و ۸۲۵ کنتور هوشمند، ۱۱ درصد تعداد اشتراک‌های تجاری با نصب ۴ هزار و ۵۳ کنتور هوشمند و ۱۲ هزار و ۶۰۰ کنتور برق خانگی به کنتور‌های هوشمند کنترل پذیر و فرمانپذیر تجهیز شده است.

محمد رضا سلاحی افزود: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با نصب ۲۰۰ کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق  ده برابر رشد داشته است و علاوه بر افزایش نقاط کنترل پذیر و فرمانپذیر در شبکه‌های برق با نصب کنتور‌های هوشمند، قابلیت پایش لحظه‌ای فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز  گفت: امکان برقراری ارتباط دو سویه بین شرکت و مصرف کنندگان، جمع آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به شرکت از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کنتور‌های هوشمند است.

دیگر خبرها

  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • بازدارندگی موجود نتیجه هدایت‌های داهیانه رهبری است
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • فیلم/ یکی از راکت‌های منفجر نشده اشغالگران در شمال غزه
  • حملات شدید رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
  • حملات هوایی شدید بامدادی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
  • (ویدئو) نوجوان ایرانی که دل ایلان ماسک را برد؛ یاسین شفیعی کیست؟!
  • «وعده صادق» هدیه بزرگ سپاه به ملت ایران و مظلومان فلسطین