Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@14:20:25 GMT

صالح: امکان توقف عرضه صندوق‌های ETF وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۴۸۹۹

صالح: امکان توقف عرضه صندوق‌های ETF وجود ندارد

با توجه به نزدیک شدن زمان عرضه مرحله دوم صندوق‌های ETF، از صبح امروز خبری با عنوان احتمال توقف در عرضه این صندوق‌ها منتشر شد که حاشیه‌های زیادی را در فضای مجازی و بین متقاضیانی که بی‌صبرانه در انتظار عرضه هر چه زودتر این صندوق‌ها هستند، ایجاد کرد.

 سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس صبح امروز ضمن اعلام احتمال توقف عرضه باقی‌مانده سهام دولتی در قالب صندوق‌های ETF گفت: دولت نباید منابع باقی‌مانده سهام عدالت را به عناوین دیگر در بازار سرمایه عرضه کند، این منابع مربوط به سهام عدالت است و طرح مجلس این است که منابع به جاماندگان واگذار شود و نباید تحت عنوان صندوق یکم که واگذار شد یا صندوق‌های دوم و سوم فروخته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عرضه صندوق‌های دولتی تا پایان سال

به دنبال صحبت مطرح شده از سوی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، علیرضا صالح، رییس سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به حاشیه‌های ایحاد شده در این زمینه گفت: قانونی در کشور به عنوان قانون بودجه وجود دارد که طبق آن قانون در حال اقدام برای عرضه صندوق‌های دولتی هستیم و نمی‌توان اقدامی جز آن را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: طبق قانون بودجه به طور حتم باقی صندوق‌های ETF نهایتا تا پایان سال و به مرور در بازار عرضه خواهند شد.

صالح خاطرنشان کرد: صحبت‌های مطرح شده از سوی برخی از افراد را نمی‌توان ملاک فعالیت قرار داد بلکه ما طبق قانون، اقدامات لازم در این زمینه را پیش خواهیم برد و به هیچ عنوان احتمال توقف برای عرضه این صندوق‌ها در بازار وجود ندارد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره زمان عرضه این صندوق‌ها اظهار داشت: در این زمینه نامه‌ای به وزیر کشور ابلاغ شده تا هر چه زودتر تصمیمات لازم برای عرضه این صندوق‌ها را اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه دومین مرحله عرضه این صندوق‌ها در تابستان و سومین مرحله در پاییز  انجام خواهد شد، افزود: اکنون در حال اتخاذ تصمیمات لازم برای عرضه باقی سهام بانکی‌ها و رایزنی با وزارت نفت برای عرضه سهام پالایشی‌ها در قالب صندوق‌های ETF به بازار هستیم.

 رییس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه باید متناسب با کشش بازار اقدامات مربوط به عرضه صندوق‌های ETF در بازار صورت گیرد، گفت: سهام گروه خودرو و صنایع فلزی در قالب این صندوق‌ها در تابستان عرضه می‌شود و بعد از آن نوبت به عرضه صندوق پالایشی‌ها خواهد رسید.

توقف عرضه صندوق‌های ETF نیاز به قانون دارد

 معاون سازمان خصوصی‌سازی هم در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طبق "تبصره دو" "بند ب" قانون بودجه قرار بر عرضه سهام دولتی در قالب صندوق های ETF است و اگر قرار بر توقف آن باشد فقط با حکم قانون صورت خواهد گرفت.

حسین علایی تصریح کرد: برای توقف عرضه این صندوق‌ها، مجلس باید آن را مصوب و شورای نگهبان تایید کند.

عرضه صندوق‌های دولتی طبق برنامه پیش می‌رود

همچنین در این زمینه یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار طی یادداشتی اعلام کرد که طبق قانون مصوب بودجه سال ۹۹ دولت موظف است باقیمانده سهام خود را در شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی در قالب ETF عرضه کند و این روال طبق یک برنامه زمان‌بندی شده انجام خواهد شد.

به گفته وی، عرضه ETF های دولتی بدون وقفه طبق برنامه پیش می‌رود.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: صندوق های سرمایه گذاری سازمان خصوصی سازی پارسی خبر سازمان خصوصی سازی عرضه این صندوق ها عرضه صندوق صندوق های ETF برای عرضه توقف عرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور قانون اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که در جلسه علنی مورخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود را طی نامه مورخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ به رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

بر اساس این قانون، مرجع سیاستگذاری مدارس و مراکز آموزشی پرورشی غیر دولتی، شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شده است.

همچنین مطابق این قانون، وزرات آموزش و پرورش مکلف به راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت، نظارت و ارزیابی مدارس و مراکزی آموزشی غیر دولتی شده و این مراکز باید همه فعالیت های خود اعم از درآمدها، میزان شهریه دریافتی، تداد پرسنل و دانش آموزان، فضای آموزشی و نوع مالکیت آن، هزینه ها و ... را در سامانه مذکور اعلام و وزارت آموزش و پرورش آن را بررسی و ارزیابی کند.

سامانه مدارس غیر دولتی به سامانه سازمان تأمین اجتماعی متصل شده و حق بیمه معلمان و کارکنان این مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی به صورت برخط پرداخت می شود.

دیگر خبرها

  • عرضه سهام بیواتانول باشت در بورس
  • کاهش هیجانات بازار ارز با توقف شوک‌های سیاسی
  • بازار صالح آباد کجای تهران است و مناسب کیست؟
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • مدیران دولتی مقابله با قاچاق را در اولویت قرار دهند
  • زیان شرکت‌های دولتی ۹ برابر گزارش‌های مدیران!
  • روز سبز بورس تهران
  • همراه اول مالک غول استارت‌آپی ایران می‌شود | دیجی کالا چقدر می ارزد؟
  • جزییات جدید از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  • رئیسی اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد