Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر عراق به مناسبت سالگرد آزادسازی موصل فتوای مرجعیت عالیقدر دینی در عراق درباره جهاد در مبارزه با داعش را تعیین کننده و اصولی خواند و همچنین از الحشد الشعبی هم در کنار دیگر نیروهای مسلح عراق در این مسیر قدردانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز جمعه به مناسبت روز آزادسازی موصل پایتخت خلافت خودخوانده داعش در عراق برای عراقی‌ها سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، الکاظمی آزادسازی موصل و پیروزی بر داعش را صفحه سفید دیگری در تاریخ عراقی‌ها خواند که  آن را با جانفشانی فرزندان و وحدت ملی خود در راه دفاع از تمامیت ارضی کشورشان پر کردند تا سایه شوم تروریسم را از سر عراق و همه جهان بردارند.

نخست وزیر عراق گفت: «ملت‌ها به پیروزی‌های خود بر سرسختان تاریخ که نمادی از وحشیگری، نژادپرستی و دشمنان بشریت بودند، افتخار می‌کنند و این حق عراقی‌ها است که امروز به یاد برجسته‌ترین پیروزی خود افتخار کنند، پیروزی بر کسانی که همه  مصائب را جمع کردند  و بر ساکنان کرانه‌های دو رود بزرگ(دجله و فرات) خالی کردند».

نخست وزیر عراق رمز پیروزی موصل در را در وحدت همه طیف‌های مردم آن دانست و گفت این مردم همان گونه که تروریسم را ریشه کن کردند در بازسازی کشورشان و جنگ با فساد و مفسدان هم پیروز خواهند شد.

الکاظمی افزود: «شجاعت نیروهای مسلح هم اعم از ارتش، پلیس و نیروهای مبارزه با تروریسم، الحشد الشعبی، پیشمرگه و دیگر گروه‌ها هم در مبارزه با تروریسم ستودنی است، همان گونه که موضع مرجعیت عالی دینی در عراق هم با سخنان تعیین کننده و اصولی ایشان که برخاسته از افتخار به شرافت این سرزمین است ستودنی است موضعی که در طول همه دوران‌ها پشتوانه خیر و نیکی و قدرتی برای محبت همزیستی مسالمت آمیز بوده است».

نخست وزیر عراق همچنین از همه کشورهایی هم که به عراق در مبارزه با تروریسم کمک کردند قدرانی کرد  و در پایان هم گفت: «همه افتخار و عزت از آن شهدا، قربانیان این گروهک تروریستی و همه کسانی است که جسم و روان خود را در مقابله با وحشی‌گری تروریسم و ناکامی پروژه ویرانگر داعش فدا کردند.»

نبرد موصل یا آزادسازی موصل عملیات مشترک نیروهای مسلح عراقی از جمله الحشد الشعبی بود که برای بازپس‌گیری موصل از سیطره داعش که این شهر را در ژوئن ۲۰۱۴  اشغال کرده بودند انجام شد. موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق است. این عملیات در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶ آغاز شد و نخست وزیر وقت  عراق در ۹ ژوئیه ۲۰۱۷ به صورت رسمی آزادی موصل را اعلام کرد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق نخست وزیر مرجعیت آزادسازی موصل نخست وزیر عراق آزادسازی موصل نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۵۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند

خبرگزاری رویترز دوشنبه شب گزارش داد که نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، رویترز به نقل از منابع امنیتی عراق و مقامات دولت آمریکا گزارش داد که نیروهای ایالات متحده در عراق و سوریه در ۲۴ ساعت گذشته هدف دو حمله قرار گرفتند.

رویترز به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.

پایگاه نظامی عین الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است، نیز عصر دوشنبه هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

یک مقام آمریکایی در این باره به خبرگزاری «رویترز» گفته بود که پایگاه مذکور مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

این حمله تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گردان های حزب‌الله عراق اعلام کرد نیروهای مسلح آن‌ها، حملات علیه نیروهای آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می گیریم.

دو روز پیش سازمان «الحشدالشعبی» عراق از حمله به پایگاه نظامی «کالسو» واقع در استان «الانبار» خبر داده بود.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفت‌وگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسوولیتی علیه نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسوولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

دیگر خبرها

  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان