Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@17:48:14 GMT

فواید مثبت اندیشی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۵۱۲۱

متخصص روان‌پزشکی با اشاره به اهمیت مثبت اندیشی،گفت: اگر بخواهیم مدام نگاه منفی داشته باشیم دچار افسردگی می‌شویم؛ بنابراین روش پیشگیری از منفی نگری این است که مهارت‌های زندگی را کسب کنیم تا بتوانیم از بروز بیماری‌های روحی و افسردگی جلوگیری کنیم . ناطقان: غلامرضا حاجتی، روان‌پزشک درباره «مثبت اندیشی و اثرات آن در زندگی»، اظهار داشت: مثبت اندیشی یکی از روش‌های درمانی بوده و مهم این است چه معنایی از آن برداشت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: وقتی صحبت از روان‌شناسی مثبت گرا می‌کنیم این روش را می‌توان‌ برای کسانی طراحی کرد که به طور دائمی انگاره‌های منفی دارند و همه جلوه‌های یک موضوع را منفی می‌بینند.

این روان‌پزشک خاطرنشان کرد: ما حق انتخاب داریم تا یک پدیده را منفی یا مثبت ببینیم؛ به عبارت بهتر مثبت اندیشی به معنای عام، مثبت نیست.

حاجتی افزود: مثبت و منفی بودن پدیده‌های اجتماعی نسبی هستند؛برای نمونه یکی شوخ طبعی را دوست دارد و در مقابل فرد دیگر این روش را دوست ندارد.

وی متذکر شد:در مدیریت استرس چیزی را که آموزش می‌دهیم این است که افراد تمرین کنند از جمع‌های منفی فاصله گیرند؛البته واقعیت گرایی چیز دیگری است؛ برای نمونه وقتی فردی یک از نزدیکان خود را از دست می‌دهد نمی‌توان احساس آن را انکار کرد.

این روان پزشک متذکر شد: در این شرایط جزء صبر و تحمل چاره‌ای نیست و زمان کمک می‌کند تا فرد با این موضوع کنار بیاید و بتواند آن فرآیند را در خود حل کند. در جایی که اتفاق ناگواری به وقوع می‌پیوند نمی‌گوییم فرد مثبت اندیش باشد بلکه می‌گوییم فرد صبر کند.

حاجتی با اشاره به اینکه در فعالیت‌های اجتماعی لازم است جنبه‌های مثبت افراد را ببینیم، ابراز داشت:در تعالیم دینی نیز آمده است که در دنیا خود را با افراد پایین تر از خود و در آخرت با افراد بالاتر از خود قیاس کنید و این تفکر هوشمندانه است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم مدام نگاه منفی داشته باشیم دچار افسردگی می‌شویم؛ بنابراین روش پیشگیری از منفی نگری این است که مهارت‌های لازم را کسب کنیم تا بتوانیم از بیماری‌های روحی و افسردگی جلوگیری کنیم که به این مهارتها، مهارت‌های زندگی می‌گویند. منبع: فارس برچسب ها: فواید ، مثبت اندیشی ، منفی نگری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فواید مثبت اندیشی منفی نگری مثبت اندیشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید بی‌نظیر ریواس

یک متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نقش برخی گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، مهناز مردانی در خصوص مصرف غذایی گیاهان خوراکی و دارویی طبیعی گفت: یکی از نعمت‌های بی‌شمار خداوندی، وجود گیاهان خوراکی و گاها داروئی در استان حاصلخیز لرستان است.

وی با بیان اینکه استفاده درست و منطقی از این گیاهان منجر به حفظ و ارتقاء سلامت خواهد شد، ادامه داد: از جمله این گیاهان می‌توان به ریواس، کنگر، قارچ کوهی، شنگ یا ریش بز، پای غازان یا در گویش محلی پاغزو، زرشک، موسیر، بن سرخ و..... اشاره کرد.

مردانی اضافه کرد: این گیاهان خودرو و ارگانیک سرشار از فیبر، مواد معدنی، ویتامین C ویتامین‌های گروه B و بعضا پیش ساز ویتامین D هستند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: فیبر بسیار خوب این گیاهان باعث ایجاد لینت مزاج در افراد و پیشگیری از یبوست‌های مزمن شده و به سلامت سیستم گوارش کمک شایانی خواهد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: مصرف مناسب انواع این گیاهان منجر به کاهش چربی‌های خون در افراد مبتلا به دیس لیپیدمی و تعدیل قند خون در افراد دیابتی می‌شود.

او گفت: از طرفی آنتی اکسیدان‌های موجود در آنها به سلامت قلب و عروق و کبد کمک می‌کنند و نقش ضد سرطانی دارند.

مردانی اظهار کرد: همچنین وجود ویتامین‌های مختلف همچون ویتامین سی و ویتامین آ و برخی مواد معدنی در ساختار این گیاهان، باعث افزایش سیستم ایمنی و در نتیجه افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌های مختلف خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: البته در هنگام مصرف این گیاهان می‌بایست احتیاط لازم به عمل آید. به طور مثال در مصرف قارچ‌های کوهی باید دقت کافی به عمل آید چرا که برخی از این قارچ‌ها سمی بوده و حتی منجر به فوت مصرف کننده خواهد شد و لذا قارچ‌ها از افرادی که قابل اعتماد هستند خریداری شوند.

این متخصص تغذیه گفت: برخی از این گیاهان، مانند ریواس حاوی مقدار زیادی اگزالات بوده و در نتیجه در افرادی که سنگ کلیه از جنس اگزالات دارند، نباید مصرف شود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • جلسه هم اندیشی بازگردانی اتباع در شهرستان بهارستان
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • ریواس کجا می‌روید؟ چند است؟ فواید ریواس چیست و چطور باید آن‎را خورد؟
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی