Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@22:03:43 GMT

شبکه برق در التهاب افزایش ناگهانی مصرف

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۵۱۲۴

شبکه برق در التهاب افزایش ناگهانی مصرف

خبرگزاری میزان: بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: آخرین روز هفته گذشته (پنجشنبه ۱۹ تیر ماه) و در حالی که ادارات کشور در ساعات بعد از ظهر، در حال تعطیلی کامل قرار داشتند، مصرف برق کشور ناگهان به اندازه‌ای افزایش یافت که از یک روز کاری وسط هفته نیز پیشی گرفت.

وی افزود: در روز مذکور پیک مصرف برق به ۵۷ هزار و ۶۳۰ مگاوات رسید این میزان تنها ۱۷ مگاوات نسبت بیشترین میزان مصرف برق ثبت شده در سال گذشته فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: در ساعتی که اوج مصرف برق رخ داد، همه ادارت تعطیل بودند و بسیاری از صنایع نیز تعطلات آخر هفته را می‌گذراندند.

رجبی مشهدی اضافه کرد: نتیجه این مقایسه آن است که مصرف تنها به دلیل استفاده بی رویه و نادرست وسایل سرمایشی افزایش یافته است.

سخنگوی صنعت برق افزود: این هفته روز‌های گرمی را پیش رو داریم و به همین دلیل رعایت مهمترین نکات مدیریت مصرفی یعنی استفاده از دور کند کولر آبی و تنظیم درجه کولر‌های گازی روی ۲۴ درجه، بسیار ضروری است.

وی با بیان این که در هفته پیش رو، سختگیری بیشتری بر مصرف برق دستگاه‌های اداری و نهاد‌ها خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغیه‌ها و مصوبات دولت، ادارت باید مصرف برق خود را حداقل ۱۰ درصد کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق از اعتراض برخی مراجعان به ادارت و دستگاه‌هایی خبر داد که دمای سالن‌های خود را چنان کاهش می‌دهند که باعث ایجاد حساسیت و احساس بیماری در افراد می‌شود.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: پایین بودن دمای برخی ادارات و سالن‌های فرودگاهی نیز باعث اعتراض تعدادی از مردم شده است که در تماس‌های مکرر با ادارات برق کشور به آن اشاره و خواستار پیگیری شده بودند.

سخنگوی صنعت برق در عین حال افزایش مصرف برق و شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف را در هفته جاری غیرممکن ندانست و در عین حال با اشاره به این که تمام نیروگاه‌ها با تمام توان در حال تولید برق هستند، اما همانطور که قبلا هم عنوان شده است، در صورت عبور مصرف برق از ۶۰ هزار مگاوات، احتمال بروز محدودیت وجود دارد.
رجبی مشهدی ادامه داد: تنها راه پایدار ماندن برق و جلوگیری از بروز خاموشی، استفاده از دور کند کولر‌های آبی و تنظیم کولر‌های گازی روی ۲۴ درجه و بهره گیری از دور کند کولر‌های آبی است.

منبع: فردا

کلیدواژه: تابستان خاموشی سخنگوی صنعت برق رجبی مشهدی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت فرعی شوشتر که برق بخش‌های گسترده‌ای از شهرستان شوشتر و روستا‌های اطراف آن را تامین می‌کند برای تامین برق پایدار، بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت داده شد.

علی اسدی با بیان اینکه این پروژه با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۷۶۸ میلیارد ریال انجام شده است، افزود: دو دستگاه ترانس قدیمی موجود در پست هر کدام به ظرفیت ۲۷ مگاولت آمپر تعویض و ۲ دستگاه ترانس جدید به ظرفیت هر کدام ۳۰ مگاولت آمپر مونتاژ و جایگزین آنها شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: یک ترانس ۳۰ مگاولت‌آمپری موجود در پست نیز با یک ترانس به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر تعویض شد تا ظرفیت پست فرعی شوشتر از ۱۱۴ مگاولت آمپر به ۱۴۰ مگاولت آمپر افزایش پیدا کند.

اسدی اضافه کرد: علاوه بر نوسازی ترانس‌ها و افزایش ظرفیتی که انجام شد، یک دستگاه ترانسفورماتور زمین، تعویض رله‌های مربوطه و تکمیل سیستم حفاظتی به همراه تعویض دو دستگاه بریکر ۱۳۲ کیلوولت قدیمی با بریکر‌های جدید و تعویض شش عدد CT ۱۳۲ کیلوولت ورودی ترانس‌ها، در این پست انجام شده است.

وی افزود: احداث فونداسیون برای ترانس‌های شماره یک و دو جدید و نیز ترانس زمین، احداث کانال کابل، احداث عملیات ساختمانی دو بی ۳۳ کیلوولت در خروجی ترانس شماره ۴، از دیگر اقدامات انجام شده در پست فرعی شوشتر در شهرستان شوشتر بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه معاونت بهره‌برداری در تلاش است تا شبکه موجود را با بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت آماده ورود به پیک بار کند، بیان کرد: پیش از این نیز پست برق فوق توزیع عبدالخان در شهرستان کرخه و پست برق فرعی ماهشهر افزایش ظرفیت و پست ذخیره گاز بهینه‌سازی شده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • تکلیف انتخاب روز تعطیل آخر هفته مشخص شد؟/مراقب جوسازی مافیای خودرو باشید
  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان
  • کولر آبی بخریم یا گازی؟
  • کاهش وزن ناگهانی سبب این بیماری می‌شود
  • کولر گازی برای کدام مناطق، قبوض نجومی برق را همراه دارد