Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از انتقال قلب دختر ۱۲ ساله رفسنجانی برای پیوند به کودکی ۴ ساله با بیماری قلبی، به تهران خبر داد. تاریخ انتشار: 20:52 - 20 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۶۳۴۱

خبرگزاری میزان - طبق گزارش وبدا، مهدی شادنوش گفت: صبح امروز عملیات انتقال هوایی قلب پیوندی از رفسنجان به تهران برای احیای زندگی کودک ۴ ساله‌ای انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه عملیات انتقال قلب با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور با موفقیت انجام شد، گفت: با تلاش بی‌وقفه همکاران واحد شناسایی و فراهم آوری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، قلب اهدایی با رعایت پروتکل بهداشتی، جداسازی و با همکاری سازمان اورژانس کشور به‌صورت هوایی به بیمارستان شهید رجایی تهران منتقل شد.

بیشتر بخوانید: رفسنجان به انتقال هوایی عضو پیوندی پیوست

وی افزود: قهرمان اهداکننده، دختر ۱۲ ساله بود که به دلیل تصادف و تشخیص مرگ مغزی با اعلام رضایت خانواده ایشان، قلب و دو کلیه اش به بیماران نیازمند اهدا شد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در ادامه گفت: با هماهنگی تیم‌های فراهم آوری اعضای پیوند دانشگاه‌های علوم پزشکی رفسنجان و ایران و با کمک سازمان اورژانس کشور، اورژانس هوایی کشور و تیم‌های درمانی دو مرکز، عضو پیوندی به بیمارستان شهید رجایی منتقل و به کودک ۴ ساله پیوند زده شد.

شادنوش ضمن تشکر از همکاری بسیار خوب دو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و ایران گفت: از ابتدای سال ۹۹ و همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا پیوند اعضا برای بیماران با وضعیت اورژانس صورت گرفته و چندین انتقال هوایی عضو پیوندی با همکاری متخصصان کشور برای نجات زندگی بیماران انجام شده است.

وی افزود: همکاران من با همه وجود تلاش می‌کنند در این روز‌های سخت از هر فرصتی استفاده کنند تا بارقه‌های امید را زنده و روشن نگه دارند و محتاج دعای خیر مردم عزیز هستند.

وی همچنین گفت: متاسفانه در روز گذشته ما در جامعه پیوند اعضا کشور استاد نادری یکی از جراحان پرتلاش خود را بدلیل ویروس کوید ۱۹ با دلی پر اندوه به دیار باقی بدرقه کردیم که برایش آرزوی غفران الهی دارم. ایشان پس از استاد پیروی دومین جراح گروه پیوند بودند که در اثر کرونا ما در فقدانشان به سوگ نشسته ایم.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اهدای قلب وزارت بهداشت انتقال هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به‌سمت خاله‌اش

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ نبی‌الله قاسمی با اشاره به حادثۀ تیراندازی منجر به فوت در این شهرستان گفت: عوامل نیروی انتظامی ساعت ۱۷ عصر روز گذشته در پی اطلاع مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی‌بر یک فقره تیراندازی منجر به فوت در یکی از روستاهای اطراف خرم‌آباد بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: راز مرگ تلخ پسر ۲۲ ساله گمشده برملا شد

او اضافه کرد: یک کودک پنج ساله بر اثر سهل‌انگاری شخص دارندۀ سلاح مجاز در حین بازی با سلاح به‌سمت خالۀ خود که حدود ۱۴سال دارد شلیک و او بر اثر این حادثه فوت می‌کند.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد تأکید کرد: فقط افرادی که پروانه سلاح به‌نام آن‌ها است مجاز به استفاده و نگهداری از سلاح هستند و در صورت بروز حوادث برابر قانون با این افراد برخورد می‌شود.

او بیان کرد: از دارندگان سلاح مجاز درخواست می‌شود سلاح خود را دور از دسترس کودکان نگهداری کنند که شاهد بروز حوادث مرگبار نباشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228165 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش
  • پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به سمت خاله ۱۴ ساله‌
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • کودک چهار ساله در خرسان غرق شد/عملیات جستجو ادامه دارد
  • ادامه تلاش برای یافتن کودک چهار ساله غرق شده در رود خرسان
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به‌سمت خاله‌اش
  • صاعقه ومصدومیت شدید مرد رفسنجانی
  • غرق شدگی کودک ۹ ساله‌ شبستری در استخر