Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@06:52:13 GMT

افزایش شمار مبتلایان به کرونا، طلا را گران کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۵۳۴۸

به گزارش فارس به نقل از رویترز، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کووید 19 که تقاضا برای طلا را بالا برده است، قیمت این فلز گران بها در معاملات امروز افزایش یافت و بالای 1800 دلار باقی ماند و در مسیر ثبت پنجمین هفته متوالی افزایشی نیز قرار دارد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 3.30 دلار افزایش 1806.85 دلار فروخته شد و تاکنون طی هفته گذشته 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است و بالاترین رقم از اکتبر 2011 برابر با 1817.71 دلار را در روز چهارشنبه ثبت کرد.

کمرون الکساندر، تحلیلگر بازار گفت: «تعداد بالای شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا و اینکه این ممکن است بر اقتصاد تاثیر داشته باشد، بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.»

وی افزود ورود سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا در حال افزایش است و این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در حال محافظت (سرمایه شان) در برابر کاهش بیشتر اوراق قرضه هستند.

آمریکا در روز چهارشنبه، بزرگ ترین افزایش یک روزه در ابتلا به ویروس کرونا توسط یک کشور از آغاز شیوع این بیماری را گزارش کرد و در عین حال، موارد ابتلا در شهرهای بزرگی مثل ملبورن، توکیو و هنگ کنگ نیز افزایش یافته است.

افزایش شمار مبتلایان، ریسک پذیری در بازار و ارزش بازارهای بورس و قیمت نفت را با توجه به احتمال اعمال محدودیت های جدید در آمریکا کاهش داده است. همچنین ارزش دلار که نیز دارایی امن محسوب می‌شود نیز افزایش یافته که این باعث افزایش بیشتر قیمت طلا شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین غلامرضا تاجگردون هوشنگ صدیق سوال از رئیس جمهور قیمت طلا اونس طلا طلای جهانی سند همکاری 25 ساله ایران و چین غلامرضا تاجگردون هوشنگ صدیق سوال از رئیس جمهور شمار مبتلایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی سر خم کرد

قیمت جهانی طلا امروز، پنجشنبه (۲۸ مارس) با افزایش بازده دلار و اوراق قرضه پس از اظهارنظرهای یک مقام فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ بهره کاهش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی بیشتری برای سرنخ‌های سیاست بودند.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱۸۹ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱۸۸ دلار و ۳۰ سنت رسید.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه گفت داده‌های ناامیدکننده تورم اخیر تأیید می‌کند که بانک مرکزی آمریکا از کاهش نرخ بهره کوتاه‌مدت اجتناب کرده است.

دلار آمریکا در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد افزایش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد، در حالی که بازده اسکناس‌های ۱۰ ساله خزانه‌داری نیز افزایش یافت. سرمایه‌گذاران اکنون منتظر گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز جمعه اعلام شود تا فدرال‌رزرو چه زمانی شروع به کاهش نرخ بهره کند.

شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در ماه فوریه ۰.۳ درصد افزایش یافت که باعث می‌شود سرعت سالانه ۲.۸ درصد حفظ شود. همچنین گزارش اولیه هفتگی ادعاهای بیکاری ایالات‌متحده مورد توجه سرمایه گذاران است که منتشر می‌شود.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله‌گران به احتمال ۶۲ درصد قیمت گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند که از احتمال ۷۰ درصدی در روز چهارشنبه کمتر است. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

واردات طلای هند قرار است در ماه مارس بیش از ۹۰ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یابد تا به پایین‌ترین سطح از زمان همه‌گیری کووید برسد زیرا بانک‌ها پس از کاهش قیمت‌های بی‌سابقه بر تقاضا، واردات خود را کاهش دادند.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۴.۵۶ دلار رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش به ۸۹۷ دلار و ۱۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۸۷ دلار و ۶۶ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • قیمت سکه امامی امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳/ سکه‌ گران شد +جدول
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • این بازار گزینه مهم سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۳!
  • این بازار سال ۱۴۰۳به گزینه مهم سرمایه‌گذاران بدل شد / کدام بازار سود بیشتری دارد؟
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • دولت عربستان یک میلیارد دلار به شرکت خودروسازی لوسید تزریق کرد