Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@09:35:09 GMT

جزئیات واردات کالا به تفکیک گروه‌های اقتصادی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۵۳۸۲

جزئیات واردات کالا به تفکیک گروه‌های اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس، در سال 1398 در مجموع 10 هزار و 374 تن کالا به ارزش 14 میلیارد و 462 میلیون دلار کالا از کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی به کشور وارد شده است که در مقایسه با واردات 9 میلیارد و 233 میلیونی کالا در سال 97 می‌توان نتیجه گرفت که واردات کالا از این کشورها در سال 98 نسبت به 97 از نظر ارزشی 57 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واردات کالا از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال 98 نسبت به 97 از نظر ارزشی 51 درصد و از نظر وزنی 46 درصد رشد داشته است.

در سال 1398 در مجموع 8 میلیارد و 945 میلیون دلار و در سال 97 در مجموع 5 میلیارد و 921 میلیون دلار کالا از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به کشور وارد شده است.

به گزارش فارس واردات کالا از نظر ارزشی از اتحادیه اروپا در سال 98 نسبت به 97 در مجموع 21 درصد کاهش داشته و از 9 میلیارد و 809 میلیون دلار سال 97 به 7 میلیارد و 187 میلیون دلار در سال 98 رسیده است. 

واردات کالا به لحاظ ارزشی در سال 97 نسبت به سال 98 از کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی و کشورهای مستقل مشترک المنافع نیز به ترتیب 10 و 45 درصد کاهش و به لحاظ وزنی به ترتیب 125 و 72 درصد افزایش یافته است. 

واردات کالا از کشورهای عضو مجمع اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو همکاری جنوب شرق آسیا نیز در سال 98 نسبت به 97 کاهش داشته و به ترتیب این کاهش 11 و 26 درصد بوده است. 

این گزارش می‌افزاید: ارزش وارددات کالا از کشورهای عضو مجمع اقتصادی اوراسیا در سال 98 در مجموع یک میلیارد و 315 میلیون دلار و از کشورهای عضو همکاری های جنوب شرق آسیا یک میلیارد و 241 میلیون دلار بوده است. 

مجموع واردات کالا در سال 98 در مجموع 43 میلیارد و 735 میلیوم دلار و در سال 97 نیز 43 میلیارد و 169 میلیون دلار بوده که نشان می دهد واردات در سال 98 نسبت به 97 در مجموع 1.3 درصد رشد داشته است. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین غلامرضا تاجگردون هوشنگ صدیق سوال از رئیس جمهور واردات کالا گروه های اقتصادی خلیج فارس سند همکاری 25 ساله ایران و چین غلامرضا تاجگردون هوشنگ صدیق سوال از رئیس جمهور کالا از کشورهای عضو سال 98 نسبت به 97 واردات کالا میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد

مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در یک برنامه تلویزیونی از تخصیص ۲.۴ میلیارد دلار ارز از ابتدای سال جاری تا ۲۸ فروردین ماه برای واردات کالاهای اساسی خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی سعیدی با اشاره به آخرین آمار تفکیکی تامین ارز کالاهای اساسی، بازرگانی و خدماتی گفت: از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا پایان ۲۸ فروردین ماه، در مجموع دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار ارز برای گروه‌های مختلف کالایی تامین ارز صورت گرفته است.

سعیدی افزود:‌ در گروه کالاهای اساسی و دارو با نرخ ارز ۲۸ هزار ۵۰۰ تومان، ۵۳۳ میلیون دلار ارز تامین شده است. همچنین در گروه کالاهای تجاری و بازرگانی که ارز آن با نرخ متوسط ۴۱ هزار تومان است، یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار، در بخش واردات در مقابل صادرات یا به عبارتی بازار اشخاص که با نرخ توافقی انجام می‌شود، ۴۸۵ میلیون دلار ارز و در بخش خدمات که با نرخ ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان (آخرین نرخ) معادل ۸۸ میلیون دلار ارز تامین شده است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، ادامه داد:‌ همچنین در بخش‌های مختلف کالایی مثل کالاهای اساسی و کشاورزی ۴۶۳ میلیون دلار و در بخش دارو و تجهیزات پزشکی ۷۰ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته است.

مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

سعیدی با اشاره به جلسه حراج شمش طلا در روز گذشته گفت: در آخرین جلسه معاملاتی شمش مرکز مبادله ارز و طلا که روز گذشته انجام شد، از مجموع ۴۵۹ شمش عرضه شده، ۲۵۲ قطعه شمش با متوسط قیمت ۴ میلیارد و ۸۸۶ میلیون تومان، مورد معامله قرار گرفت.  

وی در پایان خبر داد: بانک مرکزی، پیرو یک اطلاعیه به بانک‌ها، اعلام کرده که بانک‌ها زمانی که باید گواهی تمکن مالی برای مشتریان خود صادر کنند، حتما باید به تارنمای مرکز مبادله به نشانی ICE.IR یا FXMARKETRATE.CBI.IR مراجه کرده و بر اساس آن برای مشتریان خود، گواهی تمکن مالی صادر کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • کشف کالای قاچاق ۸ میلیارد ریالی در زنجان
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه
  • تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی
  • کاهش صادرات افغانستان در ماه حوت