Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دولت آمریکا در امور ایران در نشستی جمعه از توسعه روابط ایران و ونزوئلا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش فارس، «برایان هوک»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران در نشست اندیشکده «هادسون» از توسعه روابط میان ایران و ونزوئلا ابراز نگرانی کرد.

او در این نشست که با هدف بررسی روابط ایران و ونزوئلا بررسی شده گفت که از گسترش روابط میان این دو کشور نگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برایان هوک گفت ایران انجام آزمایش‌های موشکی و تهدید منطقه را ادامه داده است. او همچنین ادعا کرد: «ایران شاهد اعتراضات علیه حکومت بوده و نه علیه آمریکا.»

نماینده دولت آمریکا در امور ایران با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده گفت حکومت ایران با بحران مشروعیت روبرو است. وی مدعی شد که اقتصاد ایران و ونزوئلا جزو بدترین اقتصادهای دنیا است. او گفت ایران و ونزوئلا نماینده‌های برای مردمان این دو کشور هستند.

برایان هوک همچنین مدعی شد ارتباط ایران با حزب‌الله باعث ضرررسانی به مردم لبنان شده است.

این مقام آمریکایی گفت دولت این کشور تمامی اقدامات لازم برای اطمینان از ادامه تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را انجام خواهد داد.

ادعای او در حالی مطرح شده که «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران روز گذشته (دوشنبه) بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ونزوئلا تأکید کرد.

او در دیدار «خورخه ماکِز» فرستاده ویژه رئیس جمهور ونزوئلا به ایران دیدارها و رایزنی سران و مسئولان دو کشور در عرصه‌های مختلف را سازنده و مثبت دانست و گفت: «جمهوری اسلامی ایران همواره برای دولت و ملت ونزوئلا احترام قائل است و از توسعه روابط و همکاری ها با این کشور استقبال می کند.»

در همین حال گزارش‌هایی منتشرشده که حاکی است آمریکا بعد از ناکامی ماه گذشته‌ در جلوگیری از ارسال محموله سوخت ۵ نفت‌کش ایران به ونزوئلا تلاش تازه‌‌ای را برای ممانعت از تجارت قانونی این دو کشور آغاز کرده است.

خبرگزاری رویترز چند روز پیش گزارش داد چند دادستان‌ فدرال شکوائیه‌ای برای توقیف محموله سوخت ۴ نفتکش ایران که در حال حرکت به سوی ونزوئلا است تنظیم کرده‌اند.

رویترز این اقدام را جدیدترین اقدام از سوی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران و ونزوئلا به عنوان دو دشمن آمریکا تعبیر کرده است.

تحریم‌های آمریکا به کمبود سوخت در ونزوئلا منجر شده است. با این وجود، مقام‌های آمریکایی در محافل خصوصی می‌گویند شکست دولت آمریکا در براندازی «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا به عاملی برای سرخوردگی ترام‍پ منجر شده است.

دادستان‌های فدرال با تنظیم این شکوائیه به دنبال جلوگیری از تحویل محموله سوخت چهار نفتکش تحت پرچم لیبری هستند که در حال انتقال سوخت ایران به ونزوئلا است.

دادستان‌های آمریکایی علاوه بر این خواستار جلوگیری از انتقال پول ناشی از فروش این محموله‌ها به ایران شده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا حدود ۱۰ روز پیش پنج ناخدای نفتکش‌های مورد استفاده برای انتقال بنزین ایران به ونزوئلا را در فهرست تحریم قرار داد.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته این ۵ فرد به دلیل «مرتبط بودن با خطوط کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران» در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

ایران از ماه آوریل ۵ نفتکش که مجموعا حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین حمل می‌کردند به ونزوئلا که به شدت به سوخت نیازمند است، ارسال کرد. این محموله‌ها اندکی از صف‌های طولانی در پمپ‌های بنزین این کشور کاسته است.

لینک کوتاه: asriran.com/0035j5

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نماینده آمریکا در امور ایران آمریکا در امور ایران ایران و ونزوئلا دولت آمریکا دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از راشا تودی، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را درباره مداخله آمریکا در امور داخلی هند به وی اعلام کند.

در پی انتقاد واشنگتن از بازداشت یک سیاستمدار مخالف دولت هند، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را برای ادای توضیح احضار کرد. این سیاستمدار به اتهام فساد مالی بازداشت شده بود.

در بیانیه وزارت امور خارجه هند در این باره آمده است در عرصه دیپلماسی، از کشور‌ها انتظار می‌رود به حاکمیت و امور داخلی دیگر کشور‌ها احترام بگذارند. این مسئولیت درباره کشور‌های دموکرات در قبال یکدیگر حتی بیشتر است. اگر این موضوع رعایت نشود، می‌تواند بنیان‌های ناسالمی را ایجاد کند. 

بر اساس گزارش ها، ملاقات دو طرف حدود ۴۰ دقیقه طول کشید. پیشتر، آلمان و آمریکا به عنوان دو کشور قدرتمند غربی، به هند درباره بازداشت اخیر رئیس دولت محلی دهلی، که از چهره‌های شاخص مخالف دولت است، هشدار داده بودند.

دیگر خبرها

  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • تلاش دولت سیزدهم برای بازگرداندن امور اقتصاد به مردم
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • نماینده مجلس: دولت کاری کرده که شرکت‌هایی که کار دانش‌بنیان نمی‌کنند، خودشان را دانش‌بنیان جا می‌زنند
  • نماینده مجلس:دولت رئیسی کاری کرده که حتی شرکتهایی که کار دانش بنیان نمی کنند، خودشان را دانش بنیان جا می زنند