Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمهیدات لازم برای بازگشت دراویش و مریدان طریقت قادریه که برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مرحوم شیخ محمد کسنزانی رییس این طریقه به اقلیم عراق سفر کرده بودند، فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران(ستاد شهرستانی مقابله با کرونا) با ریاست فرماندار مریوان، رضایی مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری و دیگر مسوولین شهرستان و با دستور کار  اعمال مجدد محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در محل سالن جلسات فرمانداری  برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز شهرسنان مریوان به منظور پیشگیری از افزایش تعداد مبتلایان، اعمال برخی محدودیت‌ها تا پایان تیرماه مجددا تمدید شد.

همچنین اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص برگشت تعداد زیادی از دراویش و مریدان شیخ محمد کسنزانی پیر طریقت قادریه در مراسم تشیع وی در اقلیم کردستان عراق و در راستای حفظ سلامتی این شهروندان و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و رعایت پروتکل بهداشتی در هنگام ورود این دراویش به کشورمان مقرر شد، شبکه بهداشت و درمان شهرستان با همکاری جمعیت هلال احمر مریوان در مرز بین‌المللی باشماق نسبت به برپایی گیت‌های کنترل سلامت و پایش اقدام نمایند.

آرتیکاس اقبال فرماندار مریوان ضمن تاکید بر حفظ حرمت و کرامت دراویش، اداره صنعت معدن را موظف به تهیه ماسک جهت در اختیار گذاشتن دراویشی که به ایران برمی‌گردند، کرد و به راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نیز دستور داد تا ضمن نظارت بر رانندگان ناوگان عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمهیدات لازم در خصوص وسایل حمل و نقل عمومی علی‌الخصوص مینی‌بوس‌ها برای جابجای مسافرین در مرز باشماق اتخاذ نمایند.

فعالیت تجاری مرز باشماق امشب مجددا از سر گرفته می‌شود

طی هماهنگی‌ها و پیگیری شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، تمامی دراویش و مریدان طریقت «شیخ محمد کسنزانی» با احترام و رعایت مسائل بهداشتی توسط پرسنل شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و اداره صنعت و معدن ضمن تحویل لوازم پزشکی موردنیاز و ضروری به آنها و انجام تست‌های اولیه کرونا از طریق مرز باشماق وارد کشور خواهند شد.

بر این اساس همه این عزیزان بدون هیچ مشکلی وارد کشور خواهند شد و نگرانی از این بابت وجود ندارد اگرچه با انجام تدابیر سلامتی دغدغه‌های مردم در خصوص نحوه ورود و غربالگری آنها، اندیشیده شده است.

همچنین طی رایزنی مجموعه استانداری کردستان و هماهنگی‌های انجام شده با کنسولگری ایران در سلیمانیه تا ساعت ۱۲ امشب، روال تجاری مرز به حالت عادی بازخواهد گشت.

به گزارش فارس، شیخ محمد کسنزانی شخصیت نامی و شیخ طریقت قادریه،  صبح شنبە هفته جاری بر اثر بیماری در آمریکا و در سن ٨٢ سالگی زندگی دنیایی را بدرود گفت.

شیخ محمد کسنزانی در سال 1317 شمسی  در روستای ''کربجنە'' از نواحی شهر ''سنگاو'' در کردستان عراق  بە دنیا آمد.

وی علاوه بر علوم تصوف و آداب طریقت، علوم فقه و قرآن کریم و عقاید و ادیان تطبیقى را نیز خواند. او بسیار به تنهایى و مطالعه و جمع کردن و تحقیق در کتاب‌هاى علمى عمومى و به‌ویژه عرفانى علاقه داشت و به این ترتیب بود که کتابخانه بزرگ و با ارزشى از کتاب‌ها و دست‌نوشته‌ها را جمع‌آورى کرده است. ایشان بعد از وفات پدرش شیخ عبدالکریم کسنزانى، او به ریاست طریقت قادریه کسنزانیه رسید.

شایان ذکر است، پیکر مرحوم شیخ محمد کسنزانی امروز با حضور مریدان و پیروان طریقت قادری در سلیمانیه عراق تشییع شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق مرز مراسم تشییع دراویش شیخ محمد کسنزانی طریقت قادریه مرز باشماق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند فعالیت عادی بازار و فروشگاه ها در ارومیه

دریافت 54 MB

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۲۶ فروردین ماه پس از حمله مقتدرانه موشکی ایران به اسرائیل روند عادی فعالیت فروشگاه‌ها و بازار در ارومیه ادامه دارد.

کد خبر 6077961

دیگر خبرها

  • رسمی؛ تاریخ بازگشت شیمس به WWE اعلام شد
  • پروازهای فرودگاه مشهد به روال عادی بازگشت
  • پروازهای فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد به روال عادی بازگشت
  • پرواز‌های فرودگاه مشهد به روال عادی بازگشت
  • فعالیت عادی بازار و مردم در قزوین
  • فعالیت عادی بازار رشت
  • فعالیت عادی کسبه خلیل آباد
  • فعالیت عادی بازار تبریز
  • روند فعالیت عادی بازار و فروشگاه ها در ارومیه
  • برگزاری اردوی تیم ملی کشتی فرنگی رده جوانان در شهرستان مریوان