Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه هشت قلاده روباه در یک استخر ذخیره آب کشاورزی مهدی‌شهر تلف شدند گفت: با توجه به نظر کارشناسی در این مورد سهل‌انگاری کشاورز منجر به تلف شدن حیوانات شده است.

او با بیان اینکه طبق آئین‌نامه ایمنی استخر‌های ذخیره آب، کشاورزان ملزم به فنس کشی پیرامون استخر ذخیره آب کشاورزی و ترمیم و بازسازی آن هستند افزود: با توجه به فصل گرما و نیاز حیوانات به آب انتظار می‌رود کشاورزان نسبت به ایمن‌سازی این استخر‌ها اقدام کنند تا از تلف شدن حیوانات پیشگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سمنان با بیان اینکه فرد متخلف به مراجع قضائی معرفی شد ابراز داشت: متهم در دادگاه به دلیل عدم رعایت آئین‌نامه‌های مذکور، علاوه بر پرداخت هزینه‌های دادرسی و حق‌الوکاله، بابت ضرر و زیان به محیط‌زیست نیز به جزای نقدی محکوم شد.

عبدوس اضافه کرد: استخر مذکور فاقد هرگونه حصار و فنس کشی لازم برای جلوگیری از ورود حیوانات و اشخاص و افراد بود لذا تلف شدن این تعداد قلاده روباه تنها نشان از قصور فرد متهم برای ایمن‌سازی محیط است که اگرچه ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست قابل جبران نیست، اما می‌بایست این مبلغ را واریز کند.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش تلفات حیوانات خسارت محیط زیست ذخیره آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد

عباس محمدی، کارشناس محیط زیست در یادداشتی به مناسبت روز جهانی زمین با اشاره به معضلِ قابل حلِ حیوانات ولگرد نوشت: مطابق بند ۱۵ ماده‌ ۵۵ قانون شهرداری‌ها "جلوگیری از شیوع امراض ساریه‌ی انسانی و حیوانی و…جمع‌آوری حیوانات بی صاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم، و ولگرد" وظیفه‌ شهرداری است. درمحیط‌های روستایی، همین وظیفه به استناد بند ۳۱ ماده ۱۰ اساسنامه‌ سازمان دهیاری‌ها، برعهده‌ دهیاری است. بدیهی است که در دیگر نقاط هم، سازمان حفاظت محیط زیست و اداره‌های بهداشت حسب وظیفه‌ ذاتی خود باید حیوانات ولگرد را جمع‌آوری کنند.

اما، جوسازی عده‌ای که موذیانه خود را "حامی حیوانات" می‌خوانند و نمی‌خواهند بپذیرند که وجود حیوانات رهاشده مشکلی بزرگ برای بهداشت عمومی و محیط زیست (و ستمی به خود این حیوانات) و خطری مرگبار برای حیوانات دیگر است، و همچنین کم‌اعتنایی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به موضوع محیط زیست و سرگرم شدن‌شان به اموری دیگر سبب شده که تعداد حیوانات ولگرد در سال‌های اخیر بسیار زیاد و این معضل بسیار جدی شود.

به‌جز مسأله‌ گزیدگی و خطر انتقال انواع انگل و بیماری از طریق تماس مستقیم، مدفوع این حیوانات هم یک عامل آلوده‌کننده‌ زمین است که به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را نادیده گرفت. برای مثال، در مسیرهای کوه‌پیمایی شمال تهران فضولات سگ‌ها، و در بوستان‌ها و فضاهای سبزِ حاشیه‌ پیاده‌روها فضولات گربه‌ها چشم را می‌آزارد و مطمئنا سبب انتقال انواع انگل هم هست. حامیان دروغین حیوانات و مبلغان غذارسانی به سگ و گربه‌های ولگرد، کار را به جایی رسانده‌اند که منتقدان را مورد فحاشی و تهدید و ارعاب قرار می‌دهند که این، نتیجه‌ مماشات مسئولان با خلاف‌کاری‌های این قشر است.

روز زمین فرصتی است که از شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، و مسئولان حفظ محیط زیست و بهداشت بخواهیم وفق قانون و مقررات موجود و با توجه به بخشنامه‌ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ دادستان کل کشور به وزیر کشور، نسبت به جمع‌آوری حیوانات ولگرد و برخورد قانونی با غذارسان‌ها و مسببان افزایش جمعیت سگ و گربه‌های ولگرد اقدام کنند.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • حیوانات وحشی در تهران؛ روباه و شغال و گرگ در پایتخت چه می‌کنند؟
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • جوسازی موذیانه مدعیان حمایت از حیوانات و معضل افزایش حیوانات ولگرد