Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد: به رغم توافقنامه دفاعی جدید ایران با دمشق، هیچ برنامه‌ای برای تغییر مأموریت خود برای شکست گروه داعش در سوریه ندارد.

به گزارش ایرنا؛ جسیکا مک نالتی سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با نشریه نیوزویک گفت: مأموریت نیروهای آمریکایی در سوریه امروز همانطور است که اولین بار در سال ۲۰۱۴ برای شکست داعش شروع به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک نالتی با اشاره به توافق دفاعی میان ایران و سوریه گفت: نیروهای ایالات متحده همچنان به اجرای مأموریت شکست داعش در سوریه ادامه خواهند داد و با همکاری نیروهای محلی تایید شده در شمال شرقی سوریه و اطراف التنف همکاری می‌کنند.

به رغم ادعای دولت ترامپ مبنی بر شکست داعش در سوریه در مارس سال گذشته، اما نیروهای تروریستی داعش همچنان در این کشور حضور داشته و حوزه کنترل خود را حتی به میادین گازی و نفتی شرق سوریه گسترش داده‌اند.

به گزارش ایرنا، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپهبد علی عبدالله ایوب جانشین فرمانده نیروهای مسلح و وزیر دفاع سوریه روز چهارشنبه در دمشق پایتخت این کشور توافقنامه جامع همکاری نظامی بین دو کشور را امضا کردند.

توافق نظامی امضا شده میان سوریه و ایران به منظور گسترش همکاری نظامی و امنیتی در عرصه‌های فعالیت نیروهای مسلح دو کشور و ادامه هماهنگی‌های آن‌ها است.

دو طرف پیش از امضای این توافق نامه با یکدیگر دیدار و در آن درباره تحولات سوریه و ضرورت خروج نیروهای بیگانه که به صورت غیرقانونی در خاک این کشور حضور دارند، گفت و گو و تبادل نظر کردند.

سپهبد ایوب در جریان امضای این توافق همکاری تاکید کرد که اسرائیل شریک قدرت‌های دیگر در جنگ علیه سوریه و گروه‌های تروریستی جزئی از اقدامات خصمانه اسرائیل هستند.

وی افزود که اگر دولت آمریکا می‌توانست سوریه و ایران و محور مقاومت را به زانو درآورد، لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد.

باقری نیز در مراسم امضای این توافق تصریح کرد که توافق امضا شده میان دو کشور اراده و تصمیم ما برای همکاری مشترک برای مواجهه با فشارهای آمریکا را تقویت کرده و ایران اقدام به تقویت سامانه‌های پدافندی موشکی سوریه در چارچوب تقویت روابط نظامی بین دو کشور خواهد کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/0035jI

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پنتاگون دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی روز چهارشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش، با بیان اینکه در حال حاضر نیروهای مسلح ایران در اوج آمادگی رزمی و زرهی قرار دارند، گفت: اکنون به برکت رشادت‌های سپاه و ارتش در حوزه صنایع دفاعی کشور به دستاوردهای خوبی رسیده و هیچ نیازی به کشورهای دیگر نداریم.

وی با بیان اینکه امروز کشور به توانمندی‌های خوبی در حوزه صنایع دفاعی دست یافته است، ادامه داد: در حوزه دفاع و هوافضا نیروهای مسلح و ارتش حرف زیادی برای گفتن دارند و اتفاقات بزرگی در این زمینه در کشور رقم خورده است.

استاندار زنجان نیروهای مسلح ایران را نیروی توانمند و قابل اتکا عنوان کرد و گفت: آنچه نیروهای مسلح ما را متمایز می‌کند، فرهنگ شهادت، اراده خدایی و عزم جزم برای دفاع از آرمان‌ها است.

افشارچی با بیان اینکه استکبار جهانی همواره در تلاش هست به صورت‌های مختلف به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند، افزود: برای داشتن استقلال باید پایه‌های دفاعی و نظامی را محکم کرد، این راهبرد را قانون اساسی بر عهده رهبری گذاشته است و رهبر معظم انقلاب نیز با درایت و دقت این مهم را محقق کرده اند.

وی با اشاره به عملیات «وعده صادق» افزود: و امروز اسرائیل در موضع ضعف قرار دارد و در صورت هر تحرکی، ۱۰ برابر پاسخ آن را دریافت خواهد کرد.

استاندار زنجان گفت: نظام از همان ابتدا راهبرد خود را تقویت و پشتیبانی از فلسطین قرار داد و رفته رفته با تقویت جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی به نوعی در محاصره قرار گرفت.

کد خبر 6080584

دیگر خبرها

  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
  • ایران در حوزه دفاعی خودکفا شده است
  • ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است