Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@05:29:06 GMT

توصیه های ضدکرونایی وزیر ارشاد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۸۶۰۹۶

توصیه های ضدکرونایی وزیر ارشاد

خبرگزاری میزان- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی در صفحه مجازی مواردی را پیرامون اقدامات لازم برای پیشگیری از کرونا مطرح کرد. تاریخ انتشار: 23:42 - 20 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۶۳۴۸

خبرگزاری میزان -سید عباس صالحی با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود پیرامون پیشگیری از کرونا، نوشت:

بیشتر بخوانید: روحانی: صرفا با طراحی و تعیین دستورالعمل‌های بهداشتی نمی‌توان با بیماری کرونا مبارزه کرد

موارد زیر را برای سلامتی خود و جامعه جدی‌تر بگیریم:

ترک دورهمی‌های فامیلی و دوستانه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم برگزاری مجالس عزا و عروسی.

ترک سفر‌های غیر‌ضروری.

رعایت ماسک و فاصله گزینی.

معیشت را نمی‌توان تعطیل کرد، اما عادت‌ها و سنت‌ها را موقتا تغییر دهیم.

پیشگیری از کرونا راحت‌تر از درمان است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صالحی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادداشت وزیر فرهنگ و ارشاد برای روز سعدی

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به مناسبت اول اردیبهشت همزمان با روز سعدی، آمده است:

«منت خدای را عز وجل که طاعتش موجب قربت است و به شکر اندرش مزید نعمت، هر نفسی که فرو می‌رود ممد حیات است و، چون برآید مفرح ذات، پس در هر نفسی دو نعمت موجود است و بر هر نعمتی شکری واجب.
از دست و زبان که برآید کز عهده شکرش به درآید

بنده همان به که ز تقصیر خویش عذر به درگاه خدای آورد/ ورنه سزاوار خداوندی‌اش کس نتواند که به جای آورد

اول اردیبهشت ماه به نام سعدی بزرگ نامگذاری شده است؛ من از روزی که در سال‌های آموزش دبیرستان «دیباچه گلستان» را خواندم و با اشتیاق در سریع‌ترین زمان حفظ کردم، خیلی دوست داشتم اول اردیبهشت‌ماه شیراز را درک کنم.

اول اردیبهشت‌ماه جلالی بلبل گوینده بر منابر قضبان

در این ماه اردوی بهشت در شیراز زیبا برپاست و هر گوینده، شنونده و بیننده‌ای را مسحور زیبایی خودش می‌کند.

اشتیاق دیگری که داشتم باز هم بیت دیگری در این دیباچه بود که در واقع از سن و سال و سویدای جان، وضعیت امروز شخص خودم را روایت می‌کند:‌ای که پنجاه رفت و در خوابی مگر این پنج روز دریابی/ عمر برف است و آفتاب تموز اندکی ماند و خواجه غرّه هنوز

روز‌ها می‌گذرد و ما هم در همان سنی قرار گرفتیم که سعدی بزرگ در پنجاه‌سالگی شروع به تصنیف گلستان کرده است و امیدوارم ان‌شاءالله امسال که سال بسیار خوبی را شروع کردیم، جهان اسلام، مردم عزیز ایران، مستضعفان و آزادگان جهان بتوانند با استفاده از توصیه‌های بزرگانی مثل سعدی که صد‌ها سال قبل ایراد کردند، ولی همچنان امروز هم نیاز جامعه بشری است جامه عمل بپوشانند.

بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند/ چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضو‌ها را نماند قرار

جهان معاصر بیش از همیشه به سعدی و اندیشه‌های حکمی، عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد و امروز جهان در برابر خودش ظلم وحشیانه‌ای را می‌بیند که ستمگران صهیونسیت هر روز، هر ساعت و هر دقیقه مرتکب آن می‌شوند؛ زنان و کودکان بی‌گناه را می‌کشند و بر این کشته‌ها آواز شادی سر می‌زنند، امیدوار هستیم ان‌شاءالله به زودی شاهد از بین رفتن این ظلم و ستم باشیم.

فرزندان ملت ایران باید با استفاده از الگو‌های بزرگی از عرفا و حکمای خودشان مثل «شیخ اجل» این اندیشه‌های والا را جهانی کنند، جهان را به زیستن در این زیست بوم عادت دهند و ان‌شاءالله روز‌های بسیار خوبی را برای انسان‌ها و جامعه انسانی رقم بزنند.

بسیار دوست داشتم در چنین روز فرخنده‌ای که آغاز تصنیف گلستان و به نام سعدی عزیز نام‌گذاری شده است در بین مردم خونگرم، مهماندوست و اهل فرهنگ و هنر شیراز باشم.

به واسطه این صوت و تصویر محضر اهالی فضل و هنر شیراز ارادت خودم را به سعدی و اهالی شیراز نشان می‌دهم و امیدوار هستم در یک فرصت کوتاه در کمترین زمان بتوانم در این ماه و شهر زیبا حضور به‌هم برسانیم، ان‌شاءالله.

الحمدالله طرح‌های بسیار خوبی را در شیراز چه به لحاظ مجتمع‌های فرهنگی هنری و چه به لحاظ کتابخانه‌ها شروع کردیم؛ مجموعه‌های فرهنگی بسیار خوبی که به زودی بخش مهمی از آن‌ها را تقدیم مردم عزیز شیراز خواهیم کرد.

گام‌های خوبی را با همکاری دوستان خوبم در مدیریت استان؛ استاندار محترم و همکارانم در حوزه‌های فرهنگی برداشتیم و بحمدالله در حال تکمیل و نوسازی زیرساخت‌های فرهنگی هنری شیراز و استان فارس هستیم که ان‌شاءالله به زودی برای افتتاح بخشی از آن‌ها بتوانیم محضر شما را درک کنیم.

ان‌شاءالله شیراز و شیرازی‌ها و ایران و ایرانی‌ها در پناه الطاف خداوند متعال باشند.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گفتگو درباره کتاب «بازآرایی نهاد دین در برابر نهاد دولت»
  • انتشار آگهی‌های غیر واقعی درباره فروش املاک
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید / انتشار فیلم عزاداری کنار برج ایفل
  • برنامه جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی به مجلس ارائه می‌شود
  • ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • جنجال ادعای عکس دختر نیمه‌برهنه در خیابان‌های تهـران!
  • انتشار خاطرات منفورترین نخست وزیر تاریخ بریتانیا
  • تاکید مجدد عضو دفتر رهبری بر تذکر به مسئولان بخاطر رفتارهای گشت ارشاد /ماجرای انتشار یک توئیت قدیمی چه بود؟
  • یادداشت وزیر فرهنگ و ارشاد برای روز سعدی