Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران- مدتی قبل به معرفی جدیدترین مدل کرولا و اهمیت آن در کارنامه کمپانی تویوتا پرداختیم که اینجا برای مطالعه بیشتر قابل دسترسی است. 12 نسل این برند در کلاس سدان کامپکت معرفی شده است اما به تازگی اطلاعات و تصاویری در تایلند منتشر شده که از کرولا 2021 کراس خبر می دهند!

به هر ترتیب با یک کراس اوور جمع و جور و توسعه یافته براساس پلتفرم TGNA-C که در تویوتا سی-اچ آر نیز مورد استفاده قرار گرفته، سر و کار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره  TNGA

این پلتفرم اولین بار در سال 2015 روی خودروی پریوس عرضه شد. TNGA به عنوان یک رویکرد جدید در خطوط تولید تویوتا ویژگی هایی مانند 30 درصد کاهش زمان تولید و البته متعاقب آن 20 درصد صرفه جویی در هزینه ها را همراه دارد. در پلتفرم مذکور وزن محصولات کاهش یافته و مرکز ثقل خودروها در نقطه ای پایین تر قرار می گیرد که در نتیجه آن تجربه مطلوب تری از کیفیت رانندگی ایجاد خواهد شد. افزایش استانداردهای ایمنی نیز یکی دیگر از نقاط قوت   TNGA است.

طراحی

از منظر ابعاد باید کرولا کراس را چیزی بین سی اچ-آر و دیگر محصول تویوتا یعنی راو4 در نظر بگیریم. این خودرو برابر با 4460 میلیمتر در طول، 1825 میلیمتر در عرض و 1620 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته و فاصله بین محورهای آن نیز دقیقا برابر با سی-اچ آر یعنی 2640 میلیمتر است.

جزئیات بیشتری در رابطه با کابین و امکانات هوشمند این محصول منتشر نشده اما همانطور که در تصاویر مشخص است؛ نمایشگر لمسی بزرگ ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی، استارت دکمه ای، نشانگر آمپر با طراحی جذاب و جزئیات دیگر ترکیبی مناسبی را شکل داده اند.

پیشرانه

در بخش پیشرانه، محصولی که در تایلند معرفی شده با دو انتخاب پیش روی مشتری قرار خواهد گرفت. یکی نمونه 1.8 لیتری بنزینی با 140 اسب بخار خروجی و گشتاور 129 پوندفوت که از طریق جعبه دنده سی وی تی نیروی خود را به محور جلو انتقال می دهد و نمونه دیگر مدل هیبریدی که یک موتور الکتریکی 600 ولتی با 72 اسب بخار خروجی(و 120 پوندفوت گشتاور) کنار یک موتور 1.8 لیتری 98 اسب بخاری(با گشتاور 105 پوندفوت) قرار گرفته است. در این مدل از جعبه دنده ایی- سی وی تی استفاده شده است.

مازیار دانیالی بیشتر بخوانید: *تویوتا قویترین "موتور 3 سیلندر خیابانی" جهان را معرفی کرد / یاریس جدید با موتور 257 اسب بخاری (+تصاویر) *کرولا 2020 معرفی شد/ بررسی یکی از محبوب ترین خودروهای جهان(+تصاویر) *تویوتا هایلندر 2020 معرفی شد/ رقیب سرسخت بازار شاسی بلندها از ژاپن(+تصاویر) *"سِنچوری" خاص ترین محصول تویوتا/ خودرویی ناشناخته در بازار جهانی(+تصاویر) *تویوتا و خودروی شهرهای آینده! (+تصاویر)   لینک کوتاه: asriran.com/0035he

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تویوتا خودرو عصرایران معرفی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۶۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولکس واگن تی راک؛ وارداتی جدید بازار ایران

ماموت خودرو پس از واردات خودرو‌های زیرشاخه اقتصادی فولکس واگن موسوم به جتا، اکنون تصمیم گرفته است خودرو‌های برند اصلی فولکس واگن را نیز به سبد محصولات خود اضافه کند. جدیدترین محصول وارداتی ماموت خودرو برای بازار ایران، فولکس واگن تی راک است که یک کراس‌اوور جمع‌وجور محسوب می‌شود.

به گزارش دیجیاتو، ماموت خودرو علاوه بر فولکس واگن تی راک، محصولی دیگر از برند آلمانی را نیز به بازار ایران خواهد آورد که خودروی تمام الکتریکی فولکس واگن ID.۴ است. هر دو نسخه وارداتی فولکس واگن برای بازار ایران، در کارخانه مشترک این شرکت با فاو در چین به تولید می‌رسند.

نسخه‌های وارداتی فولکس واگن تی راک به بازار ایران، مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر انحصاری فولکس واگن هستند که با پسوند TSI شناخته می‌شود. این پیشرانه حداکثر ۱۵۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. جعبه‌دنده هفت‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه آلمانی معروف به DSG نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو بر عهده دارد. فولکس واگن T-Roc یک کراس‌اوور دیفرانسیل جلو است و با شتاب صفر تا صد رسمی ۹.۴ ثانیه، خودرویی چابک در رده خودش به‌حساب می‌آید.

قیمت و امکانات فولکس واگن تی راک

فولکس واگن T-Roc یک کراس‌اوور جمع‌وجور و خوش‌قیمت در بازار جهانی به‌حساب می‌آید، بنابراین می‌توان انتظار داشت که تجهیزات رفاهی متعددی روی این خودرو نصب شوند. براساس اعلام ماموت خودرو، نسخه‌های وارداتی تی راک به این تجهیزات مجهز خواهند بود: شش کیسه هوا، رادار تابلوخوان، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، تهویه اتوماتیک دوکاناله، دنده پشت فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو، گرمکن فرمان، سقف پانوراما، فناوری LED چراغ‌ها، درِ صندوق‌عقب برقی، نورپردازی کابین، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، استارت دکمه‌ای، سیستم صوتی بیتس، سنسور نور، سنسور باران، شارژر بیسیم تلفن همراه، رانندگی خودکار بین خطوط، رادار خط‌خوان و اتوپارک.

خودرو‌های آلمانی حتی اگر کوچک باشند، در کشور ما با قیمت گزافی به فروش خواهند رسید. قیمت فولکس واگن T-Roc نیز در محدوده ۲.۵ الی ۳ میلیارد تومان قرار می‌گیرد. با این قیمت می‌توان گفت که کراس‌اوور جمع‌وجور فولکس واگن، رقیبی برای خودرو‌های هم‌رده از برند لکسوس و تویوتا با مدل ۲۰۱۸ و پیش از آن در بازار ایران خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ببینید | اقدام عجیب یک شهروند تهرانی؛ مسدود کردن ورودی متروی ولیعصر با موتور!
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)
  • قهرمانی پرتو آذر در مسابقات کراس کانتری دوچرخه‌سواری اسپانیا
  • واکنش عجیب آرون بروکس به رویارویی با حسن یزدانی
  • (ویدئو) دو ایرانی بهترین تبلیغ تاریخ تویوتا را در دبی ساختند!
  • رقیب چینی تویوتا لندکروزر با قدرت ۶۷۰ اسب بخار معرفی شد + عکس
  • دو ستاره سابق شاهد یک اتفاق عجیب!
  • فولکس واگن تی راک؛ وارداتی جدید بازار ایران
  • (ویدئو) سکانس خنده‌دار کلَ‌کلَ نعیمه نظام دوست با سمانه پاکدل