Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان با بیان اینکه طرح‌های بزرگی در خوزستان درحال اجراست که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: ابر پروژه‌هایی با سرمایه‌گذاری‌های بالای یک میلیارد دلار در بخش‌های نفت، پتروشیمی و فولاد در حال نزدیک شدن به زمان بهره‌برداری است.

دکتر«غلامرضا شریعتی» در گفت‌و‌گو با «ایران» اظهار داشت: با بهره‌برداری از مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان با هدف تولید اوره و آمونیاک، تحول خوبی در بخش صنعت و کشاورزی خوزستان ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در جنوب سد گتوند و شمال غربی مسجدسلیمان در منطقه زیلایی احداث شده و از جمله طرح‌هایی است که قرار است تا پایان امسال با هزینه 800 میلیون دلار به بهره‌برداری برسد. درحال حاضر پتروشیمی مسجدسلیمان در مراحل پایانی خود به سر می‌برد و می‌توان گفت اجرای این پروژه با اقدامات انجام شده با سرعت خوبی همراه است. با افتتاح این مجتمع، فرصت‌های شغلی مناسبی برای شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی و اندیکا ایجاد خواهد شد. آب مورد نیاز این مجتمع هم تأمین شده و هم‌اکنون تأسیسات و تجهیزات آن نیز نصب شده‌اند. دراین مجتمع که با هدف تولید اوره و آمونیاک راه‌اندازی می‌شود، در صنعت و کشاورزی استان تحول چشمگیری ایجاد خواهد شد.
وی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در نزدیکی بهبهان را که معادل دو فاز پالایشگاه پارس جنوبی است و ۲۴۴ هکتار هم مساحت دارد، از دیگر مگاپروژه‌های استان عنوان کرد و گفت: این پالایشگاه با سرمایه‌گذاری ۳.۲ میلیارد دلار تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. هدف از راه‌اندازی این پالایشگاه جمع‌آوری فلرهای گازی همراه با نفت است که آنها را به مواد اولیه برای پتروشیمی‌ها تبدیل می‌کند.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان بهترین مکان و فرصت برای ایجاد مگاپروژه یا ابرپروژه هاست (پروژه‌های بسیارعظیم و متحول‌کننده‌ای که به سرمایه‌ای بیش از یک میلیارد دلار و چندین سال زمان برای توسعه و ساخت نیاز دارند)، افزود: گرچه باید فضا برای ایجاد صنایع کوچک هم فراهم شود اما مزیت‌های بی‌شمار استان این فرصت را ایجاد می‌کند تا خوزستان مهد این صنایع باشد.
دکتر شریعتی برخورداری ازصنایع عظیم وابسته به کشت وصنعت نیشکر، برخورداری از ۲۲ شهرک صنعتی در پهنه استان، برخورداری از مراکز آموزش عالی در بخش صنعت و... در کنار سایر قابلیت‌های استان در بخش کشاورزی، بازرگانی خارجی و حمل‌ونقل بین‌المللی را در مجموع، زمینه‌ای مناسب برای توسعه همه جانبه بخش صنعت در استان دانست و افزود: با وجود مشکلات و بحران‌هایی که طی سال‌های اخیر خوزستان با آن درگیر بوده اما با تلاش مسئولان و دولتمردان و اجرای پروژه‌های مختلف، این استان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.
عالی‌ترین مقام استان همچنین به شرکت فولاد جهان آرای اروند اشاره کرد که بهره‌برداری از آن، برای500 نفر به طور مستقیم و 4هزار نفر به‌طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال می‌کند. این شرکت فولاد در زمینی به مساحت حدود 250 هکتار درحال احداث است. در فاز اول و دوم شرکت فولاد جهان آرا در مجموع 3 تن فولاد تولید می‌شود. در فاز اول این طرح 300 میلیون یورو هزینه شده است.
وی درادامه در توضیح ارزشمند‌ترین مگاپروژه‌های استان، از کارخانه فولاد روهینا جنوب یاد کرد که با تکنولوژی بی‌نظیر و مصرف انرژی و آب کم از کارخانه‌های مدرن کشور است. این کارخانه تولید شمش و میلگرد را با هم انجام می‌دهد، ظرفیت تولید میلگرد کارخانه با تکمیل فاز دوم از 450 هزار تن به 900 هزار تن افزایش پیدا می‌کند و با توجه به تولید 450 هزار تن شمش ظرفیت کلی کارخانه به یک میلیون و 350 هزار تن خواهد رسید.
استاندار خوزستان با بیان اینکه روند تکمیل فاز دوم کارخانه نیز رضایتبخش بوده، افزود: با بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه، کمک خوبی به تولید و صادرات غیرنفتی کشور صورت می‌گیرد. فاز دوم کارخانه فولاد روهینا جنوب با هزینه 12 میلیون یورو تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
شریعتی احداث و تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان اندیمشک را از دیگر طرح‌های مهم اقتصادی استان بیان کرد و گفت: این نیروگاه دارای مزیت‌های ارزنده‌ای برای منطقه است.
استاندار خوزستان با اشاره به سد مخزنی بالارود که روی رودخانه بالارود در 27 کیلومتری شمال شهرستان اندیمشک(بخش الوار گرمسیری) در حال احداث است و از دیگر ابرپروژه‌های استان محسوب می‌شود، یادآور شد: ظرفیت مخزن این سد 131 میلیون مترمکعب است که نیاز آبی بیش از 12 هزار هکتار از اراضی پایین دست خود را تأمین می‌کند.  با بهره‌برداری از سد بالارود، امکان مهار سیلاب و طغیان فصلی رودخانه بالارود فراهم و کشاورزی اندیمشک توسعه یافته و در مسیر مدیریت منابع آب شهرستان، گامی مهم و مؤثر برداشته می‌شود.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استاندار خوزستان بهره برداری بهره برداری تا پایان امسال فاز دوم هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۸۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۷ طرح مربوط به جهاد کشاورزی اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید

نوبخت اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردمی در سال‌جاری تعداد ۱۴۷ طرح به بهره برداری خواهند رسید که این طرح‌ها در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، امیدواریم تا پایان سال‌جاری به بهره برداری برسند.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها برای تعداد ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای تعداد ۹۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و به میزان ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن به توان تولید استان اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به رویکرد افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی استان افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد ۲۹ طرح شرایط فنی و کارشناسی لازم برای این مهم دارا هستند که قطعاً با اتمام این طرح‌ها نیز برای تعداد ۹۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و توان تولید به میزان ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

نوبخت ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص تکمیل و بهره برداری از پایاب سد خدا آفرین در سطح ۲۹ هزار هکتار صورت گرفته که پس از بهره برداری از این پروژه کلیدی و مهم به میزان یک میلیون تن به تولید انواع محصولات کشاورزی استان اضافه خواهد شد و برای تعداد ۱۵ هزار نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی افزود: توسعه کشت متراکم گلخانه‌ای را نیز در سال جاری در سطح ۴۱۲ هکتار در دستور کار داریم که امیدواریم با بهره برداری از این طرح‌ها در سال‌جاری نیز به میزان ۵۶ هزار تن به میزان تولیدات کشاورزی استان افزوده شده و برای تعداد یک هزار و ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل فعال سازی ۳۸ واحد غیر فعال و نیمه فعال، توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی، احداث باشگاه ورزشی، توسعه کشت متراکم گلخانه‌ای و ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه گذاری برای جلب و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای نیل به اهداف شعار سال عنوان کرد.

کد خبر 6063740

دیگر خبرها

  • ۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از ارتقا شبکه بیتروان پیرسلمان
  • عزم مسئولان برای افتتاح کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم
  • چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟
  • خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • ۱۴۷ طرح مربوط به جهاد کشاورزی اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی امسال در اردبیل به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود